London spørgsmål
Fra : Steen F.

Dato : 14-04-08 21:44

Hej gruppe

Jeg skal til London 2 dage i næste uge. Det skal gøres ret billigt.
Jeg lander med Ryan Air i Stanstead. Hvordan kommer jeg til London City ?
(bus/tog andet?)

Og hvordan kommer man nemmest rundt i London og yderområderne? Jeg skal fx.
til og fra London City og bydelen Islington. Er det med metro eller bus?
Og hvordan betaler man egentlig i metroen? Jeg vil jo gerne være lidt
forberedt med mønter osv.

Er det dyrt at køre i taxa i London?

Jeg har fundet et lille billigt hotel i London til 400 kr./nat, Wedgewood
Hotel, 300 meter fra Hyde Park:
http://dk.wwte36.com/pub/agent.dll/qscr=dspv/nojs=1/htid=115939

Ellers noget der er værd at vide mht. sådan en tur?

Mvh Steen

Fra : Carsten Keller

Dato : 15-04-08 07:47

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> wrote in message
> Hej gruppe
>
> Jeg skal til London 2 dage i næste uge. Det skal gøres ret billigt.
> Jeg lander med Ryan Air i Stanstead. Hvordan kommer jeg til London City ?
> (bus/tog andet?)

Det billigste er nok med bus. Der er en del selskaber at vælge imellem, det
ser ud til at prisen for tiden er 13 pund for en retur. Easybus har vist
slået sig op på ture ned til 2 pund pr vej, men de priser må du selv se om
du kan grave frem.

> [...]
> bus?
> Og hvordan betaler man egentlig i metroen? Jeg vil jo gerne være lidt

Jeg har ikke styr på hvordan du kommer til Islington, men hvis du skal bruge
offentlig transport derovre bør du købe et OysterCard. Det gør det lidt mere
overskueligt, men man kan stadig vælge at "lade sit kort op" med eksempelvis
et dagskort eller andre rabatformer. Læs mere om det her:

http://www.londontoolkit.com/briefing/oystercard.htm

Keller

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 16-04-08 07:46

On 14 Apr., 22:44, "Steen F." <st...@steenmartin.dk> wrote:
> [...]
>
> Ellers noget der er værd at vide mht. sådan en tur?

Den billigste transportform fra Stansted er helt klart med bus -
f.eks. http://www.nationalexpress.com - men vær opmærksom på at det
kan tage lang tid i myldretiden. Lettest er det med Stansted Express
til Liverpool Street ( i nogle tilfælde kan det være en fordel at
skifte på Tottenham Hale, hvor toget også stopper) - se på TubeMap
hvad der er lettest for dig: http://www.tfl.gov.uk/gettingaround/1108.aspx
- Jeg mener Ryanair sælger returbilletter til toget med rabat ombord
på flyet - kan dog ikke huske prisen (er dog dyrere end bus). Skal du
til Islington, så er det en fordel at skifte på Tottenham Hale og tage
Victoria Line 3 stop southbound til Highbury & Islington.

Taxa er ikke specielt dyrt i London, men pas på i myldretiden, da det
kan koste en formue at sidde fast i trafikken og afstandene kan være
store, så undersøg prisen på forhånd. Undgå taxa fra Lufthavnen, da
der er store afstande og det er dyrt. Til almindelig transport tundt i
London så brug Oystercard og køb dagskort - det er billigst hvis du
skal køre flere gange på en dag.

Selv foretrækker jeg at flyve til Heathrow eller London City, da
transport er både lettere og billigere herfra. Fra Heathrow kan du
tage undergrunden ind til byen for en billig penge, hvis du ikke vil
bruge penge på Heathrow Express-toget, der som alle andre tog i UK er
dyrt. Ofte kan det godt betale sig at give lidt mere for flybilletten
og så spare på toget, men det fortæller "lavprisselskaberne" jo ikke
noget om.

God tur

Flemming
http://www.flyrejsen.dk