Bestilling af rejse til Florida fra USA?
Fra : JD

Dato : 16-04-08 16:10

Jeg har planer om en tur til Florida i august. Vil gerne opleve KSC, og
gerne mere end bare et pitstop.

Er det muligt at udnytte den svage dollar og bestille rejsen på hos et
amerikansk rejsebureau i stedet for et dansk?
Sådan forstået, at billetten stadig gælder fra DK - Florida og retur til DK,
men bestilles og betales i USA?

Er der nogen, der har erfaring med lignende bestillinger hos amerikanske
rejseselskaber, og som kan anbefale et velrenommeret selskab?

På forhånd tak!
Jeff

Fra : Bjarne

Dato : 17-04-08 02:49

> Er der nogen, der har erfaring med lignende bestillinger hos amerikanske
> rejseselskaber, og som kan anbefale et velrenommeret selskab?
>
> På forhånd tak!
> Jeff

Det kan man godt, men du sparer ikke mange ører ved at gøre det på den
måde... Du kan komme til Miami for 4000dkr i august... Billigere kan
man nok ikke finde det andre steder... Fundet på Momondo, vel at mærke
efter 15. august som typisk er skæringsdato for billigere billetter..

Overnatning etc... Find det lokalt, så får man tit rabat og kan selv
bestemme farten...

mvh
Bjarne

Fra : Armand

Dato : 18-04-08 00:54

Bjarne skrev:

> Overnatning etc... Find det lokalt, så får man tit rabat og kan selv
> bestemme farten...

Belært af talrige weekends i Berlin:
Man kan ikke leje sig ind på et værelse fra gaden til den pris man kan
booke det samme værelse hjemmefra, og dét må også gælde alle andre
steder incl. Florida.
Eneste undtagelse jeg kender er et road-tip om at strække natlogiet
indtil hen på aftenen hvor man vil kunne se at motellerne begynder at
skilte med faldende priser!

--
Armand.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-04-08 16:03

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in news:4807e2ed$0$2106
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Belært af talrige weekends i Berlin:
> Man kan ikke leje sig ind på et værelse fra gaden til den pris man kan
> booke det samme værelse hjemmefra,

Ork jo. Så længe man ikke giver indtryk af at være "vanskelig" og booker
flere nætter, især henover weekenden.

Jeg rejser stortset altid på den måde, men det kræver is i maven og
kendskab til hvornår den lokale sæson er. Man bør ikke praktisere metoden
i den lokale turistsæson.

> og dét må også gælde alle andre steder incl. Florida.

Det er ikke tilrådeligt at generalisere med udgangspunkt i så begrænsede
erfaringer.

Jeg har praktiseret det med stort held både i USA og Europa. Enkelte
gange har jeg været uheldig at der har været f.eks. en lokal udstilling,
konference eller lignende og alt har været udsolgt. Men så tjekker man
bare næste by.

I Florida har jeg ganske ofte oplevet rabatter på 40-50%, ja helt op til
70%. Men min kone siger osse jeg er streng når jeg tjekker rabatter

> Eneste undtagelse jeg kender er et road-tip om at strække natlogiet
> indtil hen på aftenen hvor man vil kunne se at motellerne begynder at
> skilte med faldende priser!

Det har jeg så ikke oplevet, men jeg benytter også kun sjældent
deciderede moteller. Til gengæld skal man ikke forvente nogen form for
rabat hos natportieren. Det er ofte løst ansatte/studerende uden ret til
at give rabatter.

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 17-04-08 05:31

On 16 Apr., 17:09, "JD" <britonFJERNDE...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Er der nogen, der har erfaring med lignende bestillinger hos amerikanske
> rejseselskaber, og som kan anbefale et velrenommeret selskab?

Umiddelbart er der ikke nødvendigvis noget at hente på at bestille hos
et amerikansk rejsebureau, da de fleste flyselskaber i forvejen
prissætter deres oversøiske billetter ud fra dollaren. Men prøv dig
frem.

Prøv at søg din flybillet på http://www.flyrejsen.dk - her kan du
sammenligne priser fra rejsebureauer og flyselskaber og får helt
aktuelle priser, der er søgt når du søger - ikke gamle priser der er
dage gamle og som ofte ikke er tilgængelige længere. Jeg har netop
fundet priser til Miami til under 4000 kroner her. Prøv dig frem med
forskellige datoer, da priserne kan variere meget afhængig af
afrejsedag og de billige billetter bliver hurtigt udsolgt.

Fra : Bjarne

Dato : 21-04-08 01:50

> Bel�rt af talrige weekends i Berlin:
> Man kan ikke leje sig ind p� et v�relse fra gaden til den pris man kan
> booke det samme v�relse hjemmefra, og d�t m� ogs� g�lde alle andre
> steder incl. Florida.
> Eneste undtagelse jeg kender er et road-tip om at str�kke natlogiet
> indtil hen p� aftenen hvor man vil kunne se at motellerne begynder at
> skilte med faldende priser!

Berlin og USA kan ikke sammenlignes, tingene fungerer altid fint for
mig på roadtrips i USA... Og jeg har selv været talrige gange i Berlin
og der er STOR forskel...

Så drop ind og lej et værelse. Det er stilen.

Bjarne