risede cd / dvd spil
Fra : Niels

Dato : 13-03-08 14:13

For længe siden var der nogen der havde en debat om "back up" og crack filer
til spil, argumentet var at hvis ungerne ridser cd/dvden var spillet
ubrugeligt.
Nogen (kan ikke huske navnet) argumenterede imod ved at påstå at man kunne
bytte de brugte cd/dvd mod et mindre gebyr da man jo i princippet har købt
en licens og mediet bare skal byttes så.
Nu kunne jeg så godt tænke mig at høre om der er nogen der har praktiske
erfaringer med ombytning af ridsede medier eller om det er totalt umuligt ?
//Niels

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-03-08 19:19

"Niels" skrev

> Nu kunne jeg så godt tænke mig at høre om der er nogen der har praktiske
> erfaringer med ombytning af ridsede medier eller om det er totalt umuligt
> ?

Typisk er det for dyrt/besværligt i forhold til at købe nyt
Eller rettere når jeg en sjælden gang har haft behov for en en ny skive så
kan jeg købe billigere i forretninger end jeg det koster (fx EA: 100 + porto
fra et sted Tyskland)

De seneste spil er købt via Steam her er risikoen for at ridse en skive lig
nul :)

- Peter

Fra : Bruno

Dato : 14-03-08 17:19

Niels wrote:
> Nu kunne jeg så godt tænke mig at høre om der er nogen der har praktiske
> erfaringer med ombytning af ridsede medier eller om det er totalt umuligt ?

Min erfaring er, at det fungerer fint.

Første gang jeg gjorde det var da jeg fik overskrevet diskette 5 af 7
mens jeg var ved at lave backup af et spil (*DOH*)! Da afleverede jeg
disketten i butikken og de skaffede en anden gratis

Jeg har også på et tidspunkt jobbet hos en dansk udvikler af børnespil
og der byttede vi jævnligt ridsede skiver uden beregning, men det er
ikke gratis alle steder hvilket er rimeligt nok. Så er det et ældre spil
kan den lette og billigste løsning være, at finde et nyt eksemplar i en
tilbudsbunke.

Kig på udviklerens/distributørens hjemmeside, så finder du sikkert den
aktuelle metode hvis ikke det da står direkte i spillets manual.

Mvh
Bruno

Fra : Ostehaps

Dato : 16-03-08 16:37

Bruno wrote:

> [...]
>
> Kig på udviklerens/distributørens hjemmeside, så finder du sikkert den
> aktuelle metode hvis ikke det da står direkte i spillets manual.

Hej.. ellers brug http://www.cdrep.dk/ koster 50kr pr cd. (minimum 3
cd'er/dvd'er) og både de spil og musik cd'er jeg havde sendt ind virkede
bagefter... meget venlig service via email.