Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
www.istockphoto.com spørgsmål???
Fra : Bjarne

Dato : 17-04-08 11:01

Nogen herinde der har erfaring med ovenstående?

Gode/dårlige historier?

mvh
Bjarne

Fra : Jan J.

Dato : 17-04-08 19:02

Bjarne skrev:
> Nogen herinde der har erfaring med ovenstående?
>
> Gode/dårlige historier?

Tja, jeg prøvede vist for et par år siden. På daværende tidspunkt havde
jeg en Canon 350D. Fik aldrig godkendt nogle af mine billeder da de alle
blev kasseret pga. støj. Fik at vide at jeg skulle bruge et program til
at fjerne støjen. Det fik jeg så aldrig gjort....

Mvh
Jan

Fra : Jan J.

Dato : 24-04-08 21:31

Jan J. skrev:

> [...]
> blev kasseret pga. støj. Fik at vide at jeg skulle bruge et program til
> at fjerne støjen. Det fik jeg så aldrig gjort....

Ja, så får jeg røde ører. Det var ikke istockphoto der kasserede mine
billeder pga. støj. Det var Shutterstock.

http://submit.shutterstock.com/

Min hukommelse er åbenbart ikke hvad den har været... :(

Mvh
Jan

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-04-08 13:28

Bjarne wrote:
> Nogen herinde der har erfaring med ovenstående?
>
> Gode/dårlige historier?

Jeg har lagt nogle få billeder op, men holdt op, da det dels giver meget
lidt penge per download og de har nogle reviewere, som ikke helt forstår at
vurdere billedkvalitet. De ser på billeder i 100% og de mindste fejl får dem
til at afvise billeder. Det er heller ikke konsistent, dvs. man kan få nogle
billeder godkendt som er af tilsvarende kvalitet som dem, der bliver afvist.
Jeg gad ikke have så meget ballade, da jeg fik 50% afvist!

Et eksempel http://www.pbase.com/hkruse/image/71513387/original, hvor der
blev beklaget over fokus i hovedet af hanløven. Se her
http://www.pbase.com/hkruse/image/95775995/original.
Hvis man gransker billedet meget nøje kan man se en lille forskel i fokus og
man kan sige at ikke alle pixels er 100% skarpe, men det er et billede jeg
ikke ville have problemer med mht. skarphed og ved stort print.
Jeg har haft tilsvarende problemer med en anden site i billeder med selektiv
dof. Det kan reviewerne åbenbart ikke acceptere eller forstå. F.eks. et
landskabsbillede hvor fokus og skarphed er i forgrunden og mellemgrund og
med gradvis formindskelse af skarphed ud til horisonten og som (efter min
mening) var et rigtigt flot billede. Jeg har også billeder her
http://www.imagepoint.biz/result.php?s_active=1&s_or=0&search=&size=&pgname=hans+kruse&s_fp=0&s_fl=0&s_fs=0,
hvor jeg har solgt nogle billeder. De betaler meget bedre end istockphoto.
Mvh,
Hans

Fra : Jan J.

Dato : 18-04-08 14:05

Hans Kruse skrev:
> [...]
> hvor jeg har solgt nogle billeder. De betaler meget bedre end istockphoto.

Det er nogle flotte billeder du har lagt op på imagepoint!

Mvh
Jan

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-04-08 14:32

Jan J. wrote:

> Det er nogle flotte billeder du har lagt op på imagepoint!

Tak for det. Hvis man skal tjene penge på fotos, så skal man nok se nærmere
på dem, der efterspørges og tage sådanne. F.eks. se nærmere her
http://www.imagepoint.biz/result.php?editor=1
Mvh,
Hans

Fra : Jan J.

Dato : 18-04-08 15:04

Hans Kruse skrev:

> Tak for det. Hvis man skal tjene penge på fotos, så skal man nok se nærmere
> på dem, der efterspørges og tage sådanne. F.eks. se nærmere her
> [...]

Ja det er jo ikke billeder fra familiealbummet de gør sig i på
Imagepoint De må have kunder fra reklamebranchen og lign. Går udfra
at de også har nogle hårde (men retfærdige) kriterier for at få sine
billeder optaget. Og det er jo helt i orden.

IStockPhoto synes jeg, som du selv var inde på, var helt ved siden af.
Jeg kan huske at jeg bl.a. sendte dem et billede som, i mine øjne, var
nærmest støjfri. Dette blev kasseret pga støj. Så gav jeg op.

Men ok, de forskellige stock photo sites, får jo så mange billeder
tilsendt at man godt kan forstå de har nogle lidt firkantede regler.

Mvh
Jan

Fra : Kim Jensen

Dato : 20-04-08 14:30

Jan J. wrote:
> [...]
> at de også har nogle hårde (men retfærdige) kriterier for at få sine
> billeder optaget. Og det er jo helt i orden.

Nu er prisniveauet (for køberne) jo også et LIDT andet end på ImagePoint
ift. microstock-sites som fx iStockPhoto.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Bjarne

Dato : 21-04-08 01:54

On 18 Apr., 14:27, "Hans Kruse" <hans.kr...@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> hvor jeg har solgt nogle billeder. De betaler meget bedre end istockphoto.

Aha, tak for det. Jeg har nu heller ikke tænkt videre på at gøre nogen
forretning ud af det... Men kunne være sjovt at prøve kræfter med de
billeder som har stor download rate... Og se hvad man egentlig dur
til... Men mange tak for den gode oplysning.

mvh
Bjarne

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-04-08 14:59

Bjarne <vesterport@gmail.com> wrote:

> Nogen herinde der har erfaring med ovenstående?
>
> Gode/dårlige historier?

Jeg har et par billeder oppe. Ikke at det giver noget særligt men
pointen jo at have et tilstrækkeligt stort portfolio. Jeg har hørt fra
flere som tjener ganske godt på istockphoto ...

/thomas