Nye pc'er til spil
Fra : Ukendt

Dato : 16-02-08 15:10

Hej

Mine unger er nu vokset fra Pixiline og spiller nu henholdsvis Battlefield 2
(og den slags spil) og Sims 2 (og lign.). Det er som gættet en dreng og en
pige.

Jeg er træt af at deres spil ikke kan køre på deres bærbare, så nu skal de
have en stationær pc hver.

Hvad skal i ? GeForce, hvad med ram (2 gb) og cpu (dualcore ? hastighed
amd/intel?)
Desuden skal pc/skærm bruges til fjernsyn på deres værelser.

Er der nogen med et godt bud ?

PS jeg er ikke millionær, så en pc omkring 8-10.000 pr stk er max.

/karsten

Fra : Hagar

Dato : 16-02-08 15:45

"Karsten Madsen" <km hos alsit i danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen med et godt bud ?
>
> PS jeg er ikke millionær, så en pc omkring 8-10.000 pr stk er max.

Jeg tror du med fordel kan spørge i dk.edb.hardware, der sidder folk der kan
komme med nogle gode bud.
Du skal nok komme nærmere ind på det med TV på skærmene.

Hagar

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-02-08 16:05

"Karsten Madsen" wrote

> Hvad skal i ? GeForce, hvad med ram (2 gb) og cpu (dualcore ? hastighed
> amd/intel?)
> Er der nogen med et godt bud ?

Kommer jo an på om du er selvbygger, lidt af hvert eller mere er til en
nøglefærdig løsning
Budene er mange :)

De maskiner jeg har haft mest glæde af har jeg selv skruet sammen (det er
faktisk ikke så vanskeligt)
Fordelen er at man rimeligt nemt kan fikse det hvis der er problemer mht
hw'en fremfor at skulle vente måneder på forhandler/service værksted
Risikoen er så også større hvis man ikke lige får tænkt sig grundigt om, fx
fik jeg investeret i en socket939 platform lige da AM2 var på vej op - så nu
skal jeg lave en fuld opgradering igen næste gang :)

De kraftigste pt er nok en intel/geforce platform, men spørgsmålet er om man
får mere for pengene ved at satse på AMD/ATI, eller andre kombinationer
Man skal endvidere huske at kikke på hvordan en given enhed (specielt
grafikkort) understøtter de spil man gerne vil spille

Flere internetforretninger har nøglefærdige maskiner, eller måske du har en
lokal pc-pusher?
Btw den eneste rigtige mandagsmodel jeg har haft (486DX2) blev købt i byens
mest anerkendte edb-forrenting
Eller måske et tilbud på en medion i Aldi? - de har 30 dages fuld returret
og fornuftig service (svjv)

Hmm det var blot nogle betragtninger der nok sikkert rejser flere spørgsmål
end besvarer det du stillede :)

Mine egne knægte har hver sin AMD 4000+, ATI 1950 XT (MSI) + 3Gb mem
Det kører rimeligt fornuftigt om ikke super duper fantastisk, den ene
spiller mest COD4 pt, den ældste chatter mest på Arto ...

- Peter

Fra : flemse

Dato : 16-02-08 17:01

´kig ind på www.edbpriser.dk brug deres forum .
de kan hjælpe dig

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 17-02-08 00:01

On Sat, 16 Feb 2008 15:10:23 +0100, "Karsten Madsen" <km hos alsit i
danmark> wrote:

>Hvad skal i ? GeForce, hvad med ram (2 gb) og cpu (dualcore ? hastighed
>amd/intel?)
>Desuden skal pc/skærm bruges til fjernsyn på deres værelser.
>
>Er der nogen med et godt bud ?

Prøv evt. i dk.edb.hardware som allerede nævnt.

Mit bud:

-2GB+ Ram (2GB burde være nok, men ikke mindre end det)
-nVidia (jeg har dårlige erfaringer med ATI)
-Dualcore (Quadcore er ikke nødvendig for spil)
-Intel (Intel er vist stadig foran)

Mht. lydkort og netkort klarer jeg mig personlig fint med det der
plejer at lægge på bundkortet.

Hvis den også skal bruges som TV ville jeg nok kigge efter en min. 20"
skærm også. Det er nok her størstedelen af budgettet skal lægges.

>PS jeg er ikke millionær, så en pc omkring 8-10.000 pr stk er max.

Det kan snildt lade sig gøre for de penge at få et meget godt system.

PS: Når jeg selv skal opgradere plejer jeg at bruge arstechnica's
glimrende guides. Her er den nyeste:

http://arstechnica.com/guides/buyer/guide-200801.ars

Det der budgetmæssigt nok passer bedst er det system de kalder "Hot
Rod". Det vil kunne blive til en meget god spille-maskine.

Fra : Dr.Phil

Dato : 17-02-08 12:17

Hvis du vil slippe for at samle selv så prøv evt. www.topdata.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-02-08 18:15

Dr.Phil wrote:

> Hvis du vil slippe for at samle selv så prøv evt. www.topdata.dk

Topdata er nogle fuskere med deres gaming-klassificering.

Jesper Poulsen

Fra : Olesen

Dato : 17-02-08 12:30

Mit bud:

Intel Core 2 Quadro Q6600, BOX, LGA775 1 1.899,00
MSI P35-Platinum, Intel P35, LGA775 1 1.245,00
WD Raptor 740ADFD, 74GB, SATA, 10K 1 998,00
shg Case DeZen3, Black/White, No PSU 1 349,00
Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/2G - Kit 1 898,00
MSI NX8600GTS-T2D256EZ, PCI-E 1 1.499,00

Det er priser fra 10. md. -2007
jeg har selv købt sådan en og den er bare for fed.
Det hele er fundet på www.edbpriser.dk

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 17-02-08 12:42

Olesen udtrykte præcist:
> Mit bud:
>
> Intel Core 2 Quadro Q6600, BOX, LGA775 1 1.899,00

Core2 duo E8400 til 1240kr, er et bedre valg, både ydelse og pris - når
det er en spillekompute har man intet at bruge 4kerner til, samt q6600
er for dyr i forhold til denne.

I en debat om voldtægt, ytrede Christian R. Larsen
"Dødsstraf til offeret - så er han eller hun da sikker."

Fra : Olesen

Dato : 17-02-08 13:28

Jeg købte en quadcore fordi at min PC skulle være lidt fremtidssikkret
Jeg regner ikke med at skifte den ud, de næste 3 år.

En Q6600 koster 1.585,- nu, så der er da ikke så meget dyrere, synes jeg.

Men der er rigtigt nok, at det ikke er CPU?en der arbejder hårdest i en
spillecomputer.
Så måske er der en bedre idé at smide lidt flere penge efter et grafikkort.
F.eks. GF 8800GTS OC

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 17-02-08 13:52

Olesen formulerede søndag:
> Jeg købte en quadcore fordi at min PC skulle være lidt fremtidssikkret
> Jeg regner ikke med at skifte den ud, de næste 3 år.

Til den tid, køber man evt. en bedre version af quadcore, men der
kommer til at gå mere end 3år før quad er supporteret så meget at det
kan betale sig.

Strømforbrug er immervæk det dobbelte af en dual.

> En Q6600 koster 1.585,- nu, så der er da ikke så meget dyrere, synes jeg.
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=305881

Du får imo. en dårligere processor, den nye duo er nyere og bedre, så
bedst bang for the buck er E8400.

> Men der er rigtigt nok, at det ikke er CPU?en der arbejder hårdest i en
> spillecomputer.

Jo den arbejder skam hårdt nok, det er bare ikke noget en quad kan
afhjælpe.

> Så måske er der en bedre idé at smide lidt flere penge efter et grafikkort.
> F.eks. GF 8800GTS OC

8800GT er et bedre kort end GTS.

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-02-08 16:36

> 8800GT er et bedre kort end GTS.

Der er en ny 8800GTS på banen. En 512MB version baseret på G92 ligesom 512MB
8800GT kortene. GTS versionen er lidt hurtigere:

http://www.tomshardware.com/2007/12/12/geforce_8800_gts_512_mb/page2.html

http://www.tomshardware.com/2007/12/12/geforce_8800_gts_512_mb/page11.html

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 17-02-08 16:49

Per Nielsen frembragte:
> [...]
>
> Der er en ny 8800GTS på banen. En 512MB version baseret på G92 ligesom 512MB
> 8800GT kortene. GTS versionen er lidt hurtigere:

Ja den nye generation af GTS altså den generation der er baseret på
samme chip som GT er lidt bedre end GT, men pris/ydelse så er GT stadig
det bedste køb.

Den gamle generation af GTS er markant dårligere end GT.

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-08 22:17

"Karsten Madsen" <km hos alsit i danmark> skrev i en meddelelse
> Hej
>

> Er der nogen med et godt bud ?

Tak til alle.

Så fik jeg lige en update på det.