Hvilken opvaskemaskine
Fra : Lars Hansen

Dato : 17-04-08 19:20

Hejsa i Gruppen

Min "dyre" Blomberg opvaskemaskine på 1½ år er allerede død og for dyr at
reparere, så der skal en ny på banen.

Og hvis en opvaskemaskine til små 5000 kroner ikke holder længere end 1½ år,
så gider jeg altså ikke igen at købe "dyrt".

Så hvilken billig opvaskemaskine kan I anbefale???

Mvh
Lars Hansen

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 17-04-08 21:14

"Lars Hansen" skrev i meddelelsen news:fu84ci$133v$1@newsbin.cybercity.dk

> Hejsa i Gruppen
>
> Min "dyre" Blomberg opvaskemaskine på 1½ år er allerede død og for
> dyr at reparere, så der skal en ny på banen.

1½ år, så er der vel stadig reklamationsret.

> Og hvis en opvaskemaskine til små 5000 kroner ikke holder længere end
> 1½ år, så gider jeg altså ikke igen at købe "dyrt".
>
> Så hvilken billig opvaskemaskine kan I anbefale???

Vi købte for 1½ år siden en AEG på tilbud i den lokale El-Salg, som vi har
været godt tilfredse med. Prisen var 3.500,- Har dog lige solgt den grundet
ombygning af køkken og ønsket om en integrerbar opvasker. Vi er lige på
nippet til at bestille en Siemens. Samme forretning som sidst, kan levere
den til ca. 300,- over billigste netpris. (ca. 5% over).

Kenn H. Jensen

Fra : Lars Hansen

Dato : 18-04-08 07:53

"Kenn H. Jensen" <find_mailadressen_paa@www.multi-max.dk> skrev i en
meddelelse news:daaf0$4807af70$55181a70$30139@news.arrownet.dk...

> [...]
> lige på nippet til at bestille en Siemens. Samme forretning som sidst, kan
> levere den til ca. 300,- over billigste netpris. (ca. 5% over).

Reklamationsretten er desværre en by i Rusland da jeg har forlænget
tilløbsslangen med ca. ½ meter. Ifølge Brandt (Blomberg importøren) har jeg
med garanti ændret på andre ting i maskinen også når jeg har ændret
tilløbsslangen......
Derudover er det desværre ikke Blomberg´s problem at der kan løbe vand ind i
elektronikken når maskinen af underlige årsager løber over. Ifølge Brandt er
det en kendt fejl på Blomberg.......

Det er den 3. dyre hvidevarer der er lige til at skrotte efter omkring 2 år,
så nu gider jeg ikke de dyre mærker mere. Det er med garanti ikke kvaliteten
man betaler for, men kun navnet. Som manden fra Brandt sagde "Jeg har ikke
selv nogle af de dyre mærker mere, de holder ikke bedre end de
billigere"...........tankevækkende at importøren selv siger sådan noget...

Mvh
Lars Hansen

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 18-04-08 08:39

Jeg har også haft fejl på diverse vaskemaskiner, tidligere var det meget
dyre maskiner til over 5000,- jeg købte. Nu køber jeg billigst muligt og
smider den ud efter at garantien er udløbet og den har haft sin første fejl.

Sjovt nok er det kun på vaskemaskiner, jeg har oplevet dette, men vi har
også meget hårdt vand. Vores andre hvidevarer holder næsten evigt inkl.
opvaskemaskinen.

Mvh
Leon

Fra : Jens G

Dato : 18-04-08 06:34

On Thu, 17 Apr 2008 20:19:59 +0200, "Lars Hansen" <Lars@oland.danmark>
wrote:

> [...]
>så gider jeg altså ikke igen at købe "dyrt".
>
>Så hvilken billig opvaskemaskine kan I anbefale???

Vi har en Bosh der efterhånden må nærme sig de 12 år, og stadig virker
upåklageligt. Men vi er kun to personer, så den kører vel ikke mere
end ca. to gange om ugen.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-04-08 08:28

"Lars Hansen" skrev

> Og hvis en opvaskemaskine til små 5000 kroner ikke holder længere end 1½
> år, så gider jeg altså ikke igen at købe "dyrt".

Hmm med en opvaskemaskine må man forvente at den kan holde væsentligt
længere
Det er ikke noget der kan komme ind under reklamationsretten på de to år?
Hvad er den lovede levetid?

- Peter

Fra : Lars Hansen

Dato : 18-04-08 09:14

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> længere
> Det er ikke noget der kan komme ind under reklamationsretten på de to år?

Der står desværre ikke noget om forventet/lovet levetid, men blot at man
ikke må forlænge eller forkorte tilløbsslangen.
Det jeg har gjort er at afmontere tilløbsslangen ved maskinen og derefter
sat ca. ½ meter ekstra slange ind. Jeg har så også klippet ledningen til
vandstoppet og forlænget den, og jeg ved at den virker.
Problemet er at spulepumpen er strøget sig en tur (skurer voldsomt i
lejerne), og derefter er der jo så desværre kommet vand i elektronikken så
maskinen er temmeligt død. Det med spulepumpen og vand i elektronikken er
kendte fejl på Blombergs maskiner, men Blomberg vil ikke dække da jeg jo har
forlænget slangen.....selvom fejlen ifølge både service-mand og Blomberg
tekniske afdeling intet har at gøre med at jeg har forlænget slangen.......

Så jeg tror sørme der står Harald Nyborg på den næste maskine........

Mvh
Lars Hansen

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 18-04-08 10:57

"Lars Hansen" skrev i meddelelsen news:fu9l7o$1lu1$1@newsbin.cybercity.dk

> Så jeg tror sørme der står Harald Nyborg på den næste maskine........

Vær lige opmærksom på støjniveau på de billige. Min lillebror købte en
billig maskine sidste gang, det har han fortrudt. Den larmer så man bliver
nødt til at lukke døren til køkkenet. Den tørrer heller ikke ret godt.

Dermed ikke sagt at man ikke kan få fornuftige billige maskiner. Vi var som
sagt rigtigt glade for vores AEG til 3.500,-

Jeg vil hellere købe anerkendt mærke i netbutik fremfor Harald Nyborg
maskine.

Kenn H. Jensen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-04-08 22:15

> [...]
> som sagt rigtigt glade for vores AEG til 3.500,-
>
> Jeg vil hellere købe anerkendt mærke i netbutik fremfor Harald Nyborg

No way. Vi købte en hundedyr maskine med markedets laveste støjniveau - den
larmer også af h.. til. Så hellere billigt og så ved man hvad man har at
rette sig efter.

Undrer mig i øvrigt over at hvidevarer er blevet så ringe. Vores
vaskemaskine er bare 7 år, og den skal allerede have skiftet rem.

Mvh Maria

Fra : Lars Hansen

Dato : 21-04-08 07:31

> [...]
>
> Undrer mig i øvrigt over at hvidevarer er blevet så ringe. Vores
> vaskemaskine er bare 7 år, og den skal allerede have skiftet rem.

Hej Maria
Jeg kan kun tilslutte mig det du siger. Mine forældre havde en vaskemaskine
da jeg var yngre, den endte med at være næsten 25 år inden udskiftning. De
næste par stykker de har haft har ikke levet særligt længe....

For mit eget vedkommende: En vaskemaskine/tørretumbler til 8500,- holdte
onkring 4 år. En opvaskemaskine til 5000,- holdte 1½ år.
Min kaffemaskine til 99,- er over 10 år, min mikrobølgeovn til 499,- er
omkring 15 år.

Så den med at pris og kvalitet hænger sammen er vist en saga blot.........
Ifølge ham fra Blomberg jeg snakkede med, så er mærkevarerne ikke længere
bedre, men blot med et navn på fronten.....

Mvh
Lars Hansen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-04-08 13:02

"Maria Frederiksen" skrev

> No way. Vi købte en hundedyr maskine med markedets laveste støjniveau -
> den larmer også af h.. til.

Jeg havde nogle bonuspenge der brændte lidt i lommen på mig, så jeg har lige
købt en Asko-Vølund ting (opvaskemaskine) den gamle (10 årig Bosch) havde
stået stille et halv års tid pga nedbrud

Vi har åbent mellem stue og køkken, når maskinen kører om aftenen så lægger
jeg faktisk ikke mærke til den og det er ikke fordi radio eller tv er tændt
på fuld drøn - jeg kan sagtens finde afbrýderen :)
Selv når jeg står ved maskinen kan jeg komme i tvivl om den kører eller ej -
det er sgu rigtig godt gået

- Peter

Fra : Erik Andersen

Dato : 19-04-08 14:57

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> år, så gider jeg altså ikke igen at købe "dyrt".
>
> Så hvilken billig opvaskemaskine kan I anbefale???

Min Bosch er lige død efter 17 år med næsten daglig brug. Har skiftet et
varmelægeme en gang i den periode.
Jeg vil afgjort købe sådan en igen, selv om sælgeren i Punkt1 er helt syg
for at sælge mig en billig model. Jeg har ikke fundet ud af hvorfor.
Det bliver en af de dyrere modeller med kurve der er emaljerede.
Har købt en af de smalle modeller til min datter for et års-tid siden. Den
er suveræn og næsten ingen støj.
Men der er umådelig stor prisforskel på nettet af modellerne der ligner
hinanden i den kategori.

/Erik