Ny spilcomputer. Hvad skal jeg bruge af CP~
Fra : Benny

Dato : 16-02-08 16:07

Så er jeg blevet træt af min spil computer og skal til at købe en ny, men er
rundt på gulvet over valg af CPU.
Skal jeg vælge Intel eller AMD?
Skal jeg vælge 2 eller 4 kerner?

Har i nogle indput?

Computeren skal kun bruges til spil og intet andet.
har idag en Athlon 64x2 4600+

Hilsen
Benny

Fra : Bruno

Dato : 16-02-08 19:19

Benny wrote:
> Så er jeg blevet træt af min spil computer og skal til at købe en ny,
> men er rundt på gulvet over valg af CPU.
> [...]
Der er næsten intet på markedet der udnytter flere kerner, så det er et
spørgsmål om du vil købe hardware nu for at understøtte noget der kommer
(det er normalt en dyr måde at gøre det på).

> Computeren skal kun bruges til spil og intet andet.
> har idag en Athlon 64x2 4600+

Stik den et nyt grafikkort og måske noget mere ram, så kommer du langt.
Der er alligevel ikke noget der i dag som kan trække Crysis i en
ordentlig opløsning med max. detaljer

Mvh
Bruno

PS. En kammerat har lige købt en Dell XPS 720, der er ret lækker og var
jeg selv lavet af penge ville jeg købe en HP Blackbird

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-02-08 22:17

Benny wrote:

> Computeren skal kun bruges til spil og intet andet.
> har idag en Athlon 64x2 4600+

Det er ikke CPU'en der er flaskehalsen ved spil, det er grafikkortet.

PS3 har Cell-processor og den kan løbe i cirkler om alt hvad AMD og
Intel har lavet til dato. Grunden til at Crysis ikke kommer til PS3 er
at konsolgrafikken ikke kan følge med.

Jesper Poulsen

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-08 11:19

Jesper Poulsen skrev:

> [...]
>
> PS3 har Cell-processor og den kan løbe i cirkler om alt hvad AMD og
> Intel har lavet til dato. Grunden til at Crysis ikke kommer til PS3 er

Så ensidigt kan du ikke udtrykke det - jeg tror "sagtens" PS3 og Xbox
360 kunne anvendes til Crysis...

Lars B

Fra : Kenneth

Dato : 17-02-08 12:02

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message
> PS3 har Cell-processor og den kan løbe i cirkler om alt hvad AMD og
> Intel har lavet til dato. Grunden til at Crysis ikke kommer til PS3 er
> at konsolgrafikken ikke kan følge med.

Det var det som Crytek ytrede på et tidspunkt hvor de ikke
havde sat sig ind i sagen. De har indrømmet at de har taget fejl.

Crytek CEO Cevat Yerli har fornyligt sagt at det meget vel kan komme
til PS3, men at de ikke vil koncenterer sig om dette lige nu pga. det
vil tage extra tid at optimere og programmere det til PS3.

Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : PerX ...

Dato : 21-02-08 05:54

In article <47b752d1$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
nospam@ingensteder.dk says...

> Det er ikke CPU'en der er flaskehalsen ved spil, det er grafikkortet.

Hvad med harddisken? Jeg syntes nok min puster en del.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-02-08 19:06

"PerX ..." wrote

> Hvad med harddisken? Jeg syntes nok min puster en del.

Typisk er det ikke spillet der er skyld i livlig HD aktivitet

Hvor meget plads har du på din system disk?
Hvor megen ram har du installeret i maskineriet?
Hvor ligger din swapfil (hvis du har flere diske)
Har du slået indexeringen ihjel?

- Peter

Fra : Erik

Dato : 22-02-08 19:41

> Har du slået indexeringen ihjel?

Hvad er lige det?

Bruger selv WinXP Pro.

/Erik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-02-08 23:07

"Erik" wrote

> Hvad er lige det?
> Bruger selv WinXP Pro.

http://www.activewin.com/winxp/tips/index.shtml

Kik under advanced
Turning Off Indexing Speeds Up Windows XP

- Peter

Fra : Frandsen

Dato : 18-02-08 10:24

"Benny" <benny@FJERNDETTEORD.vedfortetl.dk> skrev i meddelelsen
> Så er jeg blevet træt af min spil computer og skal til at købe en ny, men
> [...]

I følge
http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=946&model2=882&chart=422
har Intel føretrøjen. Jeg ved dog ikke, om de allersidste allernyeste
CPU'ere er med på charten.

Tænker selv på nyt, og overvejer Core 2 Duo E6850 til min pengepung, da jeg
praktisk taget skal skifte en komplet pc'er.

Hvis du skal skifte mortherboard, så er det også lige værd at tænke på chip
set, FSB og ram-typen.

Held og lykke.

Fra : Ole

Dato : 23-02-08 19:29

Benny wrote:
> [...]
> Skal jeg vælge 2 eller 4 kerner?
>
> Har i nogle indput?
>
> Computeren skal kun bruges til spil og intet andet.

Hvad har du af grafik kort, hvor meget Ram ?

Jeg har en 3700+ AMD 64 + 3G ram, et 7900 BFG OC.

Crysis køre som blødt smør ved 1280 x 1024.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/