Windows nørd i Århus?
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 15-04-08 12:12

Er der en windows nørd i Århus?
Som mod ros og rødvin vil hjælpe kærestens (min) Vista PC med mail
problemer...
Windows mail kunne hente mail i fredags, men ikke nu. Den kan sende men ikke
modtage 3 forskellige konti.
Fejlen lyder: Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto:
'birthe.moksha@soevejen.dk', Server: 'pop.soevejen.dk', Protokol: POP3,
Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10060, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Jeg fatter minus af hvordan jeg finde fejlen.

I øvrigt kan "vi" ikke huske PW til mailkontoen og derfor ikke komme på
webmail. På Mac er det jo let at slå op i Keychain, men hvad gør man på
Vista?

Alle gode råd er velkomne!

mvh. Mikael

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 15-04-08 15:26

Hej Miakel,

Kan se at jeres domæne ligger hos one.com, så du kan logge ind i jeres
Control panel der og skifte password på kontoen.

Control Panel: https://www.one.com/admin/frontpage.do

Hvis der ikke er en password fejl, ville jeg tjekke op på opsætning og
se om den matcher
https://www.one.com/da/support/guide/mail/setting-up-outlook-express

HVIS i har sat kontoen op til at være en POP3 konto (frem for IMAP4) så
husk IKKE at slette den i Outlook, da du så samtidig sletter dine e-mail :)

God fornøjelse,

Thomas

Fra : Jon

Dato : 15-04-08 17:00

Thomas Løjmann Jørgensen <lojmann@lojmann.dk> wrote:

> HVIS i har sat kontoen op til at være en POP3 konto (frem for IMAP4) så
> husk IKKE at slette den i Outlook, da du så samtidig sletter dine e-mail :)

På en måte litt OK å se at også Outlook gjør det - for slik oppfører jo
også Apples Mail seg. Da er det vel en universell tåpelighet, ikke bare
Apples.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 15-04-08 21:58

nospamtoMike [8000 C] skrev:
> [...]
>
> I øvrigt kan "vi" ikke huske PW til mailkontoen og derfor ikke komme på
> webmail. På Mac er det jo let at slå op i Keychain, men hvad gør man på

Nu vil jeg gå ud fra at din kæreste kører Vista på en Mac og forsøge mig
med et svar: Er du, kæresten, eller en anden, tilfældigvis kommet til at
blokere port 110 med en firewall?

Prøv at åbne en kommandoprompt og skriv (uden anførselstegn) "telnet
pop.soevejen.dk 110" og se hvad der kommer for svar. Det skal gerne være
noget i retning af:
Trying 195.47.247.178...
Connected to pop.soevejen.dk.
Escape character is '^]'.
+OK Hello there.

Du kan eventuelt prøve det samme fra din Mac i Terminalen. Resultatet
bør være det samme som i Vista. Hvis det ikke er, er det en firewall på
Vista-maskinen der driller. Hvis resultatet er negativt for begge
maskiner er det din (eller din udbyders) router/firewall der blokerer.
Alternativt er det hostingfirmaet der har blokeret jeres IP.

Arh fandens, jeg bor ikke I Århus....