En vits til Falck
Fra : Vidal

Dato : 15-04-08 08:36

http://politiken.dk/wm

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-04-08 09:32

Vidal skrev i 48045add$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> http://politiken.dk/wm

hi hi - ja den kan vi da ikke andet end grine ad LOL

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-04-08 09:55

Vidal skrev i 48045add$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> http://politiken.dk/wm

Og så fandt jeg også lige denne:
http://politiken.dk/wm/article485033.ece

Og denne er da heller ikke så tosset:
http://politiken.dk/wm/article483638.ece

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-04-08 20:44

Andreas Falck wrote:

> Og så fandt jeg også lige denne:
> http://politiken.dk/wm/article485033.ece
>
> Og denne er da heller ikke så tosset:
> http://politiken.dk/wm/article483638.ece

WulffMorgenthaler har en hel del striber, der nok ville kunne bruges
herinde:

http://politiken.dk/wm/article466273.ece

(Lettere bizar:) http://politiken.dk/wm/article464098.ece

Deres engelsksprogede hjemmeside har endnu flere:

http://wulffmorgenthaler.com/default.aspx?id=40b1aeb4-a675-4974-931a-f90a6549afda

Og så de rigtigt gamle striber (desværre umiddelbart kun på bevaret på
engelsk...):

http://wulffmorgenthaler.com/strip.aspx?id=91121ff1-b731-49cf-9981-b7eb90c6d0ea

http://wulffmorgenthaler.com/strip.aspx?id=219885ce-8c6a-4381-b5ca-de88752faad1

http://wulffmorgenthaler.com/strip.aspx?id=172cacdd-3bc7-4403-9793-5ec154a38251

http://wulffmorgenthaler.com/strip.aspx?id=69c9afaf-a18c-402f-962e-692dc7c7f1ac

http://wulffmorgenthaler.com/strip.aspx?id=972ac086-06ff-4ebd-89e7-97500f97a910

http://wulffmorgenthaler.com/strip.aspx?id=df97c0f5-fed6-44af-9c9a-faa3e22a6170

http://wulffmorgenthaler.com/strip.aspx?id=d149fb12-6364-402f-b9ef-3dfab4448ca0

http://wulffmorgenthaler.com/strip.aspx?id=a918325a-793d-46df-b863-fb2b274196a7

http://wulffmorgenthaler.com/strip.aspx?id=97d8cf5c-5a38-46d9-a916-a0fb368d6867

http://wulffmorgenthaler.com/strip.aspx?id=08429129-3d79-4526-b0bf-6421cd8a2ea4

(Og det er så bare NOGENLUNDE "relevant materiale" fra august 2003 til 1.
februar 2004...)

Anders Peter Johnsen

Fra : Patruljen

Dato : 18-04-08 05:39

On 15 Apr., 10:55, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:

> Og så fandt jeg også lige denne:http://politiken.dk/wm/article485033.ece
>
> Og denne er da heller ikke så tosset:http://politiken.dk/wm/article483638.ece

Lad mig bruge din egen standard formulering -

Hvad har dette med kristendom at gøre ?

Fut - sniksnak.dumme.vittigheder.dk

Fra : Vidal

Dato : 18-04-08 12:53

Patruljen skrev:

> Lad mig bruge din egen standard formulering -
>
> Hvad har dette med kristendom at gøre ?

Hvis du ikke kan se det, kan man sandsynligvis
ikke forklare det.

> Fut - sniksnak.dumme.vittigheder.dk

Kan du forklare, hvad du tror FUT er. Mener du
det et magisk ord, der åbner døre til andre
dimensioner?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 19-04-08 03:41

Patruljen wrote:

> Lad mig bruge din egen standard formulering -
>
> Hvad har dette med kristendom at gøre ?
>
> Fut - sniksnak.dumme.vittigheder.dk

Her blamerer du dig altså, for de vittige striber, både Vidal, Andreas og
undertegnede her bringer links til tager netop lige præcis udgangspunkt i
kristne livssyn (for da slet ikke at tale om eventuelle populære
misforståelser heraf!)

Vidals første link - som desværre var ret uspecifikt og derfor skifter fra
dag til dag - var egentlig til denne stribe:

http://politiken.dk/wm/article492272.ece

Den berører jo temmeligt åbenlyst dèn "Kreationisme contra Evolution"-debat,
som Andreas er meget aktivt engageret i og må fra Vidals side siges at være
udtryk for en slags "venskabeligt drilleri" og måske dertil endda snarere
en selvironisk medgivelse, da striben jo faktisk synes langt mere skeptisk
over for Evolutionsteorien end dèn Kreationisme, Andreas normalt synes
argumentere temmelig ensidigt (men Gudskelov heller ikke ligefrem totalt
/ensporet/! ;-D) for...

Andreas replicerer så - tilsvarende selvironisk? - med en stribe fra samme
serie, der spiller på en komisk tåbelig misfortolkning af det darwinistiske
"the missing link"-begreb:

http://politiken.dk/wm/article485033.ece

og endnu en stribe der spiller på en gut med tilsyneladende messiansk
storhedsvanvid, der bogstaveligt talt går i vandet
(i stedet for PÅ vandet):

http://politiken.dk/wm/article483638.ece

Hertil fremfinder jeg så for mit vedkommende yderligere
WulffMorgenthaler-striber, der alle sammen har berøringsflader til kristent
livssyn og ikke mindst nogle mere eller mindre flabede fordomme herom: Som
tidligere anført mener jeg for så vidt at alle disse vittige striber qua
deres præmisser for selve det absurd-ironiske aspekt i dem faktisk helt
grundliggende stiller nogle ganske vedkommende, dybereliggende spørgsmål,
man sagtens kunne tage op i mere seriøs form...

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-04-08 13:50

Anders Peter Johnsen skrev i

[ ... ]
> [...]
> absurd-ironiske aspekt i dem faktisk helt grundliggende stiller nogle
> ganske vedkommende, dybereliggende spørgsmål, man sagtens kunne tage

Rigtig godt set både med det selvironiske islæt og de deri bagvedliggende
dybere perspektiverende spørgsmål.

http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : N/A

Dato : 21-04-08 21:31

Fra : N/A

Dato : 18-04-08 12:53

Fra : Patruljen

Dato : 21-04-08 11:39

On 19 Apr., 04:41, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
> undertegnede her bringer links til tager netop lige præcis udgangspunkt i
> kristne livssyn (for da slet ikke at tale om eventuelle populære

Jeg blamerer mig næppe -

Dels er det ret svært at se, hvad denne joke - http://www.kdas.dk/?open=693&menu_id=210
har med kristendommen at gøre. Bortset fra, at der muligvis er visse
lighedspunkter eller slet skjulte hentydninger til Vidal og Falckens
fejlnavigationer.

Jeg er egentlig ret ligeglad. Det ligger mig mere på sinde, at gøre
opmærksom på hvor utåleligt, den slags " netbetjenteri " er, som både
vidal og falcken eksponerer. Jeg tror, jeg har læst den kommentar fra
de`herrer 387 gange, nu. Falcken er den mest idiotiske. Det lykkedes
ham både, at åbne tråde om evolutionsteorier og samtidig forbande
andres ditto. For at være OF TOPIC ;)

> [...]
> serie, der spiller på en komisk tåbelig misfortolkning af det darwinistiske

Jeg reagerer alene på Vidals Of topic - sager. Der er jo ligefrem en
ny hver dag :)

Fra : Vidal

Dato : 21-04-08 21:31

Patruljen skrev:

> Jeg blamerer mig næppe -

Hmmm ...

> http://www.kdas.dk/?open=693&menu_id=210

Jeg var ikke engang klar over, jeg havde bragt
det link?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard