Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-04-08 06:47

"Bo Bjerre" <bo@FJERNESsarek.dk> wrote in message
news:4804fbec$0$4468$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

[8<8<8<]
> Har netop installeret den

Hvis du er lidt frisk, så prøv at søg i B filen efter D3X

Så vil man lige før se teksten til nogle opløsninger:
6048x4032 24.4 M
5056x4032 20.4 M
4544x3024 13.7 M

Mon ikke det er et meget godt hint om at D3X er på vej ?

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Bo Hellum

Dato : 16-04-08 07:32

> [...]
> 5056x4032 20.4 M
> 4544x3024 13.7 M
>
> Mon ikke det er et meget godt hint om at D3X er på vej ?

Lyder spændende Mogens, men hvordan søger du i filen?

Hellum

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-04-08 07:37

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Lyder spændende Mogens, men hvordan søger du i filen?

Jeg så det på DPreview
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1021&message=27581087&changemode=1

Men man kan taget en tekst editor (f.eks. notepad), åbne filen og søg efter
D3X.
Man vil se en masse intetsigende tegn, men også noget klar tekst.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Bo Hellum

Dato : 16-04-08 07:40

> [...]
> efter D3X.
> Man vil se en masse intetsigende tegn, men også noget klar tekst.

Takker jeg kigger på det.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-04-08 08:34

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Takker jeg kigger på det.

Det er en overtrædelse af licensbetingelserne at gøre det.
Det var nok ikke Nikons hensigt at det skulle sive til DPreview
debat-forum...

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Bo Hellum

Dato : 16-04-08 08:40

> [...]
>
> Det er en overtrædelse af licensbetingelserne at gøre det.
> Det var nok ikke Nikons hensigt at det skulle sive til DPreview

Der kommer nu heller ikke noget frem når jeg prøver at editere filen, den
låser fuldstændig.

Hygge

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-04-08 10:00

Bo Hellum wrote:

> Der kommer nu heller ikke noget frem når jeg prøver at editere filen, den
> låser fuldstændig.

FIlen er sikkert for stor til notepad. jeg tror wordpad kan. Jeg brugte
en editor, der kan læse/skrive binære filer.

Bo //

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-04-08 09:45

Mogens Hansen wrote:
> [...]
> 5056x4032 20.4 M
> 4544x3024 13.7 M
>
> Mon ikke det er et meget godt hint om at D3X er på vej ?

Muligvis andre har været i tvivl, men jeg har ikke: Den findes allerede
i udviklingsafdelingen, og de tester på livet løs.

Jeg har haft B-filen inde i en binær editor. Jeg fandt dog ikke D3H

Efter opdatering af Capture NX har jeg kortvarigt kigget efter D3X, men
har ikke set den der.

Bo //

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-04-08 09:48

"Bo Bjerre" <bo@FJERNESsarek.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Muligvis andre har været i tvivl, men jeg har ikke: Den findes allerede i
> udviklingsafdelingen, og de tester på livet løs.

Sådan må det jo være.
Det ser ud som om det ikke bliver den full-frame sensor Sony har annonceret,
som har en _lidt_ højere opløsning 6096x4056

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-04-08 10:12

Mogens Hansen wrote:
> [...]
> Det ser ud som om det ikke bliver den full-frame sensor Sony har annonceret,
> som har en _lidt_ højere opløsning 6096x4056

Det kan afhænge af hvordan man bruger sensoren. Det er almindeligt at
man bruger nogle rækker og søjler til at kalibrere forstærkere og
dark-level. Desuden undgår man randeffekter. Husker jeg rigtigt har den,
Sony viste frem 12 bit AD converter on-chip. Det skulle undre mig om
Nikon vil leve med det. Så enten har de en extern 14bit (mangekanal),
eller osse er det en special udgave, hvis det overhodet er Sony, der er
leverandør

Bo //

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-04-08 10:23

"Bo Bjerre" <bo@FJERNESsarek.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Det kan afhænge af hvordan man bruger sensoren. Det er almindeligt at man
> bruger nogle rækker og søjler til at kalibrere forstærkere og dark-level.

Jeps.
Ifølge Sony's annoncering
http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-9206-9252
var sensoren på 6236 x 4124 pixel, med 6104 x 4064 aktive pixel.

> Desuden undgår man randeffekter. Husker jeg rigtigt har den, Sony viste
> frem 12 bit AD converter on-chip.

Ja - det undrede også mig, da Sony annoncerede den.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-04-08 19:08

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Mon ikke det er et meget godt hint om at D3X er på vej ?

Det må være lige opover.
Fra
http://www.pressefotografforbundet.dk/debat.php?thread=7556&element=10146&id=7566#comment_7566
"Thomas Lorenzen fra NPS DK er i Japan for at få præsenteret den kommende
Nikon D3X 24MP DSLR"

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 22-04-08 10:51

Mogens Hansen wrote:

> [...]
> "Thomas Lorenzen fra NPS DK er i Japan for at få præsenteret den kommende

Ja, og Thom Hogan skriver osse om det. Han "foreslår" en introduktion i
den anden uge af juni.
http://www.bythom.com/ "the buzz"

Bo //

Fra : Robert Piil

Dato : 16-04-08 06:10

On 16 Apr., 09:33, "Mogens Hansen" <mogen...@dk-online.dk> wrote:

> Det er en overtrædelse af licensbetingelserne at gøre det.
> Det var nok ikke Nikons hensigt at det skulle sive til DPreview
> debat-forum...

Er du sikker? Det ville da være en fin måde at skabe lidt hype, uden
at skulle melde noget officielt ud.

--
Robert

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-04-08 14:18

"Robert Piil" <smedevej26@gmail.com> wrote in message

> Er du sikker? Det ville da være en fin måde at skabe lidt hype, uden
> at skulle melde noget officielt ud.

Jeg er sikker på at det er en overtrædelse af licensbetingelserne, hvor der
står:
"The SOFTWARE contains trade secrets, and in order to protect them, you may
not decompile, reverse engineer, disassemble or otherwise reduce the
SOFTWARE to a human-perceivable form, except as may be permitted by law."

Jeg tvivler på at det er et fikst marketing trick - men nej, naturligvis er
jeg ikke sikker.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-04-08 09:47

Frodo Nifinger wrote:

> Takker mange gange!
>
> Har netop hentet, så må man lege med det i morgen.

Hvis du bruger Capture NX, skal du osse opdatere den til 1.3.3
Der står i release notes at den kan læse D3 fifler fra firmware 1.10 og
frem, underforstået at CNX 1.3 ikke kan.

-jeg har testet Capture NX, og den bliver sikkert afmonteret igen.

Bo //

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-04-08 21:58

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message

Jeg vil henlede opmærksomheden på et potentielt problem med den nye firmware
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1021&thread=27589854
http://www.pressefotografforbundet.dk/debat.php?thread=7556&element=10146&id=7558#comment_7558

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 16-04-08 23:24

Mogens Hansen wrote:
> "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message
>
> Jeg vil henlede opmærksomheden på et potentielt problem med den nye firmware
> [...]

-så må vi holde vejret og skyde lidt moderat. Mig bekendt er der ikke
nogen vej tilbage til 1.00 firmware.

-og endnu engang kan jeg konstatere, at man IKKE skal fare frem og
opdatere til det nyeste. Lad de andre finde fejlene

Bo //

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-04-08 06:53

"Bo Bjerre" <bo@FJERNESsarek.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> -så må vi holde vejret og skyde lidt moderat.

Og måske undlade at bruge UDMA kort

[8<8<8<]
> -og endnu engang kan jeg konstatere, at man IKKE skal fare frem og
> opdatere til det nyeste. Lad de andre finde fejlene

Ja - forleden var det Adobe Lightroom.

Hvis der er noget om snakken, kommer der formodentlig hurtigt en
udmeldingfra Nikon, måske med en mulighed for at nedgradere, efterfulgt af
en rettelse.

Det er fantastisk så hurtig information bliver tilgængelig.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 18-04-08 14:36

> "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message
>
> Jeg vil henlede opmærksomheden på et potentielt problem med den nye
> [...]

http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-9309-9408
http://www.pressefotografforbundet.dk/index.php?id=10150

og firmware opgraderingen er officielt trukket tilbage

http://support.nikontech.com/cgi-bin/nikonusa.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=14553

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen