Advarsel: Steam, Vista og Railroad Tycoon ~
Fra : Martin

Dato : 19-03-08 18:21

Nu er jeg helt fanatisk med Railroad Tycoon serien, også var jeg lige på
opdagelses tur i Steam og opdagede at de har smidt Railroad Tycoon
serien på Steam, så det blev jeg nød til at eje (for 3. gang hehe).

Så jeg købte altså Railroad Tycoon 3 og Railroad Tycoon 2 Ultimate inkl.
en udvidelsespakke for 15$ - spillende installerede perfekt, og først
ville jeg genopleve RT2, og nøøj hvor det bare kører perfekt... DOG skal
man IKKE lave en genvej på skrivebordet (via Steam menuen) for så virker
spillet ikke!

Nu skulle RT3 så prøves - intro filmen kommer perfekt frem og lyden
kører helt fint. ESC til videoen... Wups så kommer man tilbage til
skrivebordet, nå men så tilbage til det "gode nye" problem med UAC, ind
og sætte administrator rettigheder på RT3 exe filen... Nu vil spillet så
ikke starte via Steam, da Steam åbenbart ikke ved hvad den skal gøre med
administrations rettigheder. Så prøvede jeg at køre RT3 exe filen
direkte fra mappen, men så kommer "Could not find Steam exe..." så det
virkede heller ikke. Tilbage til Steam og lave en genvej på
skrivebordet, nu kommer introfilmen slet ikke frem, men Windows søger
efter løsninger...

Så er jeg så heldig at have en VPC med preinstalleret Windows XP (som
kan hentes gratis hos Microsoft) men i denne er der ikke mulighed for
3D-accelration.

Sidste mulighed blev så at købe en retail version (CD version) af RT3,
og nu virker spillet ganske fortræffeligt... Så det er åbenbart ikke
noget med Vista, men med Steam!

For at gøre en kort historie kort... Kan man mon få penge tilbage af køb
af spil fra Steam, og hvor skal man henvende sig?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-03-08 19:33

"Martin" skrev

> For at gøre en kort historie kort... Kan man mon få penge tilbage af køb
> af spil fra Steam, og hvor skal man henvende sig?

Nok smartere at returnere Vista
Har du googlet efter løsning på problemet?
Fx
http://www.warp2search.net/contentteller/compatdb_details/railroad_tycoon_3_windows.html

- Peter

Fra : Martin

Dato : 19-03-08 20:32

Peter Lykkegaard wrote:
> "Martin" skrev

> Nok smartere at returnere Vista
> Har du googlet efter løsning på problemet?
> [...]

Nok hellere returnerer Steam...

Glemte du ikke lige at læse denne lille sætning
"Sidste mulighed blev så at købe en retail version (CD version) af RT3,
og nu virker spillet ganske fortræffeligt... Så det er åbenbart ikke
noget med Vista, men med Steam!"

Ja, der er googlet løs, men de fleste af løsningerne er til retail
versionen, og altså ikke Steam versionen, men nu har jeg, som skrevet,
også købt en Retail version, og nu virker det upåklageligt - så alt i
alt har jeg købt RT3 4 gange - så må man da håbe at Sid Meiers har tjent
lidt på det :)

Derfor kan jeg egentlig godt lide Steam systemet, aldrig nogensinde
nogle CD'er der fylder og/eller bliver væk.

PS.
Har ikke haft et eneste problem med Vista overhovedet, og ja.. jeg kan
faktisk godt lide Vista, selvfølgelig er der nogle ting som jeg gerne
ville have lavet om, men de ting bliver rettet i SP1 svjh læst... men
sådan er det jo altid ved nye styresystemer...

Læste lige en artikel for nået tid siden at MacOSX Leopard havde flere
kritiske fejl end Vista.

Kan huske i tidernes morgen der var RIGTIG mange der kørte Windows 98/XP
i dual boot fordi XP var noget skidt.

Fra : Hagar

Dato : 19-03-08 21:09

> Kan huske i tidernes morgen der var RIGTIG mange der kørte Windows 98/XP i
> dual boot fordi XP var noget skidt.

Det siges jo at win98 var og er det bedste, men jeg holder mig nu til XP Pro

Hagar

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-03-08 21:12

"Hagar" skrev

> Det siges jo at win98 var og er det bedste, men jeg holder mig nu til XP
> Pro

DOS er bedre :)
Men ja XP Pro fungerer godt
Ligeledes mht 2000 + 2003 serverne

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-03-08 21:11

"Martin" skrev

> Nok hellere returnerer Steam...

Næh det fungerer til dels udmærket i modsætning til Vista ...

> [...]
> nu virker spillet ganske fortræffeligt... Så det er åbenbart ikke noget

Nope

> Har ikke haft et eneste problem med Vista overhovedet

Heldigt for dig :)

Jeg har en del problemer med Vista - og det gør det ikke mere underholdende
at jeg bruger systemet i forb med mit arbejde

* BSOD når jeg sætter netkabel i når systemet kører
* Stifinder crasher en tre fire gange om dagen
* Defender crasher nu konsekvent
* etc

Af "nye" tiltag" der får mig til at tænde helt af er Vistas tåbelige
søgefunktion en klar tilbagegang i forhold til XP/2000
(Hvis der nogen der ved hvordan man slår tåbeligheden fra så er jeg meget
interessert)

Og jeg skal undlade at underholde dig med de massive problemer der er mht at
få Vista til at fungere i større netværk
Det er heldigvis ikke mit bord - eller et reelt issue hvor jeg arbejder

> Kan huske i tidernes morgen der var RIGTIG mange der kørte Windows 98/XP i
> dual boot fordi XP var noget skidt.

XP er pænt stabilt i dag
Der er mange nye spændende ting i Vista, men ...

- Peter

Fra : Bjarne K.

Dato : 20-03-08 21:43

"Martin" <martin@aarhof.invalid> wrote in message
> [...]
> heller ikke. Tilbage til Steam og lave en genvej på skrivebordet, nu
> kommer introfilmen slet ikke frem, men Windows søger efter løsninger...

Nu er det jo lidt sent, men hvis der er problemer med et Steam spil, kan man
jo lige prøve at lave en validering af filern. Virkede for mig da Stalker
ikke ville starte op, selvom der stod 100% ud for spillet

Validering: Højreklik på spiller > Properties > Local Files > Verify
Integrity ....

Bjarne K.