Nye spil
Fra : Hagar

Dato : 13-03-08 02:47

Hej

Jeg får min nye Pc ind ad døren en af dagene, og så er det jeg gerne vil
have et par nye spil til også, men hvad.
FPS spil er ude, der har jeg hvad jeg skal bruge, det skal være noget jeg
kan spille som single player, men at kunne gå online skal ikke være nogen
hindring. Jeg har kigget på nogle spil, og læst lidt, men det er ikke det
samme som at få noget at vide af folk der ikke sælger den slags, og jeg
tænker på både godt og skidt.
Jeg har kigget på Total commander, Taca racedriver, og Spore, så ved i hvad
jeg er ude efter, men er disse 3 spil noget at få hjem, er der andet jeg
skal kigge på også ?

Hvad den nye PC angår, så skulle den ikke have nogen form for begrænsning i
nogle af de spil, hvad der så sker, hvis jeg putter Crysis i, det ved jeg
ikke, men det bliver så heller ikke aktuelt.

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 13-03-08 03:21

Det skulle ikke være Total Commander, men Supreme Commander

Hagar

Fra : Martin

Dato : 13-03-08 06:06

Hagar wrote:
> [...]
> nogle af de spil, hvad der så sker, hvis jeg putter Crysis i, det ved jeg
> ikke, men det bliver så heller ikke aktuelt.

The Orangebox
Denne spilboks kommer man nok ikke udenom - dog behøver man ikke have
alle spil - men Portal er altså stadig et must for ALLE - også dem som
ikke normalt spiller "skydespil". Portal har vundet utallige priser, og
spillet er klart de ca. 170,- værd! (170,- er hvis de købes seperat)
Team Fortress 2 er også i denne pakke, dog kan det også købes seperat,
men meget sjovt kun online FPS, med nogle dejlige sjove lyde og en hel
del teamplay.

Test Drive Unlimited
En lidt ældre dato bilspil (2006 tror jeg det) men stadig er det
hamrende flot, og nogle rigtig lækre biler man kan lege med, også er der
nogle udviklere/spildesignere som har endelig også har gjort lidt ud af
naturen ved siden af vejene og baggrunden.

Colin Mcrae Dirt
Race race og race - i denne udgave af Colin McRae serien er der lidt
flere forskellige måder at køre på, der er både bane og vej, og
forskellige biltyper. Heldigvis en hel del nemmere end det originale
Colin McRae, men alligevel også ærgeligt at det er nemmere, for i denne
behøver man slet ikke lave de "rigtige" Rally ting (sådan noget som
korrekt indbremsning i svingene og "clutch brake turns"), så følesen af
at køre Rally er næsten væk i denne - men dog er det rigtig rigtig flot.

Call of Duty 4
Nok det mest populæreste FPS lige for tiden, dog er singleplayer delen
temmelig kort, og kan godt gennemføres på 2-3 aftener (måske mindre for
hardcore spillere) - multiplayer er dog lidt mere livagtig - men stadig
der mangler nogle flere maps!

Kane and Lynch Dead Men
Det har fået virkelig mange verbale tæsk, både herinde og på diverse
anmeldelsessider, og ja - noget er det er rigtig nok berigtet, men synes
nu stadigvæk det er ret flot, men nej det bringer ingen nye ting, som
man ikke har prøvet før.

City Life Edition 2008
Hvis man er til Simcity genren, så synes jeg at City Life er langt bedre
end fx. Simcity Societies - men mange synes Simcity Societies er bedst -
men genren er det samme, byg en by op og få den til at fungerer med de
forskellige befolkningsgrupper

Det var lige hvad jeg kunne finde på af sjove ting og sager :)

Fra : Martin

Dato : 13-03-08 06:09

Martin wrote:

> Det var lige hvad jeg kunne finde på af sjove ting og sager :)

Woops.. Glemte lige
World in Conflict
Faktisk et rigtig godt "Red Alert" (kan ikke lige huske hvad denne genre
hedder) spil :)

Fra : Per Nielsen

Dato : 13-03-08 11:38

"Martin" <martin@aarhof.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> temmelig kort, og kan godt gennemføres på 2-3 aftener (måske mindre for
> hardcore spillere) - multiplayer er dog lidt mere livagtig - men stadig

Du kan vælge at spille mods-baner online, så er der lidt mere at vælge
imellem

Fra : Hagar

Dato : 13-03-08 12:34

> [...]
> forskellige befolkningsgrupper
>
> Det var lige hvad jeg kunne finde på af sjove ting og sager :)

Da jeg gik ind og så på hvad "the Orange Box" bestod af, var jeg lige ved at
skrige tungen ud af halsen, for HL gider jeg bare ikke, det er prøvet, og
det er droppet Men det der "Team Fortress® 2" det var godt nok ved at få
min blære til at lække på grund af mit grineflip, så det spil må med på min
ønskeliste. For dem der ikke kender boksen, se her
http://orange.half-life2.com/tf2.html

Portal, hmmm, på en eller anden måde, så er det jo noget der godt kunne
friste, men jeg tror jeg vil blive træt af det ret hurtigt, men det virker
da ret fedt.

Test Drive Unlimited, er der ikke noget man skal gennemføre eller vinde i
det spil, som jeg forstår det, så skal man bare trille rundt på må og få ?

Colin Mcrae Dirt er kommet på listen også

COD4 har jeg, det bruger vi i klanen ( www.sergeant.dk )

Kane and Lynch Dead Men, den er svær, for der er dele i spillet der virker
ret fedt, især det med at røve en bank, og så derefter slå ens venner ihjel
for at tage hele kagen selv Den må stå på ventelisten.

City Life Edition 2008 gider jeg bare ikke, jeg har tæsket cimcity 4000 i
gennem og blev bare så træt af det.

Hagar

Fra : Mikael Schøler

Dato : 13-03-08 13:35

Hagar wrote:

> [...]
> for at tage hele kagen selv Den må stå på ventelisten.
>
> City Life Edition 2008 gider jeg bare ikke, jeg har tæsket cimcity 4000 i

jeg har haft fornøjelsen af at spille TF2 på netcafe med en flok
kollegaer og det er fantastisk sjovt at spille :)

Fra : Hagar

Dato : 13-03-08 14:40

> jeg har haft fornøjelsen af at spille TF2 på netcafe med en flok kollegaer
> og det er fantastisk sjovt at spille :)

Det er det sjove i spil jeg også søger, så derfor da jeg så TF2 nærmest
skreg jeg af grin.
Et lille klip på beviset er her
http://storefront.steampowered.com/v/index.php?area=game&AppId=987&cc=GB

Hagar

Fra : Mikael Schøler

Dato : 13-03-08 15:21

Hagar wrote:

> Det er det sjove i spil jeg også søger, så derfor da jeg så TF2 nærmest
> [...]

Video trailer der viser lidt om spillet
http://www.steampowered.com/v/index.php?area=game&AppId=931&cc=DK

En kort 4-siders guide med intro til de forskellige typer
http://www.custompc.co.uk/features/601396/the-complete-guide-to-team-fortress-2.html

Meet the demo-man
http://www.steampowered.com/v/index.php?area=game&AppId=997&cc=DK

Meet the Engineer:
http://www.steampowered.com/v/index.php?area=game&AppId=987&cc=DK

Meet the Heavy:
http://www.steampowered.com/v/index.php?area=game&AppId=960&cc=DK
http://www.steampowered.com/v/index.php?area=game&AppId=994&cc=DK
(russisk udgave)

Meet the Soldier:
http://www.steampowered.com/v/index.php?area=game&AppId=985&cc=DK

Fra : Silver

Dato : 13-03-08 20:13

Battlefield Heroes kommer til sommer og bliver gratis at spille, det kører
på samme tegneserie grafik og er WW2 inspireret.

Mvh
Silver.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 13-03-08 20:31

yeSilver wrote:
> Battlefield Heroes kommer til sommer og bliver gratis at spille, det kører
> på samme tegneserie grafik og er WW2 inspireret.
>
> Mvh
> Silver.

yeah.. en TF2 wannabee.

Fra : Martin

Dato : 13-03-08 18:39

Hagar wrote:
> [...]
> min blære til at lække på grund af mit grineflip, så det spil må med på min
> ønskeliste. For dem der ikke kender boksen, se her

Enig.. Jeg gider heller ikke HL, men det er en fed boks, til rimelig
penge, også er der jo et stort udvalg af spil.

Men TF2 spiller jeg temmelig for meget...

> Portal, hmmm, på en eller anden måde, så er det jo noget der godt kunne
> friste, men jeg tror jeg vil blive træt af det ret hurtigt, men det virker
> da ret fedt.

Du vil ikke blive træt af det før det er gennemført, ja spillet er kort
- men det er altså et MUST-HAVE-PLAYED spil.

> Test Drive Unlimited, er der ikke noget man skal gennemføre eller vinde i
> det spil, som jeg forstår det, så skal man bare trille rundt på må og få ?

Du starter med at leje en bil, også skal du ud og tjene penge til nye
biler og tøj - men ja, der skal køres rundt. Men heldigvis kan man
springe til de steder på vejene hvor man allerede har kørt, så man ikke
behøver at køre fra den ene ende af Hawaii til den anden hele tiden.

> Kane and Lynch Dead Men, den er svær, for der er dele i spillet der virker
> ret fedt, især det med at røve en bank, og så derefter slå ens venner ihjel
> for at tage hele kagen selv Den må stå på ventelisten.

Jeg har ikke gidet prøvet multiplayer delen, så kan ikke rigtig sige så
meget om den del - men singleplayer delen blev droppet efter de første
par baner.

Fra : Martin

Dato : 13-03-08 18:41

Martin wrote:

> Enig.. Jeg gider heller ikke HL, men det er en fed boks, til rimelig
> penge, også er der jo et stort udvalg af spil.
>
> Men TF2 spiller jeg temmelig for meget...

Hov...
Synes man at TF2 er sjovt, så skal man glæde sig til Battlefield Heroes,
gal hvor ser det spil sjovt ud... Især den 2 min. lange trailer - 2 min
grin er nu altid godt... :)

Fra : Hagar

Dato : 13-03-08 19:01

> Hov...
> Synes man at TF2 er sjovt, så skal man glæde sig til Battlefield Heroes,
> gal hvor ser det spil sjovt ud... Især den 2 min. lange trailer - 2 min
> grin er nu altid godt... :)

BH skal da også hentes når den tid kommer, men jeg er bare lidt mistroisk,
for når noget er gratis, så kommer det til at koste i den anden ende, TROR
jeg, noget med at man skal betale dyrt for udvidelser eller noget andet.

Hagar

Fra : Peter Larsen

Dato : 13-03-08 19:12

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> jeg, noget med at man skal betale dyrt for udvidelser eller noget andet.

Microtransactions kaldes det.

Fra : Martin

Dato : 13-03-08 19:14

Hagar wrote:

> [...]
> jeg, noget med at man skal betale dyrt for udvidelser eller noget andet.

Større upgrades kommer vidst til at koste en smule, men man kan jo bare
lade vær med at købe dem :)

Dog skal det da siges at det muligvis bliver et reklame finanseret spil,
men stadig så er det ikke noget som gør mig noget - kan selvfølgelig
ramme visse personer, men jeg tror nu altså det er fremtiden, især imod
piratterne - men jeg er nu mere til et reklame spil end til at betale x
antal kroner om måneden - især når jeg er sådan en person der spiller
engang imellem, men ikke specielt ofte, det er lidt provokerende hvis
man spiller et spil 2-3 timer om ugen, og skal betale 150,- om måneden,
og hvis man har flere spil som koster om måneden, så er det bare dyrt
til sidst. Ligenu betaler jeg til World of Warcraft og til Pirates of
the Burning Sea, da jeg rigtig godt kan lide at spille det engang
imellem, men ikke hele tiden

Fra : Hagar

Dato : 13-03-08 15:21

Kan det virkelig passe at jeg er tvunget til at købe the orange box bare for
at få TF2 ?
Det er immervæk noget møg, jeg gider da ikke HL2, måske nok Portal, og især
TF2, det er så også det.

Hagar

Fra : Peter Larsen

Dato : 13-03-08 15:57

> [...]
> for at få TF2 ?
> Det er immervæk noget møg, jeg gider da ikke HL2, måske nok Portal, og

HL2 er et af de bedste spil der nogensinde er blevet lavet, giv det en
chance til.

Fra : Hagar

Dato : 13-03-08 19:02

> HL2 er et af de bedste spil der nogensinde er blevet lavet, giv det en
> chance til.

Nope, nej, nej og atter nej, det kommer ikke ind på maskinen
Hvis jeg køber box'en, så bliver det spil limet i kassen, og kommer ikke ud

Hagar

Fra : Peter Larsen

Dato : 13-03-08 19:11

> Nope, nej, nej og atter nej, det kommer ikke ind på maskinen
> Hvis jeg køber box'en, så bliver det spil limet i kassen, og kommer ikke
> ud

Må jeg spørge hvorfor du ikke bryder dig om det? Gerne lidt mere uddybende
end "Det er dårligt"

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-03-08 19:27

"Hagar" skrev

> Nope, nej, nej og atter nej

Det kunne ellers være spændende hvis du har lidt energi til at uddybe dine
dybe antipati mod HL2
I er måske bare kommet lidt skævt ind på hinanden :)
Ok spillet har nogen problemer og finurligheder - det er nok det spil der
oftest deler folk i to lejre

Har du overvejet et spil som fx S.T.A.L.K.E.R?
Efterfølgeren ser ret så spændende ud

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-08 16:11

> Kan det virkelig passe at jeg er tvunget til at købe the orange box bare
> for at få TF2 ?
> Det er immervæk noget møg, jeg gider da ikke HL2, måske nok Portal, og
> især TF2, det er så også det.

HL2 er da noget af det bedste der er på en PC, har du spillet Episode 1 og
2.

Hvad med Lost Planet, Blacksite, Lost - The Game, Metal of Honor - Airborne,
Übersoldier.

kimila

Fra : Hagar

Dato : 13-03-08 19:26

> [...]
> 2.
>
> Hvad med Lost Planet, Blacksite, Lost - The Game, Metal of Honor -

Det med at man er en person mod mega monstre, det kan jeg bare ikke se det
interessante i, jeg keder mig, det samme skete med Quake, ok Quake 1 var da
meget sjovt, men så var det også det.
MOH har vores klan spillet gennem en menneskealder, men er nu gået over til
COD4. Airborne er noget skod, der er ikke det samme i det som i de gamle MOH
spil på en eller anden måde, og så kræver det en maskinpark uden lige for
noget der kunne gøres lige så godt på andre måder så alle kunne være med.
Jeg har lige solgt det

Hagar

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-08 14:46

> og så kræver det en maskinpark uden lige for noget der kunne gøres lige så
> godt på andre måder så alle kunne være med.

Skal det forstås på den måde at du har en sløv PC'er

kimila

Fra : Hagar

Dato : 14-03-08 15:08

> Skal det forstås på den måde at du har en sløv PC'er
>
> --
>
> Mvh
>
> kimila

Jeg har en sløv maskine, men har lige netop nu fået min nye maskine ind ad
døren
Når man nu ser på Airborne, så er der immervæk ikke noget i det spil der
burde være så krævende som det er, og det er det der hisser mig op. Men det
skal vi ikke komme mere ind på, det er diskuteret i en anden tråd for noget
siden, og det gider jeg ikke igen

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 15-03-08 05:26

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Skal det forstås på den måde at du har en sløv PC'er
>
> --
>
> Mvh
>
> kimila

Nu har jeg langt om længe fået det nye dyr til at virke, og så har jeg bare
for sjov testet den med 3D mark 06, nu husker jeg ikke de eksagte tal fra
før og efter, men det er noget med, før 3200, nu 12500, så kan du selv
vurdere om det var en sløv maskine jeg havde
Det skal siges at jeg intet har pillet ved, og det er med de drivere der
fulgte med på skiven, og i 3D mark er det standard settings jeg har brugt,
så når jeg får det hele på plads, og jeg fintuner lidt, så kan det nok komme
en smule højere op.

Hagar

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 13:53

> [...]
> fulgte med på skiven, og i 3D mark er det standard settings jeg har brugt,
> så når jeg får det hele på plads, og jeg fintuner lidt, så kan det nok

Det ser da fint ud, lidt nysgerrig, HW i din nye maskine.

kimila

Fra : Hagar

Dato : 15-03-08 14:37

> Det ser da fint ud, lidt nysgerrig, HW i din nye maskine.
>
> --
>
> Mvh
>
> kimila

Jeg gad ikke at samle selv, så jeg har købt en færdig samlet, dog med en
størrer PSU og et bundkort nummeret størrer, grundet jeg har så meget USB at
slutte til, men det er den her
http://topdata.dk/product.asp?product=4718&sub=260&page=1 jeg har købt.
Nu har jeg lige spillet COD4 i en times tid, selv om spillet ikke kræver det
vilde, og min gamle pc kunne sagtens trække det, så kan jeg da tydeligt
mærke forskel, og det er altså fedt.

Hagar

Fra : Mads

Dato : 15-03-08 16:21

On Sat, 15 Mar 2008 14:36:41 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

>Nu har jeg lige spillet COD4 i en times tid, selv om spillet ikke kræver det
>vilde, og min gamle pc kunne sagtens trække det, så kan jeg da tydeligt
>mærke forskel, og det er altså fedt.

Hvis du kan li singleplayerdelen i COD4, så tag et kik på
Frontlines, Fuel Of War. Den minder meget om COD4, men
foregår bare nogen år ude i fremtiden, så der er nogen
fede våben.

Jeg fik den ind af døren forleden og den er også ret fed.
Har dog ikke prøvet multiplayerdelen endnu, men det skal
jeg da ha gjort senere.

mvh Mads

Fra : Hagar

Dato : 15-03-08 17:04

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg fik den ind af døren forleden og den er også ret fed.
> Har dog ikke prøvet multiplayerdelen endnu, men det skal

Det ser da godt nok fedt ud, jeg ser det som en blanding mellem COD4 og BF2,
og det er jo en dejlig ting
Det kunne da godt være man skulle have det med på hylden.

Hagar

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 22:31

> [...]
> størrer PSU og et bundkort nummeret størrer, grundet jeg har så meget USB

Ser da fed nok ud.

> Nu har jeg lige spillet COD4 i en times tid, selv om spillet ikke kræver
> det vilde, og min gamle pc kunne sagtens trække det, så kan jeg da
> tydeligt mærke forskel, og det er altså fedt.

Der er lige en ting jeg ikke forstår, du siger at COD4 kørte ok på din gamle
pc som har en score på 3200 det må så være med alt sat til minimum og en
opløsning på 800x600.

Hvad havde ud af HW i den gamle maskine.

Jeg kan da sige at min maskine er den her.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/34307-351123-1284187-1284187-1284187-80631754-81020618.html

Det skal så lige siges at med den her konfiguration køre det bare ikke, så
jeg har skiftet til et Asus GF8800GT og en PSU Hiper 630 Watt fordi HP har
kun sat en PSU på 300 Watt i den her maskine.

Nu kører det bare og jeg har en score i 3Dmark 06 på 11700 så jer er
tilfreds så længe det varer.

kimila

Fra : Hagar

Dato : 16-03-08 06:15

> [...]
> har kun sat en PSU på 300 Watt i den her maskine.
>
> Nu kører det bare og jeg har en score i 3Dmark 06 på 11700 så jer er

Nu er det ikke fordi COD4 kræver så meget af ens maskine, og 3D Mark 06
hiver altså tænder ud, så det er lidt svært at sammenligne de to ting. Jeg
kørte COD4 i 1280*1024 og alt sat til, og det gik fint, også efter at jeg
satte hastigheden ned på grafikkortet.
Min gamle maskine har en P4 2.8Ghz, 2Gb RAM og et XFX GF 7950 GT grafikkort.
Der er mange der havde problemer med det grafikkort, det havde jeg også, men
jeg fandt en løsning. Jeg fik efter 10 - 15 minutter en masse grafik-støj på
skærmen, pletter og flager af støj, og det var fordi kortet blev for varmt,
og det er endda tunet fra fabrikken ! Jeg fandt så ud af, at hvis jeg satte
hastigheden ned på både RAM og GPU med 5 hvert sted, så kørte det fint.

300W i den oprindelige samling, det er lidt dårligt fra HP, det må være en
fejl, eller sløset af dem, det er immervæk en quad. Der er i øvrigt folk der
siger at en quad ikke er så god til spil, men det skal jeg ikke gøre mig
klog på. Hvad er det med to skærmstik foran, vil det sige at din/e skærme
skal tilsluttes foran på maskinen, nej, det ville være underligt

Jeg ville ikke købe en mærke maskine, for jeg er i min egen overbevisning at
man får mere ud af det ved at købe noget hvor et stort firma har sat sit
navn på

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-08 12:26

> [...]
> satte hastigheden ned på grafikkortet.
> Min gamle maskine har en P4 2.8Ghz, 2Gb RAM og et XFX GF 7950 GT

Min gamle maskine har en P4 3.4Ghz, 2 Gb ram og et Asus X800XT PE grafikkort
og her kørte COD4 ikke godt, skiftede asus ud med et GF8600GT fordi jeg
gerne ville køre Lost Planet da det gamle Asus kun havde SM2.0. COD4 kørte
lidt bedre med det nye kort.

> [...]
> mig klog på. Hvad er det med to skærmstik foran, vil det sige at din/e
> skærme skal tilsluttes foran på maskinen, nej, det ville være underligt

Det er meget dårlig af HP med sådan en svag PSU.

Skærmstik foran, der er ikke nogen skærmstik foran, der er 2 USB2, en 1394,
en microfin indgang og en hovedtelefon udgang.

> Jeg ville ikke købe en mærke maskine, for jeg er i min egen overbevisning
> at man får mere ud af det ved at købe noget hvor et stort firma har sat
> sit navn på

Nu er det en medarbejderPC jeg har fået så prisen er ok.

Nu med en kraftiger PSU og et noget bedre Grafikkort kører den indtil vidre
uden problemer med spil sat til max.

kimila

Fra : Hagar

Dato : 16-03-08 21:37

> Skærmstik foran, der er ikke nogen skærmstik foran, der er 2 USB2, en
> 1394, en microfin indgang og en hovedtelefon udgang.

Det var også bare drilleri, for det må være en trykfejl hos HP, hvor der
står "2 skæmporte foran, 6 analoge lydstik bagpå og 2 digitale lydstik bagpå
"

Hagar

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-03-08 16:46

"kimila" skrev
> [...]
> fordi jeg gerne ville køre Lost Planet da det gamle Asus kun havde SM2.0.

Vær opmærksom på at 8600 ligger langt nede på listen mht performance etc
Imho kan det snart ikke svare sig at købe det kort for at skifte ud

Min business laptop kom med et GF8600M GT - og det kan da trække min kære
HL2 men heller ikke meget mere

- Peter

Fra : Martin

Dato : 13-03-08 18:47

Hagar wrote:
> [...]
> at få TF2 ?
> Det er immervæk noget møg, jeg gider da ikke HL2, måske nok Portal, og især

Du kan du købe TF2 helt alene uden noget andet ved at hoppe ind på
<http://steampowered.com/v/index.php?area=game&AppId=440&cc=SE> og tryk
Purchase, husk det koster 29.95$ og Portal koster 19.95$ og det er samme
pris for The Orange Box.

Fra : Hagar

Dato : 13-03-08 19:27

> [...]
> <http://steampowered.com/v/index.php?area=game&AppId=440&cc=SE> og tryk
> Purchase, husk det koster 29.95$ og Portal koster 19.95$ og det er samme

Jeg tror jeg holder mig til box'en, hvis jeg køber, der får jeg så flere
spil, selv om der er et af dem jeg ikke kommer til at spille

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 16-03-08 14:03

Så er der bestilt nye spil, og jeg sender regningen til jer
Det blev til Orange Box, Colin McRay og Spore

Hagar

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 17-03-08 22:43

Hagar frembragte:
> Så er der bestilt nye spil, og jeg sender regningen til jer
> Det blev til Orange Box, Colin McRay og Spore

Spore, så håber jeg du er tålmodig, det bliver først released til
september 2008.

http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?products_id=51081

--
mvh.

Fra : Hagar

Dato : 18-03-08 02:42

"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hagar frembragte:
>
> Spore, så håber jeg du er tålmodig, det bliver først released til
> [...]

Jeg ved det, jeg så det ikke først, men jeg fik lige en mail fra coolshop om
det, så nu er det i vente og betalt
Orange box havde de heller ikke hjemme før om en uges tid, men så kan jeg så
få styr på alt det andet på den nye maskine først

Hagar

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 18-03-08 02:50

Hagar:
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved det, jeg så det ikke først, men jeg fik lige en mail fra coolshop om
> det, så nu er det i vente og betalt

Den ser fed ud, bestemt et af de spil jeg også må eje

> Orange box havde de heller ikke hjemme før om en uges tid, men så kan jeg så
> få styr på alt det andet på den nye maskine først

Bare det var mig, trænger også til en HW update

--
mvh.

Fra : Hagar

Dato : 18-03-08 05:06

> Den ser fed ud, bestemt et af de spil jeg også må eje

> Bare det var mig, trænger også til en HW update
>
> --
> mvh.

Det sjove ved spore, i mine øjne, er at man selv kan bygge sit eget møgdyr.
Jeg er begyndt at lege med ideen til hvordan den skal bygges

Nu ved jeg ikke hvad du har af HW, men har du pci-e grafikkort i, så koster
det jo ikke det helt vilde at få mere fart på, men hvis du har som jeg
havde, agp, ja, så er det dyrt. Jeg var jo nået der til hvor jeg ikke kunne
få hurtigere grafikkort end et xfx gf 7950 GTS uden at skulle op i et pci-e
kort, og så skulle der nyt bundkort til, så andre RAM og CPU, så kan du godt
se hvor der bærer hen ad

Du kan jo hente noget mere fart ud af dit system ved at pille og trimme lidt
her og der, og her tænker jeg ikke på at overklokke. Jeg har aldrig
overklokket mit, men jeg kunne da følge godt med alligevel.

Hagar

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 18-03-08 16:28

Hagar kom med denne ide:

> Det sjove ved spore, i mine øjne, er at man selv kan bygge sit eget møgdyr.
> Jeg er begyndt at lege med ideen til hvordan den skal bygges

LOL, bare du ikke tager gener fra usenet, så kan det kun blive godt

> [...]
> kort, og så skulle der nyt bundkort til, så andre RAM og CPU, så kan du godt

Jeg hænger på sidste generation af AMD med AGP, dog er det et 7900gt
kort så den har ikke problemer endnu, men du ved, man skal jo have nye
sko enggang imellem

Jeg har fundet stumperne, nu skal de bare godkendes og bestilles

> Du kan jo hente noget mere fart ud af dit system ved at pille og trimme lidt
> her og der, og her tænker jeg ikke på at overklokke. Jeg har aldrig
> overklokket mit, men jeg kunne da følge godt med alligevel.

Der er skruet alt det der kan, dog uden OC, du ved rigtige mænd OC'r
ikke, de køber en større processor

--
mvh.

Fra : Hagar

Dato : 18-03-08 16:40

> [...]
>
> Jeg har fundet stumperne, nu skal de bare godkendes og bestilles

> Der er skruet alt det der kan, dog uden OC, du ved rigtige mænd OC'r ikke,

Nåå, du har fundet stumperne, så er alt jo godt
ROTFL, OC'er ikke, køber nyt, den har jeg godt nok ikke hørt før

Bygger du så videre på det du har ? Det ville jeg også, men da jeg så at
næsten alt kører sata i dag, så opgav jeg det, selv mine dvd-drev kører
sata.

Jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal hente gener fra til mit møgdyr, men jeg
kunne få nogle ideer fra nogle af nyhedsgrupperne, for der findes da nogle
bæster her og der, og krydret med det, så kan det da kun gå hen og blive
noget uovervindeligt

Hagar

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 18-03-08 17:44

Hagar kom med denne ide:

> Nåå, du har fundet stumperne, så er alt jo godt

Jeps, bundkortet skulle være i handlen her midt marts.

> ROTFL, OC'er ikke, køber nyt, den har jeg godt nok ikke hørt før

> Bygger du så videre på det du har ? Det ville jeg også, men da jeg så at
> næsten alt kører sata i dag, så opgav jeg det, selv mine dvd-drev kører sata.

Desværre, er der intet af det "gamle" jeg kan bruge, så det er fra
scratch, øv

> [...]
> bæster her og der, og krydret med det, så kan det da kun gå hen og blive

LOL, brug ikke mine gener, så kommer den bare i slagsmål, alt for tit

Men jeg er vildt spændt på Spore, det ser sgu skægt ud, og er meget
spændt på onlinedelen.

--
mvh.

Fra : Hagar

Dato : 18-03-08 19:35

> Men jeg er vildt spændt på Spore, det ser sgu skægt ud, og er meget spændt
> på onlinedelen.
>
> --
> mvh.

Har du set de film der er på Youtube ?
Hvis du skal have spillet, så må vi lige indgå en alliance, så skal jeg nok
lade være med at bruge dine gener

Hagar

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 18-03-08 19:46

Hagar forklarede:

> Har du set de film der er på Youtube ?

Jeg tror jeg har set de films der er, og de får bare tiden til
september til at virke LANG

> Hvis du skal have spillet, så må vi lige indgå en alliance, så skal jeg nok
> lade være med at bruge dine gener

LOL, pyha.

--
mvh.

Fra : Hagar

Dato : 31-03-08 10:09

> Men jeg er vildt spændt på Spore, det ser sgu skægt ud, og er meget spændt
> på onlinedelen.
>
> --
> mvh.

Jeg så en nyere video til Spore her forleden, jeg kan desværre ikke finde
linket, men online delen bliver ikke som jeg først troede, du kan IKKE
spille mod andre, men du kan rejse ud og se hvad andre har bygget op, så det
er et single player spil, men med mulighed for at drage ud og kigge på
andre. Det er lidt kedeligt, men det skal nok blive sjovt alligevel.

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 31-03-08 10:14

> [...]
> det er et single player spil, men med mulighed for at drage ud og kigge på
> andre. Det er lidt kedeligt, men det skal nok blive sjovt alligevel.

Jeg ved ikke om i kan se siderne her
http://www.spore.com/screenshots.php?movieID=8&play=hi eller meld jer til,
der er meget sjovt at hente der inde.

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 19-03-08 13:17

> Jeg har fundet stumperne, nu skal de bare godkendes og bestilles

Nu ved jeg ikke om du har trykket på knappen og bestilt, men jeg vil da lige
komme med et tip.
Hvis du godt kan lide god lyd i dine spil, og noget der er nemt at
indstille, så skal du IKKE købe et Gigabyte Bundkort. Sjældent har jeg
oplevet noget så besværligt at få indstillet. Jeg har rodet med det i lige
knap en uge nu, og har endelig fået en nogenlunde lyd ud af COD4, så i går
installerede jeg mit Need for speed prostreet, og i guder hvor lød det
elendigt, det samme med et par andre spil jeg har. Så nu putter jeg mit gode
X-fi kort i maskinen, dropper onboard lyden og kommer videre.
Resten af bundkortet er kanon, det er bare noget der virker, og det er nemt
at sætte de forskellige sager på det, update af bios og andet, det er som at
klø sig i nakken.

Hagar

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 19-03-08 19:15

Hagar tastede følgende:

> [...]
> at sætte de forskellige sager på det, update af bios og andet, det er som at

Det er Gigabyte, og jeg har et X-FI på ønskesedlen det "gamle"
bundkort er også Gigabyte, har absolut ingen problemer haft, men rart
at du lige melder ud, da jeg var lidt i tvivl om X-Fi var overkill, det
er det så ikke, kan jeg forstå

Og nej jeg har ikke bestilt endnu, du ved jyder venter til prisen er
gunstig, og DDR3 ram har ikke helt sat sig prismæssigt endnu

--
mvh.

Fra : Hagar

Dato : 19-03-08 21:07

> [...]
>
> Og nej jeg har ikke bestilt endnu, du ved jyder venter til prisen er
> gunstig, og DDR3 ram har ikke helt sat sig prismæssigt endnu

Ihhh, i jyder, i er da også så umulige, bare vent, så stiger priserne på RAM
med et brag
X-fi, det e bare hammer godt, selv om jeg havde mine problemer med det da
jeg fik det hjem, jeg kunne ikke få det til at enes med TeamSpeak og COD4
samtidig, men det blev løst.

Hagar

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 19-03-08 08:36

Hagar <nogo31@hotmail.com> declared in:
47df1e07$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> Orange box havde de heller ikke hjemme før om en uges tid, men så kan
> jeg så få styr på alt det andet på den nye maskine først

Jeg købte det over steam, og spillede det efter et par timer.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-03-08 13:24

"Thomas Hejl Pilgaard" skrev

> Jeg købte det over steam, og spillede det efter et par timer.
Og for at bore lidt mere i det så er spillet til salg via Steam for ~$40 her
i weekenden ($49.95 - 20%)
Ok så kommer "tax" oven i, men med den lave dollarkurs kan det da ikke gå
helt galt?

Hmm 302,- på coolshop
http://spilpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388356

- Peter