Gammelt Half-Life spil
Fra : Nederbasse

Dato : 10-03-08 13:21

Hejsa
Efter at have tæsket gennem HL 1 +2 (igen igen) kom jeg til at tænke på, at
det gamle spil til DOS var anderledes end den version 1 jeg har til
windows.
SVJH. var starten på spillet uden den lange tur i toget eller er det mig der
husket galt?
Er der et sted man kan dl den gamle version evt. som en demo?

Neder

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-08 19:32

> [...]
> der husket galt?
> Er der et sted man kan dl den gamle version evt. som en demo?

HL tilbage i dos tiden, den tror jeg ikke på.

Jeg tror du forvæksler spillet med et andet, HL 1 er fra 1998 og jeg mindes
ikke der har været et der kørte under dos.

kimila

Fra : Martin Hughes

Dato : 10-03-08 20:27

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg tror du forvæksler spillet med et andet, HL 1 er fra 1998 og jeg
> mindes ikke der har været et der kørte under dos.

Nope, Det gode gamle Half-Life var ikke et DOS spil.

Jeg har det stående i original kasse fra dengang endnu, da man kunne købe
Half-Life Generation, Include Half-Life game of the year Edition, Opposing
Force
The Official Expansion Set. + Bonus Team Fortress.

Half-Life er fra 1998 rigtig nok og der findes rigtig mange addons / mods
til det
blandt andet udsprang det meget populær spil Counter Strike fra Half-Life!

Mvh Martin

Fra : Bufferzz

Dato : 10-03-08 21:39

> Efter at have tæsket gennem HL 1 +2 (igen igen)

OT. men det kunne da være du skulle prøve de 2 fortsættelser til HL2 ?
Episode 1 og 2

Fra : René Lønstrup

Dato : 10-03-08 22:48

"Nederbasse" <ln@noham.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> windows.
> SVJH. var starten på spillet uden den lange tur i toget eller er det mig

Det må være dig der husker forkert, for jeg har originalen til at stå (den
først udgivede version, ikke GOTY udgaven, vel at mærke), og den har,
ligesom alle andre versioner jeg kender til, introen hvor man kører i toget.
Hvilket i øvrigt stadig er den del af spillet der står klarest i min
hukommelse, tæt forfulgt af selve eksperimentet der går så grueligt galt

René Lønstrup
[insert random ingenious quote here...]

Fra : Martin Hughes

Dato : 11-03-08 07:45

Jeg quoter ingen, for denne tråd er mig lidt for forvirrende.

Half-Life (1998) Videoer http://www.youtube.com/watch?v=YtLlAJDv594

Den første demo af Half-Life udkom da udvidelsen Uplink kom og denne demo
kan hentes her
http://www.spawnpoint.com/games/profile/downloads/5937/Half-Life , eller
http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,6813-order,1-page,1-c,alldownloads/description.html
+ mange andre steder, men spillet er jo billigt og kan købes i en nyere
pakke end den jeg har:

http://www.spilpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=158055

Pakken indeholder:

Half Life 1 Anthology indeholder:
- Half-Life
- Half-Life Deathmatch
- Half-Life: Opposing ForceTM
- Half-Life: Blue ShiftTM
- Team Fortress® Classic

Mods + anmeldelse af Hal-Life
http://www.gamereactor.dk/artikler/38585/F%E5+mere+ud+af+Half-life/

IGN Anmeldelse http://pc.ign.com/objects/003/003107.html

Af andre sjove gamle FPS spil fra omkring denne tid kan nævnes:

Blood (DOS 1997) http://en.wikipedia.org/wiki/Blood_(computer_game) ,
Redneck Rampage (DOS 1997) http://en.wikipedia.org/wiki/Redneck_rampage

Mvh Martin

Fra : Peter Larsen

Dato : 11-03-08 11:57

"Martin Hughes" <martin.hughes.nospam@mail.dk> wrote in message

> [...]
> + mange andre steder, men spillet er jo billigt og kan købes i en nyere

Nu er det vist dig der forvirrer. Half-Life: Uplink var en standalone demo
udgivet efter at
Half-Life var udgivet. Det indeholdte materiale der var blevet skåret væk
fra det færdige
spil og specielt færdiggjort til demoen. Uplink blev udgivet feb 99.

Den første expansion til HL, Opposing forces, blev udgivet oktober 99.

Fra : Nederbasse

Dato : 11-03-08 08:04

"Nederbasse" <ln@noham.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der husket galt?
> Er der et sted man kan dl den gamle version evt. som en demo?

OK ikke ren DOS men en prompt under Windows 95
Jeg mener man skulle konfigurerer lydkort og MIDI i den gamle DOS
konfigurations program de fleste spil brugte på denne tid

Neder

Fra : Nederbasse

Dato : 11-03-08 12:23

> SVJH. var starten på spillet uden den lange tur i toget eller er det mig
> der husket galt?
> Er der et sted man kan dl den gamle version evt. som en demo?
>
> Neder

Grunden til jeg spørger er at nu har jeg lige spillet HL1 + 2 Episode 2+3
men der mangler en scene hvor vores helt Mr. Freemann kommer ind i et
kontrolrum pg gangen bag ham falder sammen
derefter skal han over i det modsatte hjørne for at komme ind i en mørk gang
og vidre ind i et mørkt rum der er fyldt med et-eller-andet-snask

Den scene er ikke i nogle af de versioner jeg har og derfor mener jeg der
har været en anden version 1 dengang os'et hed windows 95 eller Windows 3,11

Neder

Fra : Peter Larsen

Dato : 11-03-08 14:27

"Nederbasse" <ln@noham.dk> wrote in message

> [...]
>
> Den scene er ikke i nogle af de versioner jeg har og derfor mener jeg der
> har været en anden version 1 dengang os'et hed windows 95 eller Windows

Kan det være en af udvidelserne? Eller måske Uplink demoen du husker?

Hvorfor bliver du ved med at snakke om en dos/3.11 udgave? Det udkom i
98 og nej, du kunne ikke spille det i 3.11 eller dos.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 11-03-08 15:11

> [...]

> Den scene er ikke i nogle af de versioner jeg har og derfor mener jeg der
> har været en anden version 1 dengang os'et hed windows 95 eller Windows

Jeg tror du har rodet det sammen.

Det du beskriver, lyder for mig helt som Uplink-demoen, som kom kort efter
spillet.

Men det passer også med at få rodet det sammen, for som jeg mindes det, var
Uplink netop noget man spillede i rusen lige efter, at et så fedt og
nyskabende spil som HL1 lige var overstået.
Så banerne på Uplink glider i hukommelsen næsten sammen med banerne i HL1.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Nederbasse

Dato : 12-03-08 09:15

> [...]
> nyskabende spil som HL1 lige var overstået.
> Så banerne på Uplink glider i hukommelsen næsten sammen med banerne i HL1.

Det er Uplink demoen jeg husker men jeg var sikker på det var en DOS version
men hvad -jeg er gammel og husker forkert

Neder