mmorpg auktion hvor du kan købe/sælge acco~
Fra : ulrik.moe@gmail.com

Dato : 10-02-08 21:38

http://mmoauction.dk

Vi er nogle venner som lige har lanceret Danmarks første auktion
baseret på mmorpg accounts, items, gold, powerleveling, cdkeys etc. Vi
arbejder dagligt på at optimere siden og får lidt over 100+ views her
efter 4dage hvor vi første lige er kom på google i går. Hjemmesiden
fungere som et auktionshus, men har indbygget en masse modifikationer
som gør det utrolig sikkert og SEO effektivt (google optimering /
flere views). Vi arbejder lige nu på at færdiggøre et SMS mod som
sender dig beskeder om hvordan din auktion går og på samme tidspunkt
ønsker vi at alle brugere bruger deres mobil og der vil derfor komme
et SMS bekræftelses system, men der går nok lige nogle uger :)

Du er velkommen til at besøge os og bruge vores RSS FEED så du nemt
kan holde dig opdateret.

God ferie
Ulrik M - http://mmoauction.d

Fra : Hagar

Dato : 11-02-08 06:46

<ulrik.moe@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Reklame, køb og salg har INTET at gøre i denne gruppe, så slet venligst dit
indlæg !

Hagar

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 11-02-08 07:24

Hagar forklarede den 11-02-2008:

> Reklame, køb og salg har INTET at gøre i denne gruppe, så slet venligst dit
> indlæg !

Hvornår blev du udråbt til at være ordenshåndhæver?

--
Rygning er en STOR belastning for det danske sundhedsvæsen.
Afgiften dækker kun ½ af udgiften, der påføres sundhedsvæsenet.

Fra : Hagar

Dato : 11-02-08 11:59

> [...]
> Rygning er en STOR belastning for det danske sundhedsvæsen.
> Afgiften dækker kun ½ af udgiften, der påføres sundhedsvæsenet.

Det skete åbenbart da du skrev dit indlæg, ellers har jeg ikke været det.

Hagar

Fra : PerX ...

Dato : 18-02-08 22:25

In article <mn.59bc7d8210a947a7.86223@RENT-A-TROLL>, Ludvig Nielsen
<lunielsen @yahoo.com> says...
> Hagar forklarede den 11-02-2008:

> Hvornår blev du udråbt til at være ordenshåndhæver?

Often hørt fra folk som er ved at stikke andre ned på strøget. Har du en
kniv?

Fra : Laziter [9440]

Dato : 24-02-08 22:52

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Reklame, køb og salg har INTET at gøre i denne gruppe, så slet venligst
> dit indlæg !

Og så gentager du mandens indlæg til fulde og beder ham om at slette sit?
Hvad hjælper det så lige når du har postet hans indlæg sammen med dit?

Mvh
Benjamin

Fra : Frandsen

Dato : 11-02-08 09:25

<ulrik.moe@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

>arbejder dagligt på at optimere siden og får lidt over 100+ views her
>efter 4dage hvor vi første lige er kom på google i går.

Med den eksponering er I så ikke bekymret over, at rettighedshaverne skal
komme efter Jer? Det er trods alt ulovligt.

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 12-02-08 13:00

"Frandsen" <a@b.c> wrote in message
> <ulrik.moe@gmail.com> skrev i meddelelsen
> http://mmoauction.dk

> Med den eksponering er I så ikke bekymret over, at rettighedshaverne skal
> komme efter Jer? Det er trods alt ulovligt.

Det ville da kun være fedt, så er vi da fri for deres reklamespam!

/Ole

Fra : Peter Larsen

Dato : 12-02-08 18:27

> [...]
>
> Med den eksponering er I så ikke bekymret over, at rettighedshaverne skal
> komme efter Jer? Det er trods alt ulovligt.

Der er tager du fejl. Det er ikke ulovligt i henhold til nogen dansk lov.
Der
hvor det "ulovlige" kommer ind i billedet er, i det betingelser du som
bruger
siger ja til når du installere foreksempel WoW. Der forbeholder Blizzard
sig nemlig retten til at banne eller på anden måde sanktionere kontoer der
sælges eller lignende.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 12-02-08 21:36

Peter Larsen <spak@spak.dk.com> declared in:
47b1d6f3$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> [...]
> Blizzard sig nemlig retten til at banne eller på anden måde
> sanktionere kontoer der sælges eller lignende.

Teknisk set er det at betragte som brud på ophavsretten, da Blizzard
ejer rettighederne til alt WoW-relateret. Selv virtuelle items.

Det er så ikke afprøvet ved nogen retsinstans endnu, men derfor gælder
loven alligevel. Nogen mener at alt med virtuelle rettigheder stadig
er en gråzone, men de tør sjovt nok ikke udfordre rettighedsindehaverne
på området...

/ Ostenfeldtsvej 8c II tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved - Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Peter Larsen

Dato : 12-02-08 21:52

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote in message
> [...]
> loven alligevel. Nogen mener at alt med virtuelle rettigheder stadig
> er en gråzone, men de tør sjovt nok ikke udfordre rettighedsindehaverne

Nej, du tager fejl. Det er heller ikke ulovligt at videresælger en CD eller
DVD du har købt fuldt lovligt. Det udelukket noget de kan sanktionere
internt.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 12-02-08 22:21

Peter Larsen <spak@spak.dk.com> declared in:
47b206f6$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :
> [...]
>>

> Nej, du tager fejl. Det er heller ikke ulovligt at videresælger en CD
> eller DVD du har købt fuldt lovligt. Det udelukket noget de kan

Hvad har den special-lov med dette at gøre?
Alene det faktum at Blizzard har betalt en tegner for at lave grafikken
og en programmør for at lave koden til disse virtuelle items, er mere
end nok til at fasttømre at de har ophavsretten på disse ting. Du kan
ikke sammenligne VIDERESALG af disse items, med at kopiere en CD eller
DVD til privat brug. Ydermere hænger den special-lov på at ophavsrets-
indehaverne af omtalte CD'er og DVD'er får penge ind via afgifterne på
digitale medier. Det gør Blizzard ikke.

Jeg tror du har overset pointen med det site, som OP omtalte.

Fra : Kenneth

Dato : 12-02-08 22:51

> [...]
> DVD til privat brug. Ydermere hænger den special-lov på at ophavsrets-
> indehaverne af omtalte CD'er og DVD'er får penge ind via afgifterne på

Er det noget jeg har misset? Jeg kan ikke se, at han skriver noget
om kopiering. Som jeg læste hans indlæg, så mener han at hvis
han lovligt har købt sig en DVD, så må han sælge den videre.

Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 13-02-08 08:41

Kenneth <kennethiversen1_no_more_spam@no_more_spam.hotmail.dk> declared in:
47b21510$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk :
> [...]
> om kopiering. Som jeg læste hans indlæg, så mener han at hvis
> han lovligt har købt sig en DVD, så må han sælge den videre.

Ups, det har du ret i.
Men det ændrer heller ikke ved sagen.

Videresalg af en købt CD er godkendt af rettighedsindehaverne.
Derfor er det lovligt. Man har faktisk licens til at videresælge.
Videresalg af de virtuelle items er netop ikke godkendt af Blizzard.
Dermed er det ikke lovligt.

En CD man videresælger, kan typisk også kaldes en "brugt" vare.
Det er svært at smide det mærkat på en virtuel vare...

Fra : Kenneth

Dato : 12-02-08 22:47

> [...]
> loven alligevel. Nogen mener at alt med virtuelle rettigheder stadig
> er en gråzone, men de tør sjovt nok ikke udfordre rettighedsindehaverne

Sjovt nok gælder det også den anden vej.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 13-02-08 08:44

Kenneth <kennethiversen1_no_more_spam@no_more_spam.hotmail.dk> declared in:
47b21435$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk :
> "Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote in message
>
> Sjovt nok gælder det også den anden vej.

Sandt nok.
Jeg vil tro at det hænger sammen med at loven er så ude af trit med
virkeligheden på dette område, at en principiel sag ville kunne tage
ualmindelig lang tid. Så er det jo lettere for firmaerne at tilbyde
de private at ordne det udenfor retssalen, hvilket vi så ofte ser.
De private ender således med at betale en stor bøde, uden at retten
har afsagt en dom.

Fra : Kenneth

Dato : 13-02-08 18:05

> Sandt nok.
> Jeg vil tro at det hænger sammen med at loven er så ude af trit med
> virkeligheden på dette område, at en principiel sag ville kunne tage
> ualmindelig lang tid.

Korrekt og det vil koste rigtig mange penge for dem at starte en retsag.

>Så er det jo lettere for firmaerne at tilbyde
> de private at ordne det udenfor retssalen, hvilket vi så ofte ser.
> De private ender således med at betale en stor bøde, uden at retten
> har afsagt en dom.

Jeg har aldrig hørt om nogle private der har gjort dette. Har du?

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 13-02-08 21:49

Kenneth <kennethiversen1_no_more_spam@no_more_spam.hotmail.dk> declared in:
47b3239c$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :
> [...]
> retsag.
>
> Jeg har aldrig hørt om nogle private der har gjort dette. Har du?

Ikke hvad virtuelle items i WoW angår, men jeg mener at der har været
en eller flere sager i andre, ældre mmorpg'er.
Derudover er det jo typisk for stort set alle piratkopi-sager.

Fra : Kenneth

Dato : 13-02-08 23:36

> Ikke hvad virtuelle items i WoW angår, men jeg mener at der har været
> en eller flere sager i andre, ældre mmorpg'er.

Jeg har hørt om retsager mod flere mmorpg udviklere men aldrig den anden
vej rundt. Iøvrigt også pga. Copyright infringement. F. eks.
Founder Electronics mod Blizzard.

Google kan jeg ikke finde noget på.

> Derudover er det jo typisk for stort set alle piratkopi-sager.

Jeg mener ikke at man uden en retsag kan bedømme hvad det er.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 14-02-08 08:28

Her er en, godt nok mod et firma, ikke en privatperson:
http://virtuallyblind.com/2008/02/01/peons4hire-blizzard-injunction/

Den her er også lidt sjov:
Hvem skal have de virtuelle items ved en skilsmisse?
http://www.gamingsteve.com/archives/2005/07/divorced_couple_1.php

Fra : Kenneth

Dato : 17-02-08 11:45

> Her er en, godt nok mod et firma, ikke en privatperson:
> http://virtuallyblind.com/2008/02/01/peons4hire-blizzard-injunction/

Ja men ikke nogen retssag på at de sælgede guld eller powerlevelede
chars og der er heller ikke planer om en fra Blizzards side af.

Retssagen gik udelukkende på at de generede WoW spillere
inde i spillet via privat msg spam m.m.

"As part of the lawsuit, the operators of Peons4hire have been asked to
immediately cease all in-game spamming efforts by all entities and
websites under their control. If this organization refuses to act
accordingly, further legal action will be taken."

> Den her er også lidt sjov:
> Hvem skal have de virtuelle items ved en skilsmisse?
> http://www.gamingsteve.com/archives/2005/07/divorced_couple_1.php

Ja det er lidt til grin heh

Fra : PerX ...

Dato : 18-02-08 22:28

In article <47b21435$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
kennethiversen1_no_more_spam@no_more_spam.hotmail.dk says...
> "Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote in message
>
> Sjovt nok gælder det også den anden vej.

Hvorledes? Blizzard har bedt Ebay om at holde op med at sælge konti - og
det gjorde det. De har jo nok ikke set det danske site, men vi kan jo
email dem og fortælle dem om det ;)

Fra : Kenneth

Dato : 20-02-08 00:32

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message
> Hvorledes? Blizzard har bedt Ebay om at holde op med at sælge konti - og
> det gjorde det. De har jo nok ikke set det danske site, men vi kan jo
> email dem og fortælle dem om det ;)

Og hvis de havde sagt nej så er det ikke sikkert Blizzard
havde gjort noget yderligere.

Fra : PerX ...

Dato : 21-02-08 05:48

In article <47bb6764$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
kennethiversen1_no_more_spam@no_more_spam.hotmail.dk says...
> "PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message
>
> Og hvis de havde sagt nej så er det ikke sikkert Blizzard
> havde gjort noget yderligere.

Suuuuure *G*

Fra : Kenneth

Dato : 22-02-08 01:13

> Suuuuure *G*

Godt argument

Det er ellers ret tydeligt at det er noget de ikke gør.

Den eneste gang hvor en domstol er blevet involveret
er det gold/konto sælgende firma der spammede brugerne helt vildt
in game. Det var kun pga. af dette at de blev forment adgang til
spillet og ikke fordi at de solgte selvom det er imod EULA.

Fra : PerX ...

Dato : 23-02-08 20:07

In article <47be13cf$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
kennethiversen1_no_more_spam@no_more_spam.hotmail.dk says...
> "PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message
>
> Godt argument

Det har vi jo været; det er ulovligt og de kan (og har) grebet ind hvis
de vil. Uanset hvor mange undskyldninger du kommer med er der ikke noget
der bliver ændret.

Fra : Kenneth

Dato : 24-02-08 11:04

> Det har vi jo været; det er ulovligt og de kan (og har) grebet ind hvis
> de vil. Uanset hvor mange undskyldninger du kommer med er der ikke noget
> der bliver ændret.

Bevis det via en dom der er givet.

Fra : PerX ...

Dato : 18-02-08 22:26

In article <47b1d6f3$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
spak@spak.dk.com says...

> Der er tager du fejl. Det er ikke ulovligt i henhold til nogen dansk lov.

Danmark har forpligtet sig til at overholde copyright lovene, og hvis
man finder det er en overtrædelse af det så er det også ulovligt i
danmark.