Samle numre i iTunes
Fra : Michael Knudsen

Dato : 17-04-08 04:28

Hej,

Jeg kan se, at der i iTunes er en funktion, der hedder "Join CD
Tracks", og som gør det muligt at samle flere numre på en CD til ét
nummer i iTunes. Kan det virkelig passe, at man ikke kan gøre
tilsvarende for numre, man allerede har i sit iTunes-bibliotek?

--
Michael Knudsen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 17-04-08 15:53

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
> nummer i iTunes. Kan det virkelig passe, at man ikke kan gøre
> tilsvarende for numre, man allerede har i sit iTunes-bibliotek?

Jeg er bange for, at du skal have fat i et tredjeparts program/scripts.
iTunes join kan klare det:
<http://www.3am.pair.com/iTunesJoin.html>

Mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-04-08 13:58

Michael Knudsen skrev:
> [...]
> nummer i iTunes. Kan det virkelig passe, at man ikke kan gøre
> tilsvarende for numre, man allerede har i sit iTunes-bibliotek?

Er det ikke til at klistre numre sammen der ikke har en klar pause
imellem. Jeg ved i hvertfald at en del af min musik vandt gevaldigt ved
det da det kom.

Jeg mener også den gjorde det automatisk da iTunes blev opdateret.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 19-04-08 01:16

On Apr 18, 2:57 pm, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Er det ikke til at klistre numre sammen der ikke har en klar pause
> imellem.  Jeg ved i hvertfald at en del af min musik vandt gevaldigt ved
> det da det kom.

Problemet er, at jeg har købt et variationsværk (24 variationer for
klaver og orkester). Hver variation er gemt som en separat skæring, og
man kan høre, når der skiftes fra en variation til den næste, men
desværre er der tale om ét sammenhængende værk uden pauser mellem
variationerne.

--
Michael Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-04-08 08:42

Michael Knudsen skrev den 19-04-2008 09:16:

> [...]
> man kan høre, når der skiftes fra en variation til den næste, men
> desværre er der tale om ét sammenhængende værk uden pauser mellem

Hvis det ligger på en CD, så overvej at slette den fra iTunes og rippe
den igen. Så skulle iTunes kunne hitte ud af det.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 19-04-08 01:23

On Apr 17, 4:52 pm, k...@ofir.dk (Kaj Christiansen) wrote:

> Jeg er bange for, at du skal have fat i et tredjeparts program/scripts.
> iTunes join kan klare det:
> <http://www.3am.pair.com/iTunesJoin.html>

Tak for tippet. Jeg vil tage et nærmere kig på det.

--
Michael Knudsen

Fra : N/A

Dato : 19-04-08 08:42

Fra : Michael Knudsen

Dato : 19-04-08 01:47

On Apr 19, 9:41 am, Thorbjørn Ravn Andersen <thunderax...@gmail.com>
wrote:

> Hvis det ligger på en CD, så overvej at slette den fra iTunes og rippe
> den igen.  Så skulle iTunes kunne hitte ud af det.

Det gør det desværre ikke. Jeg køber al min musik på iTunes. Ellers
ville det være en let, men dog ikke særlig elegant, løsning på
problemet.

--
Michael Knudsen

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 19-04-08 09:40

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Det gør det desværre ikke. Jeg køber al min musik på iTunes. Ellers
> ville det være en let, men dog ikke særlig elegant, løsning på
> problemet.

Vælg alle dine 24 numre og tryk Æble-I for at få vist Oplysninger om
flere emner. I nederste venstre hjørne sætter du Album uden pauser til
Ja - så skulle dit problem være løst

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-04-08 00:12

On Apr 19, 10:39 am, m...@mothsoft.dk (Mogens Thyregod) wrote:

> Vælg alle dine 24 numre og tryk Æble-I for at få vist Oplysninger om
> flere emner. I nederste venstre hjørne sætter du Album uden pauser til
> Ja - så skulle dit problem være løst

Mange, mange tak! Det var netop, hvad jeg ledte efter. Jeg kan se, at
der er mange andre ting, man kan pille ved i samme omgang. Nu har jeg
en glimrende ovenspringshandling, idet jeg nødvendigvis må udforske
alle mulighederne

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-04-08 08:16

On Apr 20, 8:12 am, Michael Knudsen <micknud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> der er mange andre ting, man kan pille ved i samme omgang. Nu har jeg
> en glimrende ovenspringshandling, idet jeg nødvendigvis må udforske

Hmmm ... der var jeg en kende for hurtig. Der er desværre stadig korte
pauser mellem numrene. Måske burde man forfatte en venlig men bestemt
mail til Apple. Med den nuværende fremgangsmåde er iTunes på grænsen
til at være ubrugeligt til klassisk musik.

--
Michael Knudsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-04-08 18:08

> [...]

> mail til Apple. Med den nuværende fremgangsmåde er iTunes på grænsen
> til at være ubrugeligt til klassisk musik.

Jeg har hørt, at man kan prøve at sætte iTunes til glidende overgang og
så justere den til nul, så der ikke er nogen overlapning. Du kan jo
prøve, om det lyder bedre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-04-08 01:20

On Apr 20, 7:07 pm, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Jeg har hørt, at man kan prøve at sætte iTunes til glidende overgang og
> så justere den til nul, så der ikke er nogen overlapning. Du kan jo
> prøve, om det lyder bedre.

Tænker du på det, der hedder 'crossfade playback'? I så fald kan den
minimalt sættes til ét sekund, og det hjælper desværre ikke.

--
Michael Knudsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-04-08 23:11

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Tænker du på det, der hedder 'crossfade playback'? I så fald kan den
> minimalt sættes til ét sekund, og det hjælper desværre ikke.

Det er det nok. På dansk hedder det i hvert fald "Afspil med glidende
overgang" og ligger ude i Indstillinger under Afspilning. Jeg har en
svag erindring om, at det engang hjalp mig i et lignende problem. Jeg
mener bare, man skulle sætte det på 0 sek., men nu er mindste jo 1 sek.
Måske er det blevet lavet om, siden jeg sidst brugte funktionen.
--
Henrik Münster
Esbjerg