HL2 ep2/portal virker ikke mere...?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 08-03-08 19:10

Hejsa

Har her for nylig købt The Orange Box med Episode 2 og Portal. Har så
spillet Ep.2 et par gange unden problemer, men ville så lige prøve Portal.
Menuen i Portal fik computeren helt ned i knæ, musen bevæger sig fint nok,
men lyd og grafik hakker meget langsomt, og menuen kan stort set ikke
betjenes (det tager 15-20 sek. at markere et menupunkt og flere minutter at
trykke f.eks. exit). Hvis jeg trykker ctrl-alt-del, kan jeg se at
belastningen er på 100% ind til at jeg lukker HL2. Efterfølgende har jeg
præcis samme problem i Ep.2, men HL2, Ep.1 og The Lost Coast virker fint nok
(i hvert fald i menuen). Jeg har lige installeret de nyeste grafikdrivere
fra ATI, men det hjalp ikke.

Hjæææælp...

mvh Frank

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 08-03-08 20:13

Frank K. Jensen <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> declared in:
47d2d686$0$99019$157c6196@dreader2.cybercity.dk :

> Jeg har lige installeret de nyeste grafikdrivere fra ATI

Mon ikke denne linie indeholder et hint til problemets natur?

^^

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 08-03-08 21:46

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 47d2d686$0$99019$157c6196@dreader2.cybercity.dk :

> Mon ikke denne linie indeholder et hint til problemets natur?

Øh... hvorfor?

mvh Frank

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 09-03-08 07:15

Frank K. Jensen <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> declared in:
47d2fb0b$0$99014$157c6196@dreader2.cybercity.dk :

> "Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en
> meddelelse news:47d2e4e5$0$5567$c3e8da3@news.astraweb.com...

> Øh... hvorfor?

Det er gas. Du ka' ta' det.

Nå - for lige at forstå dig ret:
Problemet opstod FØR du installerede de nyeste drivere?
Eller EFTER du installerede dem?

I begge tilfælde ville jeg prøve at finde et par ældre
drivere frem, evt. fra forskellige (officielle/uofficielle)
kilder.

Har du for nylig slået en grafikinstilling til? (HDR?)
Smid alle indstillinger ned på laveste niveau, og skru
dem op - én ad gangen.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-03-08 14:51

> Problemet opstod FØR du installerede de nyeste drivere?
> Eller EFTER du installerede dem?

Før.
Jeg installerede de nyeste drivere i et håb om at det hjalp.

> [...]
> kilder.
>
> Har du for nylig slået en grafikinstilling til? (HDR?)
> Smid alle indstillinger ned på laveste niveau, og skru

Jeg har læst lidt på steams forum, og der er åbenbart andre der har
problemet. Problemet opstod ved en automatisk update via steam for godt en
uge siden. Håber lidt, at der kommer et fix fra Valve inden alt for længe,
men problemet har måske noget at gøre med nVidias firewall. Hvis jeg lukker
processen "nSvcAppFit.exe", hjælper det, og jeg kan starte spillet op. Ved
første øjekast synes problemet løst, men inde i spillet hakket det stadigt
en hel del, dog slet ikke som før, men stadigt nok til at spillet er næsten
uspilleligt

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 09-03-08 23:25

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i en
meddelelse news:47d2d686$0$99019$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> nok (i hvert fald i menuen). Jeg har lige installeret de nyeste
> grafikdrivere fra ATI, men det hjalp ikke.

Det hjalp at afinstallere "intelligent application manager", som følger med
nVidia Forceware.

mvh Frank

Fra : preben nielsen

Dato : 10-03-08 18:02

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i
meddelelsen news:47d2d686$0$99019$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> nok (i hvert fald i menuen). Jeg har lige installeret de nyeste
> grafikdrivere fra ATI, men det hjalp ikke.

Genstart PC'en før du søger hjælp.

-p

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-03-08 22:24

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i
> meddelelsen news:47d2d686$0$99019$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Genstart PC'en før du søger hjælp.

Og hvad i mit indlæg får dig til at tro, at jeg ikke har gjort det..?

mvh Frank