Hus uden tilstandsrapport og ejerskiftefor~
Fra : Preben Andersen

Dato : 16-04-08 10:51

Jeg købte for 2 år siden et næsten nyt hus, hvor sælgeren (et ApS) ikke
ville udarbejde tilstandsrapport og dermed kunne der heller ikke tegnes en
ejerskifteforsikring. Sælgeren ville mao. selv overtage risikoen. Nu frygter
jeg imidlertid, at sælgeren pga. sygdom kan finde på at opløse sit ApS,
hvilket vel betyder, at ingen kan gøres ansvarlig hvis der senere viser sig
problemer med huset. Kan jeg gøre noget, f.eks. sikre at ejeren personligt
kommer til at hæfte for skader? Hvad hvis sælgeren dør? Kan jeg så gøre boet
ansvarlig i en periode?

--
mvh/ Preben
slet SLETDETTE hvis du svarer direkte

Fra : Preben Andersen

Dato : 21-04-08 07:26

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> personligt kommer til at hæfte for skader? Hvad hvis sælgeren dør? Kan jeg

Anyone?

Fra : alexbo

Dato : 21-04-08 15:06

"Preben Andersen" skrev i

> [...]
> personligt kommer til at hæfte for skader? Hvad hvis sælgeren dør? Kan jeg

Nej sælgeren dør ikke, sælger er et Aps, så længe Aps'et eksisterer kan du
gøre krav gældende mod det, hvis Aps'et lukker kan du måske få en
bankgaranti til at opfylde Aps'ets garantiforpligtigelse, men det er meget
teoretisk.

Jeg tror du skal regne med at du har købt et hus med en mere end tvivlsom
garanti.
Men det må du have taget med i betragtning da du købte, ingen
tilstandsrapport, ingen ejerskifteforsikring men formentlig en væsentlig
lavere pris.

mvh
Alex Christensen