Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
580ex II
Fra : Bjarne

Dato : 14-04-08 05:56

Er det mig der ikke fatter en pind eller kan man ikke med ovenstående
lave en slaveflash, som kun er afhængig af en andens flash's
udladning?

Det jo nemt nok med Wireless, etc at styre flashen, men jeg kan ikke
gøre noget umiddelbart for at få den til at reagere på en anden
flash... Jeg har læst manualen og har ikke fiflet mig frem til det...

Hjælp, hehehe jeg vil gerne rode med det nemlig. Hvordan gør man?

mvh
Bjarne

Fra : Michaelbs

Dato : 14-04-08 14:16

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Du kan bruge den som slave med en anden 580ex som master. Der kan du arbejde
i ETTL og styre flashen fra masterenheden.

Hvis du skal bruge den som slave i et andet setup, så skal den tilkobles en
optisk slaveflash trigger som fx disse:
http://flashzebra.com/opticalslaves/index.shtml
Og der foregår alt manuelt. Ingen ETTL.

mvh Michaelbs

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-08 09:11

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i meddelelsen
Er det mig der ikke fatter en pind eller kan man ikke med ovenstående
lave en slaveflash, som kun er afhængig af en andens flash's
udladning?

Hej Bjarne

For at få slavefunktionen til at virke, skal du bruge en anden canon-flash
fx 430ex eller 580 som master - eller en canon st-e2.
Det er noget infrarød kommunikation mellem enhederne der styrer slaven, og
altså ikke selve flashglimtet - derfor kan du ikke bruge en flash fra fx et
pocket kamera som master.

Hilsen Palle

Fra : Mogens Hansen

Dato : 15-04-08 09:42

"Palle Johansen" <invalid> wrote in message

[8<8<8<]
> For at få slavefunktionen til at virke, skal du bruge en anden canon-flash
> fx 430ex eller 580 som master - eller en canon st-e2.

430EX kan ikke være master - kun slave.
550EX, 580EX og 580EX II (og ST-E2) kan være master (og slave)

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-08 14:53

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev i meddelelsen

> "Palle Johansen" <invalid> wrote in message
>
> [8<8<8<]
>
> 430EX kan ikke være master - kun slave.
> 550EX, 580EX og 580EX II (og ST-E2) kan være master (og slave)

aha - tak for præciseringen... Jeg gik ud fra som en selvfølge, at når den
kunne være slave, så kunne den også være master...

Hilsen Palle

Fra : Bjarne

Dato : 15-04-08 04:51

> [...]
> i ETTL og styre flashen fra masterenheden.
>
> Hvis du skal bruge den som slave i et andet setup, så skal den tilkobles en

Nu har jeg spenderet 10,50 dollars på den løsning som du linker til.
Ham fyren er yderst venlig og hjælpsom, så nu går der vel en uge eller
to så har jeg mit grej.

Tak for linket...

mvh
Bjarne

Fra : Michaelbs

Dato : 15-04-08 15:36

> [...]

Nu har jeg spenderet 10,50 dollars på den løsning som du linker til.
Ham fyren er yderst venlig og hjælpsom, så nu går der vel en uge eller

Ja, det er en meget fin og prisbillig lille business han har der. Jeg har
handlet der meget.
Du er fohåbentlig klar over, at den optiske slave enhed naturligvis skal
forbindes med din canon flash og har bestilt et dertil hørende kabel?

mvh Michaelbs