"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4806ffde$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "BigDaddy" <fuckyou@email.invalid> skrev i en meddelelse
> news:fu5o22$sln$1@registered.motzarella.org...
>>
>> Kan forhandleren trække prisen for tonerpatronen (tromlen) samt et
>> testgebyr fra købsprisen ?
>> Vi har jo ikke kunnet prøve laserprinteren uden at montere toneren og
>> hvis
>> den havde printet flot så havde vi beholdt den.
>
> Jeg havde en ligende sag for et par år siden. Jeg var nød til at skulle en
> tur omkring forbrugerklagenævnet for at få mine penge retur (tog næsten et
> år).
> Sagen er ellers lige til højrebenet, for forbrugerklagenævnet har haft
> ligende sager flere gange og konklussionen er at forhandleren *kun* kan
> nægte returret/kræve betaling for toner, hvis han forud udtrykkeligt har
> gjort opmærksom på at den *ikke* må monteres for at afprøve printeren, så
> kik lige hvad der står i forhandlerens leveringsbetingelser.
>
> Fra
>
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/2/fjernsalg-fortrydelsesret-aftaler-efter-1102004/varen-skal-tilbageleveres-i-vaesentlig-samme-stand/
>
Fandme godt Forbrugerklagenævnets afgørelser ikke er lov for det er da et
tydeligt bevis på at de mangler teknisk indsigt for hvad pokker skal en
forhandler bruge en "brugt" patron til. ? Jeg ville i alt fald i aldrig
acceptere at modtage sådan en, hvis jeg havde bestilt en ny. Hvis først
beskyttelsesplasticen på dyserne fjernes og patronen ikke opbevares lodret
og er parkeret i den dertil indrettede forseglingsbox inde i printeren når
den ikke printer, løber blækket ud og dyserne stopper til, eller i dette
tilfælde hvor laserpatronen er taget ud af den lystætte (og normalt
forseglede) beskyttelsespose og beskyttelsestapen som forhindrer
tonerpulveret i at drysse ud, fjernet. kan patronen aldrig gensælges som ny.
Forhandleren aner jo ikke om tromlen har fået falsk lys og om patronen
risikerer at drysse tonerpulver ud over det hele under forsendelse.
mvh
JBH