DVB-T 1½ år gammel virker ikke mere
Fra : IKJ

Dato : 14-04-08 18:58

Min faster købte for 1½ år siden en DVB-T modtager.
Radioforhandleren installerede apparatet i hendes lejlighed.

Nu virker DVB-T ikke mere og hun spørger, er modtageren stadig under
"garanti", kan hun forlange udskiftning/ reparation af apparatet under
reklamationsretten.?

Ingen ved naturligvis hvad som er hændt apparatet, men ingen har
rørt/flyttet det siden det blev opsat af forhandleren.

mvh Lilly

Fra : Ole C

Dato : 14-04-08 20:05

IKJ skrev blandt andet:

> [...]
>
> Ingen ved naturligvis hvad som er hændt apparatet, men ingen har
> rørt/flyttet det siden det blev opsat af forhandleren.

Ikke garanti, men hun har jo sin reklamationsret:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/3/
Jeg vil mene at hun har en god sag. Se et lignende eksempel her:
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/radio/mp3/

--
vh
Ole C

Fra : IKJ

Dato : 17-04-08 09:58

> [...]
> http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/3/
> Jeg vil mene at hun har en god sag. Se et lignende eksempel her:

Tak for svaret fra Ole!, som er sendt videre til min faster.
Hun har endnu ikke hørt fra MVB-T leverandøren.

mvh Lilly