Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
AcDc fotomanger
Fra : Jan

Dato : 17-04-08 17:17

Hejsa..

har været inde og kigge på AcDc foto managere, og reklamer er jo gode, men
kan de bruges til noget ?
Skal man købe pro versionene eller ??

Venlig hilsen
Jan

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-04-08 17:39

"Jan" <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hejsa..
>
> har været inde og kigge på AcDc foto managere, og reklamer er jo gode, men
> kan de bruges til noget ?
> Skal man købe pro versionene eller ??

Du mener vel ACDSee

Jeg har Pro versionen og årsagen er, at jeg under Windows XP ønsker at have
en billedfremviser (enkeltbilleder og slideshow), der er farvestyret og det
er den eneste jeg har kunnet finde der er det. FastStone, som nogen tror er
farvestyret, er det ikke fuldt ud (mangler at tage hensyn til
monitorprofilen). Jeg har nogle enkelt gange brug editoren, når jeg er ude
med min laptop. Men det er kun simple funktioner såsom shadow/highlights,
lys/kontrast, sharpening, men det fungerer fint. Den har ikke nogen
ordentlig RAW konverter (min version (Pro 8), som ikke er den nyeste). Men
det afhænger jo af, hvad du vil bruge ACDSee til.
Mvh,
Hans

Fra : Jan

Dato : 17-04-08 17:44

Hej Hans.

Ja det er AcDsee jeg mener.

Det lyder godt, det eneste jeg skal bruge den tilo er at hente billedern fra
kort eller kamere, og så katalogisere dem.
Venlig hilsen
Jan

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-04-08 17:58

> Hej Hans.
>
> Ja det er AcDsee jeg mener.
>
> Det lyder godt, det eneste jeg skal bruge den tilo er at hente billedern
> fra kort eller kamere, og så katalogisere dem.

Det lyder ikker som om du behøver ACDSee Pro versionen. Du kan downloade en
trial version, så prøv den først for at se om den opfylder dine behov. Men
det er jo ikke sikkert du behøver købesoftware med dit behov. Du kunne jo
f.eks. prøve http://picasa.google.com/
Mvh,
Hans

Fra : Jan

Dato : 17-04-08 18:18

Hej Hans.

Ja, den ville kunne opfylde det meste, det eneste jeg mangler i den er at
den understøtter nætværksdrev, elsker den funktion der er i AcDsee, hvor man
bare lægger det på sit netværksdrev

Venlig hilsen
Jan

Fra : Peter Holm

Dato : 18-04-08 17:55

> Jeg har Pro versionen og årsagen er, at jeg under Windows XP ønsker
> at have en billedfremviser (enkeltbilleder og slideshow), der er
> farvestyret

hej. jeg har en version 7, som ikke kan håndtere CMYK ordentligt.
Hvordan klarer 8 Pro dette?

Mvh
Peter

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-04-08 18:46

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> wrote in message

> hej. jeg har en version 7, som ikke kan håndtere CMYK ordentligt.
> Hvordan klarer 8 Pro dette?

Jeg bruger aldrig CMYK, så kan ikke svare på spørgsmålet. Men du kan
downloade en trial version af den nye Pro version.
Mvh,
Hans

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 21-04-08 21:55

> [...]
> ordentlig RAW konverter (min version (Pro 8), som ikke er den nyeste). Men
> det afhænger jo af, hvad du vil bruge ACDSee til.
Hej Hans
Du skulle prøve at få fat i AcdSee pro2 (pro-udgaven af AcDSee 10
photomanager) - den har raw-tool/-converter og er på no-time blevet mit
foretrukne program til Canon 40D's CR2-filer.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Hans Kruse

Dato : 21-04-08 23:45

"Niels Hejnfelt" <niels@VIPhejnfelt.dk> wrote in message
> [...]
> photomanager) - den har raw-tool/-converter og er på no-time blevet mit
> foretrukne program til Canon 40D's CR2-filer.

Jeg bruger Lightroom og PS CS3 og bruger kun ACDSee Pro som nævnt overfor.
Mvh,
Hans

Fra : skeptikeren@privat.d~

Dato : 22-04-08 19:14

On Mon, 21 Apr 2008 22:55:24 +0200, "Niels Hejnfelt"
<niels@VIPhejnfelt.dk> wrote:

> [...]
>photomanager) - den har raw-tool/-converter og er på no-time blevet mit
>foretrukne program til Canon 40D's CR2-filer.

Har nu hentet og prøvet den. Den kan IKKE kende NEF filerne fra min
Nikon D300, men kender NEF filerne fra D70. I firmaets omtale af
programmet påstås, at den kender RAW filerne fra Nikon D300.

Er det kun mig, der ser dette problem??

mvh

sk

Fra : skeptikeren@privat.d~

Dato : 22-04-08 21:53

On Tue, 22 Apr 2008 20:14:04 +0200, skeptikeren@privat.dk wrote:

>Nikon D300, men kender NEF filerne fra D70. I firmaets omtale af
>programmet påstås, at den kender RAW filerne fra Nikon D300.

> [...]

Problemet løst!

Den i dag downloadede prøveversion af ACDSee Photomanager Pro 2 skulle
opdateres med denne RAW converter:
2.0 (RAW Plug-in Update) 20/12/2007   5.1 MB   Download 3.1.161

Imponerende sløvt, at en RAW plug-in fra december ikke findes i
programmet i slutningen af April.

mvh

sk