"Frihøjde" over spots i nedsænket loft
Fra : Morten

Dato : 17-04-08 10:30

Hej. Jeg vil montere nogle spots i et nedsænket loft. Men hvordan
finder jeg ud af, hvor meget loftet skal være sænket før det er
ansvarligt? (Tænker på varmeudveksling mv.). Der er tale om disse
spots:

http://www.supermodular.com/en/products/recessed/duell/duell-recessed-1x-mr16.php

Nogen idéer til hvor meget loftet skal sænkes som minimum? Tak.

Morten

Fra : Jan

Dato : 17-04-08 17:47

Hejsa.

Som jeg ser det i deres data sheet står der 1/2 meter, det lyder dog af
meget, men hvis man putter 50 watt i dem som de kan tage, så bliver de vel
rigtigt godt varme

Venlig hilsen
Jan

Fra : Pipeline

Dato : 18-04-08 01:54

Jan skrev:

> [...]
> meget, men hvis man putter 50 watt i dem som de kan tage, så bliver de vel

Tror nu at der menes ½ meter fra lampen og nedad.
Dvs. at der skal være ½ meter eller mere fra lyskilden og ned til f.eks.
et skab.

Fra : Jan

Dato : 17-04-08 17:49

Hej Morten.

I deres monteringsanvisning står der 0.5 meter!!!