Rejsebureauer?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-04-08 12:23

I uge 20 har jeg lejet et yhus i Umbrien nær Orvieto. Lejemålet er fra
lørdag til lørdag og vi vil flyve derned. Jeg har hele tiden regnet med, at
jeg sagtens kunne finde en rejse til f.eks. Pisa med et lavprisselskab, men
lige pludselig er det blevet uoverskueligt for mig.

Findes der ikke rejsebureauer der kan påtage sig at finde den bedste
flyforbindelse, booke leje af en bil i lufthavnen og eventuelt hotel, hvis
vi er nødt til at ankomme dagen før, eller afrejse dagen efter? De fleste
bueauer er jo selv arrangører og knyttet til et bestemt selskab, så vidt
jeg kan se på De gule Sider.

Hvilke ludthavne er der i området? Jeg kender Pisa, men hvad med Firenze og
Siena og evt. andre?

Da jeg bor i Viborg, vil jeg foretrække afrejse fra en jysk lufthavn. Hvis
jeg ikke kan ankomme på et belejligt tidspunkt uden ekstra overnatninger,
vil jeg, som sidste udvej, at flyve fra Kastrup.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 17-04-08 05:34

On 17 Apr., 13:23, Kurt Hansen <k...@fjerndettetowle.dk> wrote:
> [...]
> jeg ikke kan ankomme på et belejligt tidspunkt uden ekstra overnatninger,
> vil jeg, som sidste udvej, at flyve fra Kastrup.

Det vil helt sikkert være billigst for dig at sætte rejsen sammen
selv. Flyv f.eks. med Ryanair fra Billund til Pisa og lej bil på
http://www.billiglejebil.dk og hoteller på http://www.billighotel.dk -
det kan du spare mange penge på. Du kan også se hvad der ellers måtte
være af flyforbindelser og priser på http://www.flyrejsen.dk

Fra : Bjarne

Dato : 17-04-08 13:13

Kurt Hansen skrev:
> [...]
> jeg ikke kan ankomme på et belejligt tidspunkt uden ekstra overnatninger,
> vil jeg, som sidste udvej, at flyve fra Kastrup.

Du kan nok få www.initalia.dk til at hjælpe med det hele. Du får god
rådgivning, men betaler nok også lidt for det.

Alternativt bestil fly til Pisa fra Billund på Ryan Airs hjemmeside.

Bestil derefter bil på f.eks. www.avis.dk og husk at skrive flight-number.

Uanset hvem du lejer bil hos, er det nemt nok at finde billige biler,
men det er knap så nemt at sikre sig en begrænset selvrisiko på
forsikringen.

Herudover er der naturligvis også den mulighed at tage tog og bil.
Jeg foretrækker at køre med nattog til München og leje bil derfra, men
der er også gode forbindelser til f.eks. Arezzo, hvor AVIS ligger lige
over for banegården.

vh

Bjarne