Forslag til engelsk besøg.
Fra : Ulvir

Dato : 16-04-08 21:12

Jeg får engelsk besøg her til maj- to ældre damer.
Sagen er den at de vil meget gerne en tur over Øresundbroen og besøge Malmø.
Så er det jeg gerne vil spørge: Hvilken rejseform får man mest ud af, rent
oplevelsemæssig? Tog? Bus? De skal bo tæt på hovedbanegården.
Hvad er der at se i løbet af de 5-6 timer de skal være i Malmø? Er det dyrt
at spise/gå på kaffe?

Mvh- Ulvir (Som ikke har været i kjøvenhavn de sidste 30 år..)

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 17-04-08 05:25

On 16 Apr., 22:12, "Ulvir" <augus...@mail.dk> wrote:
> [...]
> at spise/gå på kaffe?
>
> Mvh-  Ulvir (Som ikke har været i kjøvenhavn de sidste 30 år..)

Tag bussen fra Rådhuspladsen eller Hovedbanen- det er den billigste
måde at kommer over på. Mener den koster 45 kroner pr. vej.
http://www.graahundbus.dk/9-plan.htm

Tag ind til Store Torv og Lille Torv her er rigtig hygeligt - og gode
muligheder for shopping på gågaderne i Malmø. Malmø er en rigtig
hyggelig by med masser af caféer og restauranter og kan helt klart
anbefales. Prisniveauet vil jeg mene er lavere end i København, så kom
bare afsted.

Flemming
http://www.flyrejsen.dk

Fra : Bjarne

Dato : 17-04-08 13:05

Ulvir skrev:
> [...]
> dyrt at spise/gå på kaffe?
>
> Mvh- Ulvir (Som ikke har været i kjøvenhavn de sidste 30 år..)

Jeg ville til enhver tid fretrække at give dem turen med tog.Det er
hurtigt og komfortabelt.

Men et alternativ kunne være at tage bus den ene vej, så de prøver begge
dele.

Malmö var en særdeles hyggelig by, da jeg sidst var der, inden broen.
Jeg håber ikke, de er blevet alt for påvirket af den dumsmarte danske
mentalitet siden da.

Vi har haft hyggelige stunder på restaurant Piccolo Mondo på Storetorv.

Bjarne