3D "Tetris"
Fra : Arne Skriver

Dato : 11-02-08 18:17

Hej gruppe

I mine unge dage (og det er mange år siden) havde jeg et godt gammeldags
dos-spil, hvor man fik en slags tunnel op på skærmen. Der opstod så nogle
klodser helt ude ved skærmkanten, og disse begyndte langsomt, men sikkert,
at bevæge sig ind i skærmen mod en afgrænset endeflade, der var opdelt i
kvadrater.

Klodserne havde samme facon som dem de fleste kender fra "Tetris", men
forskellen var bare at de var tredimensionelle og kunne vendes i rummet i
tre retninger.

Det var et fascinerende spil, som jeg har brugt rigtig mange timer på at
spille. Forleden kom jeg til at snakke med en kollega, der også har kendt
spillet, men ingen af os kan huske hvad det hedder.

Så hvis der sidder en derude der ved hvad det er jeg tænker på, og oven i
købet ved hvor det kan hentes fra nettet, vil jeg da blive rigtig glad.

Arne Skriver

Fra : Mathias Vinther

Dato : 11-02-08 18:54

http://www.nf.au.dk/~chaos/tom/blockout.html

Fra : Arne Skriver

Dato : 12-02-08 06:00

"Mathias Vinther" skrev i en meddelelse

> http://www.nf.au.dk/~chaos/tom/blockout.html

Tusind tak - det var præcis hvad jeg søgte. Selv om det er noget over ti år
siden jeg har spillet det sidst, ligger det stadig i fingrene.

Arne Skriver