Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon...rygte nyt
Fra : Bo Hellum

Dato : 16-04-08 08:38

Hej alle

Jeg har lige snakket med min Nikon forhandler og spurgte ham vedr. D3x. Han
havde intet hørt om opløsning, men han nævnte at det næste High-End kamera
fra Nikon bliver med udskiftelig CCD, så det bliver ren udskiftning af denne
fremover, på samme vis som med de digitale bagstykker som
Hasselblad/mamiya/contax huse....interessant.

Hygge

Bo

Fra : Jan J.

Dato : 16-04-08 10:14

Bo Hellum skrev:
> [...]
> fremover, på samme vis som med de digitale bagstykker som
> Hasselblad/mamiya/contax huse....interessant.

Jeg har aldrig forstået hvorfor det har taget så lang tid før dette
ville blive muligt. Så hvis der er hold i rygtet, så fører Nikon 100-1 ;)

Mvh
Jan

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-04-08 10:20

Bo Hellum wrote:
> [...]
> fremover, på samme vis som med de digitale bagstykker som
> Hasselblad/mamiya/contax huse....interessant.

Så er vi jo tilbage til samme tilstand, som med filmene: eet kamerahus,
og forskellige filmtyper, efter hvilken opgave man skulle løse.

Nå: rygter er taknemlige

Bo //

Fra : Preben

Dato : 17-04-08 17:01

> [...]
> fremover, på samme vis som med de digitale bagstykker som
> Hasselblad/mamiya/contax huse....interessant.

Det lyder lidt som en for tidelig majkat eller forsinket aprilsnar.

Transmissionen mellem CCD'en og selve huset ser jeg som et stort problem. Der er jo ikke plads til
at indføre protokoller.

/ Preben