Søger en stak WW2 flysimulatorer
Fra : Silver

Dato : 11-03-08 20:02

Davs gruppe.

Jeg har lige prøvet Blazing Angels 2 flysimulator/arcade spillet og syntes
det stank gevaldigt, så var det jeg ville høre om i kunne fyre en stak spil
af som beskæftigede sig med WW2 flyvning. Det må også gerne være fra sidst i
90'erne hvis der var nogle rigtig gode dengang.

Der må gerne være både bombninger og deciderede dogfights i spillene og også
omhandle hvilken som helst flytype (realistisk).

Jeg ER bekendt med et par stykker, men skulle ikke undre mig at jeg har
overset et par ædelsten rundt omkring. Det gør heller ikke noget om det er
store kæmpe udgivelser, eller et lille program der simulerer dogfights men
som er afsindig skægt.

Dog har jeg 2 kriterier, det SKAL være 3D, ikke noget med sidescroll spil
eller lign. kun 3D. Og så skal det ikke være en mod til F.eks Flight Sim X
men et standalone spil.

Håber i kan hjælpe mig, dette er krydspostet til dk.spil.flysimulator og
dk.spil.computer.

På forhånd tak.

Mvh
Silver.

Fra : Jens G

Dato : 11-03-08 20:17

On Tue, 11 Mar 2008 20:02:22 +0100, "Silver"
<dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

[...]
>Håber i kan hjælpe mig, dette er krydspostet til dk.spil.flysimulator og
>dk.spil.computer.

Men egen favorit er Microsoft Combat Flight Simulator 2. Online har
den ligget død et par år, men der er en del der er begyndt at spille
det igen.

Også Microsoft Combat Flight Simulator 1 og IL2 serien er gode.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Per B.

Dato : 13-03-08 21:46

> Men egen favorit er Microsoft Combat Flight Simulator 2. Online har
> den ligget død et par år, men der er en del der er begyndt at spille
> det igen.

Jeg fløj selv en del CFS2 på Zonen tilbage i 2002/2004. Siden er Zonen
blevet lukket ned men er der andre steder hvor folk idag går online med CFS2
?

Hilsen Per

Fra : Jens G

Dato : 13-03-08 22:59

On Thu, 13 Mar 2008 21:46:28 +0100, "Per B." <no@no.mail> wrote:

>Jeg fløj selv en del CFS2 på Zonen tilbage i 2002/2004. Siden er Zonen
>blevet lukket ned men er der andre steder hvor folk idag går online med CFS2
>?
Der findes noge Zonen-lignende på http://wgcenter.com , men der er
sjældent nogen der.

Der er mere held på http://www.thecfs2flightdeck.com/ hvor det dog
kræver at man melder sig til, og får adgang til Ventrilo for at kunne
få en IP adresse til online flyvning.

Jeg holdt selv pause fra CFS2 fra ca. 2004 og til nu, hvor jeg fandt
ud af at nogle af de "gamle" var begyndt igen.

Fra : Hagar

Dato : 11-03-08 20:58

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men et standalone spil.
>
> Håber i kan hjælpe mig, dette er krydspostet til dk.spil.flysimulator og

I gamle dage spillede jeg det her
http://www.gamerevolution.com/oldsite/games/pc/flight/european_air_war.htm
der er flere fly at kunne flyve, og var ret godt.

Hagar

Fra : Benny Jørgensen

Dato : 12-03-08 15:40

Hej !!
Du kommer ikke uden om IL-2 /1946 og Battle of Britain II.
Happy Landings
Benny

Fra : Silver

Dato : 12-03-08 19:41

Hejsa folkens.

Min liste indtil videre.

European Air War.
Combat Flight Simulator 2 og 3.
Il-2 Sturmovik + Udvidelse.

Har så 2 spørgsmål, findes der egentlig ikke et lille program der simulerer
WW2 dogfighting over små øer i stillehavet?....syntes sgu jeg har prøvet det
og var glad for det, men navnet og spillet er helt væk fra hukommelsen.

Og så ville jeg høre om i kender nogle WW2 bombefly simulatorer?

Tak for jeres input indtil videre :), jeg ER ved at finde dem.

Mvh
Silver.

Fra : Jens G

Dato : 12-03-08 20:14

On Wed, 12 Mar 2008 19:41:02 +0100, "Silver"
> [...]

>og var glad for det, men navnet og spillet er helt væk fra hukommelsen.

Il-2 Pacific Fighters og MS Combat Flight Simulator 2 foregår i
stillehavsområdet.

>Og så ville jeg høre om i kender nogle WW2 bombefly simulatorer?

Er der ikke sådan noget i CFS3?

Fra : Silver

Dato : 12-03-08 21:31

> Er der ikke sådan noget i CFS3?

Hmm...det syntes jeg ikke lige jeg så noget om...vil da lige undersøge igen.

Mvh
Silver.

Fra : Mads

Dato : 12-03-08 20:13

> [...]

>og var glad for det, men navnet og spillet er helt væk fra hukommelsen.

Måske Heroes of the Pacific

Eller Battlestations Midway

En der så ikke foregik i Stillehavet var Airfix Dogfighter

mvh Mads

Fra : Silver

Dato : 12-03-08 21:32

> Måske Heroes of the Pacific

Det lyder rigtig spændende, tilføjet til listen!.

> Eller Battlestations Midway

Mjaeh...den er vist mere orienteret imod alle mulige stationer?, skibe, fly
og lign.

> En der så ikke foregik i Stillehavet var Airfix Dogfighter

Hehe ja det har jeg skam gennemført, det er meget sjovt.

Mvh
Silver.

Fra : Mads

Dato : 12-03-08 22:08

On Wed, 12 Mar 2008 21:32:18 +0100, "Silver"

>Mjaeh...den er vist mere orienteret imod alle mulige stationer?, skibe, fly
>og lign.

Det er korrekt, men fly missionerne er skam ikke ringe. Man kan hoppe
rundt imellem styring af hangarskib og dirrigering af flyene, men også
springe til et enkelt fly og selv flyve missionen.

Og de missioner hvor man styrer en krydser eller et andet krigsskib
er virkeligt godt lavet.

mvh Mads

Fra : Hagar

Dato : 13-03-08 01:49

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> springe til et enkelt fly og selv flyve missionen.
>
> Og de missioner hvor man styrer en krydser eller et andet krigsskib

Og så er det billigt
http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?products_id=49584

Hagar

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 13-03-08 07:54

Silver wrote:
> Hejsa folkens.
>
> Min liste indtil videre.
>
> European Air War.
> Combat Flight Simulator 2 og 3.
> Il-2 Sturmovik + Udvidelse.

Lyder som en rigtig god liste. Man får jo helt lyst til at prøve igen
IL-2 er genial, men EAW med diverse tweaks er heller ikke ueffen. Og det
skulle ikke undre mig, om det stadig spilles online.
Et rigtig godt sted at starte er hér:
http://www.xmission.com/~mmagleby/eaw/index.htm

Kig engang på de tweaks man kan hente, lige pludselig er det et _helt_ andet
spil
Og i øvrigt husker jeg, at ved at tweake en .ini-fil, kan man få helt op til
256 fly i luften på én gang..

> [...]
> simulerer WW2 dogfighting over små øer i stillehavet?....syntes sgu
> jeg har prøvet det og var glad for det, men navnet og spillet er helt

Ud over hvad de andre har nævnt, så mener jeg Jane's lavede nogle sims i den
stil? Noget med Mustang?

> Og så ville jeg høre om i kender nogle WW2 bombefly simulatorer?

Den eneste jeg kan huske at have hørt om, er B17 the mighty eighth, også
kaldet B17 2.
Review hér:
http://www.gamespot.com/pc/sim/b17flyingfortressthem8/review.html?om_act=convert&om_clk=gssummary&tag=summary;review

> Tak for jeres input indtil videre :), jeg ER ved at finde dem.

God fornøjelse

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Erik.W

Dato : 13-03-08 21:27

Silver frembragte:

> [...]
> store kæmpe udgivelser, eller et lille program der simulerer dogfights men

Der er nævnt et par stykker ovenfor, men folk har glemt en af de store
Arenassims AcesHigh.
http://www.hitechcreations.com/frindex.html
Selve spillet er gratis, og kan spilles gratis med et antal spillere
online. Men der er ingen AI. Ideen er, at man abonerer på arena-spillet
som der er en gratis prøveperiode på. Med den lave dollarkurs er det
ikke alt for voldsomt dyrt.
I arenaspillet deltager du i en konstant virtuel krig med andre
spillere. Bombninger jagerescorte figthersweeps og meget. Det er
realistisk og de andre spillere er hårde så det er sk*de svært at
komme igang med at nyde spillet. Men lærer du først at flyve og skyde
og lære en håndfuld af de andre spillere at kende, så er du hooked.

Mvh Erik

--
Venlig hilsen Erik.W

Fra : Erik.W

Dato : 16-03-08 15:40

Erik.W formulerede torsdag:

Jeg ved ikke om jeg fik formuleret præcist nok at det er helt gratis at
komme igang med AcesHigh II. Man skal ikke engang bruge sit kreditkort
for at registrere og downloade spillet.

http://www.flyaceshigh.com

De første 14 dage kan man flyve gratis i arenaerne hvor mange hundrede
spillere flyver online i en konstant løbende 2. verdenskrig. Der er
både hangarskib tanks Jagere, persontransport og bombere. Flyene er
meget realistiske at flyve og temmeligt svære.

Når de fjortens ´dages prøveperiode kan man fortsætte med at flyve
gratis i 8-player arenaerne. - Men der er som sagt ingen AI - så der er
en menneskehjerne bag hver eneste fly og hver eneste tank

Mvh Erik

--
Venlig hilsen Erik.W

Fra : Martin

Dato : 19-03-08 01:41

Erik.W wrote:
> Erik.W formulerede torsdag:

> Jeg ved ikke om jeg fik formuleret præcist nok at det er helt gratis at
> komme igang med AcesHigh II. Man skal ikke engang bruge sit kreditkort
> for at registrere og downloade spillet.

NEJ det gjorde du ikke... så nu er downloading startet :)
Utroligt 140mb! - tror sku næsten ikke man kan få et fuldt spil på under
6-700mb idag flot!

Fra : Silver

Dato : 21-03-08 19:17

Også her, har nu fået fat i næsten alle de sims der blev nævnt og den her er
sgu også kommet på install listen :).

Vil hedde DamnNation.DK når jeg engang får installeret det ;).

Mvh
Silver.

Fra : Silver

Dato : 21-03-08 19:21

> http://www.flyaceshigh.com

ARH MAND!, hvor sygt fedt er det ikke lige....prøv at tjekke den video man
kan downloade under download sektionen.....han har lavet den PRÆCIS som
tyskerne lavede dem under WW2 med tekniske data til at starte med og så
filmen af nedskydningen (jeg ved det da jeg har en masse af de guncamera
video'er som er hentet gennem tiden).

Det er da for fed en PR for det spil og når det så er gratis!.

Det bliver sgu lige bumpet op i prioriteterne det spil her...

Ses derinde ;D

Mvh
Silver. aka DamnNation.DK

Fra : Mads

Dato : 14-03-08 00:20

> [...]

>Der må gerne være både bombninger og deciderede dogfights i spillene og også
>omhandle hvilken som helst flytype (realistisk).

Nu ved jeg godt at det ikke er et WW2 spil, men derimod et WW1 spil,
men jeg vil lige nævne det aligevel.

"Wings Of War" er altså noget af det fedeste når det kommer til
dogfigts og multiplayerspil. Selvom spillet har et par år på bagen
er der stadig masser af spillere online og der bliver ofte afholdt en
lille EU versus USA turnering søndag aften kl 22.

Du sku prøve det. Det er stærkt vanedannende.

mvh Mads aka Byte Me i WOW