Metro i Paris
Fra : V.H.

Dato : 15-04-08 09:59

Er det let at finde fra lufthavnen med metro til centrum af Paris station:
Blanche ?

Eller bedre at tage en Taxi (også dyrere)

Mvh VH

Fra : j.valentin

Dato : 15-04-08 11:05

"V.H." <evinkler@kabelmail.dk> wrote in message
> Er det let at finde fra lufthavnen med metro til centrum af Paris station:
> Blanche ?
>
> Eller bedre at tage en Taxi (også dyrere)
>

> Mvh VH

Er det fra Charles de Gaule?
Lidt besværligt til Blanche.
Tag metro til Gare du Nord
Der stiger du på nr. 4 mod Porte de Clignancourt.
Stiger af ved Barbès Rochechouart.
Stiger på nr 2 mod Port Dauphine
3. stop er Blanche

Fra : j.valentin

Dato : 15-04-08 11:06

> [...]
> Blanche ?
>
> Eller bedre at tage en Taxi (også dyrere)

Her er et link til Metro-kort

http://www.ratp.info/orienter/f_plan_ang.php?loc=reseaux&nompdf=metro&fm=gif

Fra : V.H.

Dato : 15-04-08 12:27

Tusind tak, kan du sige mig om man køber poletter (eller)? som kan bruges
overalt, eller er det forskellige selskaber ?
Evt. 3-4 dagskort ?

Mvh E. Vinkler

Fra : j.valentin

Dato : 15-04-08 12:44

> Tusind tak, kan du sige mig om man køber poletter (eller)? som kan bruges
> overalt, eller er det forskellige selskaber ?
> Evt. 3-4 dagskort ?

Hvis du skal se meget af byen kan du med fordel købe et x-dagskort.

Og man lærer lynhurtigt at finde rundt i metroen.

God tur.

Fra : faxebugt@gmail.com

Dato : 22-04-08 04:25

On 15 Apr., 10:59, "V.H." <evink...@kabelmail.dk> wrote:
> Er det let at finde fra lufthavnen med metro til centrum af Paris station:
> Blanche ?
>
> Eller bedre at tage en Taxi (også dyrere)
>
> Mvh VH

Du kan på www.kimsrejser.dk finde link til alverdens metroer og andre
praktiske ting,

Fra : Pro

Dato : 22-04-08 19:10

<faxebugt@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 15 Apr., 10:59, "V.H." <evink...@kabelmail.dk> wrote:
> Er det let at finde fra lufthavnen med metro til centrum af Paris station:
> Blanche ?

Det er relativt enkelt og lettere med tog end taxi...forudsat du ikke har
for meget at slæbe på...og helst ikke barnevogne etc...har været turen fra
lufthavn med tog/metro med paraply klapvogn...og det gik fint...men der er
mange trapper på udvalgte metro stationer...

1. Tag toget fra lufthavnen mod Gare Du Nord
2. Skift til metro line 2 mod Porte Dauphine...Blance er midt på
linien...dog ikke i centrum af paris...men ved Mont Martre så vidt jeg
husker.

Mvh. Kim

Fra : Pro

Dato : 22-04-08 19:10

> [...]

2. Skift til metro line 2 mod Porte Dauphine...Blance er midt på
linien...dog ikke i centrum af paris...men ved Mont Martre så vidt jeg

http://www.ratp.info/orienter/f_plan.php?loc=reseaux&nompdf=metro&fm=pdf&lang=ang&partenaire=

Mvh. Kim

Fra : Pro

Dato : 22-04-08 19:10