Crysis - Grafikfejl.
Fra : Brian Alexandersen

Dato : 08-02-08 03:51

Hej.

Vi sidder med en computer hvor Crysis laver en "kronisk" grafikfejl.

Fejlen udarter sig i at venstre side af skærmen er næsten blank medens
at højre del af skærmen viser et mere korrekt billede men stadig ikke
det den skal.

FarCry og COD4 virker uden nogle problemer.

System:
AMD 64 3500+@2640MHz
GF 7600GT - nVidia driver: v169.21
2GiB DDR
XP Home

Grafikkort er ikke over clocket.

Nogen der har nogle forslag til at løse dette problem ???
--
Med venlige hilsen
   Brian Alexandersen

This message is written in 100% recycled electrons.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 08-02-08 07:22

"Brian Alexandersen" <nospam@alexandersen.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal.
>
> FarCry og COD4 virker uden nogle problemer.

^^^^^^^^^^^^

> GF 7600GT - nVidia driver: v169.21
> 2GiB DDR
> XP Home
>
> Grafikkort er ikke over clocket.
>
> Nogen der har nogle forslag til at løse dette problem ???

Første forslag må være at clocke cpu til standard hastighed. Problemet kan
også sidde dér.
Crysis er _meget_ følsomt overfor enhver form for ram/cpu/gpu-fejl.

Derudover kan grafikkortet være "marginalt", således at det viser ældre spil
ok, men har fejl når de funktioner Crysis bruger kommer i spil.

Sidst, men ikke mindst: Prøv at google fejlen på engelsk, og se om det er en
kendt fejl.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Brian Alexandersen

Dato : 08-02-08 15:34

Henrik Stavnshøj wrote:

> Første forslag må være at clocke cpu til standard hastighed. Problemet kan
> også sidde dér.
> Crysis er _meget_ følsomt overfor enhver form for ram/cpu/gpu-fejl.

Det hjalp ikke noget.

> Derudover kan grafikkortet være "marginalt", således at det viser ældre spil
> ok, men har fejl når de funktioner Crysis bruger kommer i spil.

Jeg har selv kørt Crysis med et GF 6600GT og det kørte fint.

> Sidst, men ikke mindst: Prøv at google fejlen på engelsk, og se om det er en
> kendt fejl.

Det er ikke nemt når man ikke er klar over præcis hvad man leder efter.

Fra : Martin Hughes

Dato : 08-02-08 15:47

"Brian Alexandersen"

> [...]
> Med venlige hilsen
> Brian Alexandersen
>
> This message is written in 100% recycled electrons.

Det er heller ikke helt så nemt at pejle sig ind på det rette spor.
Kan du ta et snap shot hvor fejlen er der og evt. uploade det til
http://photobucket.com/
smid derefter et link til billedet så har du nok større chance for evt. en
kan genkende noget.

mvh Martin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-02-08 21:39

Martin Hughes wrote:

> Kan du ta et snap shot hvor fejlen er der og evt. uploade det til

Hmmm... Det eneste der kom til at virke ordentligt var et lille filmklip
lavet med en mobiltelefon:
http://www.ingensteder.dk/crysis-grafik/

Jesper Poulsen

Fra : Martin Hughes

Dato : 09-02-08 07:39

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> Hmmm... Det eneste der kom til at virke ordentligt var et lille filmklip
> [...]

Bob bob bob ik, det er sørme ikke meget at se der. Prøv med SnagIT screen
capture programmet
Søgte på google efter Snagit free download og fandt denne hent s.2.5
versionen og læs Quick summary
http://www.fatwallet.com/forums/arcmessageview.php?catid=18&threadid=737071

Snagit har den funktion at du kan capture et directX program (f.eks spil)

Mvh Martin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-02-08 16:04

Martin Hughes wrote:

> Bob bob bob ik, det er sørme ikke meget at se der. Prøv med SnagIT screen

Der er ikke mere at se.

> Snagit har den funktion at du kan capture et directX program (f.eks spil)

Ja, men det ser sådan ud, det der er at se...

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-02-08 18:40

Martin Hughes wrote:

> Søgte på google efter Snagit free download og fandt denne hent s.2.5

SnagIt virker ikke...

Jesper Poulsen

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 10-02-08 14:46

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm... Det eneste der kom til at virke ordentligt var et lille filmklip
> lavet med en mobiltelefon:
> http://www.ingensteder.dk/crysis-grafik/

Som jeg har skrevet tidligere, hælder jeg til fejl på dit kort.

Under en søgning, som jeg beskrev det, faldt jeg dog over en mulighed, der
måske var værd at prøve: Der var én der nævnte muligheden at afinstallere
driver, starte i fejlsikret, og så bruge DriverCleaner til at rydde _helt_
op. Dernæst installere ny driver.

Hvis ikke du har prøvet dét, var det måske værd at prøve, som sidste udvej?
Check evt. chipset-drivere nu du er i gang?

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 09-02-08 09:29

> Det hjalp ikke noget.

Ok, men så er den fejlmulighed ihvertfald udelukket

> Jeg har selv kørt Crysis med et GF 6600GT og det kørte fint.

Jeps, men det er ikke det jeg mener: Jeg mener marginalt fejlbehæftet. Det
kan være en fejl der først viser sig ved de avancerede funktioner Crysis
bruger.

> Det er ikke nemt når man ikke er klar over præcis hvad man leder efter.

Nej, måske ikke, men det jeg plejer at gøre er at søge på spil/program,
grafikkorttype + "error" eller "graphical glitch" og så se om noget dukker
op.

Men jeg må indrømme at jeg hælder meget til at der er fejl på kortet..

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Martin Hughes

Dato : 09-02-08 16:12

"Henrik Stavnshøj"

> Men jeg må indrømme at jeg hælder meget til at der er fejl på kortet..
>
> Venlig hilsen
> Henrik

Måske har du ret Henrik. Til dig Brian vil jeg anbefgale at du læser tråden
grafikfejl i COD4 og afprøver med de programmer jeg ref. til.
simpelthen stress test systemet evt. med burn in test eller noget, så
kan du lettere udelukke om det er det ene og andet, da det checker alt.

Mvh Martin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-02-08 16:25

Martin Hughes wrote:

> Måske har du ret Henrik. Til dig Brian vil jeg anbefgale at du læser tråden

Det er min maskine der fejler og den er grundigt stresstestet - den
fejler _kun_ i Crysis...

Jesper Poulsen

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-02-08 23:59

> Det er min maskine der fejler og den er grundigt stresstestet - den
> fejler _kun_ i Crysis...

Nu er Crysis måske også det mest krævende spil der er på
markedet lige nu, så det kan være at det fremprovokerer
nogle fejl du ellers ikke vil se.

Fra : Kenneth

Dato : 09-02-08 02:11

"Brian Alexandersen" <nospam@alexandersen.nu> wrote in message
> [...]
> skal.
>
> FarCry og COD4 virker uden nogle problemer.

Er spillet patchet? Der er en del der har haft grafikproblemer
før installering af patch 1.1.

I kan også prøve med en anden driver for at se om det gør
en forskel. Husk at brug en Driver Cleaner som kan fjerne
gamle filer fra Nvidia før installering af ny driver.

Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-02-08 15:30

Kenneth wrote:

> I kan også prøve med en anden driver for at se om det gør

Der er prøvet med 2 forskellige.

> en forskel. Husk at brug en Driver Cleaner som kan fjerne

Kan du anbefale en?
Jeg har ikke tidligere oplevet problemer ved blot at installere en ny
driver.

Jesper Poulsen

Fra : Kenneth

Dato : 12-02-08 21:08

> Kan du anbefale en?
> Jeg har ikke tidligere oplevet problemer ved blot at installere en ny
> driver.

Ja. Jeg bruger den som jeg fandt på Nvidia's forum omkring
driver afinstallering. Den virker fint.

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=16154

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-02-08 19:36

"Brian Alexandersen" <nospam@alexandersen.nu> wrote in message
> Nogen der har nogle forslag til at løse dette problem ???
> --

Med demoen oplevede jeg mærkelige grafikefekter ved høj opløsning, men jeg
regner med i har prøvet at skrue lidt ned fordet og de grafiske effekter.

Umiddelbart ligner det et driver problem, eller defekt kort. Det sidste kan
jo bare ikke passe når det kun er i Crysis.

Bjarne K.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-02-08 22:13

Bjarne K. wrote:

> Med demoen oplevede jeg mærkelige grafikefekter ved høj opløsning, men jeg
> regner med i har prøvet at skrue lidt ned fordet og de grafiske effekter.

800x600 med laveste grafik. Jeg har 'gennemtæsket' kortet og jeg kan
ikke få core-temp over 48 grader Celcius.

> Umiddelbart ligner det et driver problem, eller defekt kort. Det sidste kan
> jo bare ikke passe når det kun er i Crysis.

Der er prøvet med 93,et-eller-andet og så 169,21 - intet af det virker.

COD4 virker til gengæld upåklageligt. Spillede 6 timer i træk fra
torsdag aften til fredag midt-nat.

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 12-02-08 14:04

> [...]
>
> Der er prøvet med 93,et-eller-andet og så 169,21 - intet af det virker.
>

> COD4 virker til gengæld upåklageligt. Spillede 6 timer i træk fra

Jeg ved ikke om du h
ar læst om mine problemer med grafik fejl i et par spil, men her er så
fortsættelsen, som måske kan hjælpe.
I dag, så futtede min strømforsyning af, og jeg blev hysterisk, men tog ud
og købte en ny. Jeg blev spurgt om min konfiguration på maskinen, og fik så
at vide at min psu på 400w var alt for lille, nu har jeg så en på 550w, og
nu kører det hele fint og uden grafik problemer. Så selv om man tror man ved
alt, så kan man nu godt lære mere, jeg kunne. Det viste sig så at det nye
grafikkort hiver så meget strøm til sig, at min psu gik i knæ.

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-02-08 15:29

Hagar wrote:

> og købte en ny. Jeg blev spurgt om min konfiguration på maskinen, og fik så
> at vide at min psu på 400w var alt for lille, nu har jeg så en på 550w, og

Effekten af en PSU er faktisk irrelevant. Det er derimod vigtigt hvad
den kan levere af strøm.

> alt, så kan man nu godt lære mere, jeg kunne. Det viste sig så at det nye
> grafikkort hiver så meget strøm til sig, at min psu gik i knæ.

Det er kun Crysis der giver problemer. COD4 virker fint med et 20% OC af
både CPU og GPU. Crysis virker ikke overhovedet.

Jesper Poulsen

Fra : Martin Hughes

Dato : 12-02-08 16:47

>"Jesper Poulsen" wrote

> Effekten af en PSU er faktisk irrelevant. Det er derimod vigtigt hvad
> den kan levere af strøm.

Det er heller ikke ligegyldigt hvordan tingene tilsluttes strømforsyningen.
Man kan komme
til at påvirke den negativt ved at forkert belastning. De strømførende
kabler fra PSU skal
fordeles ligligt såvidt muligt til de forskellige enheder.

Mvh Martin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-02-08 18:38

Jesper Poulsen wrote:

> Det er kun Crysis der giver problemer. COD4 virker fint med et 20% OC af
> både CPU og GPU. Crysis virker ikke overhovedet.

Nu virker Crysis så. Det var driverproblemer.

Jesper Poulsen

Fra : Ole

Dato : 15-02-08 15:19

Jesper Poulsen wrote:

> Effekten af en PSU er faktisk irrelevant. Det er derimod vigtigt hvad
> den kan levere af strøm.

Hahaaa

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Kenneth

Dato : 16-02-08 09:05

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> wrote in message
> Hahaaa

Kan ikke se hvad du griner af. Han har på sin vis ret.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-02-08 09:56

Kenneth wrote:

> Kan ikke se hvad du griner af. Han har på sin vis ret.

Han har fuldstændigt ret - ellers skal han have sine skolepenge tilbage
og aflevere sit svendebrev

Jesper Poulsen

Fra : Kenneth

Dato : 16-02-08 10:56

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message
> Han har fuldstændigt ret - ellers skal han have sine skolepenge tilbage
> og aflevere sit svendebrev

Ikke fuldstænding som han har skrevet det. Han skriver effekt ikke er
vigtigt
men strøm er.

Det der er vigtigt er at forsyningen kan give dig de ampærer som
du skal bruge på de forskellige volt. Men jeg tænker nu også at
det er det som han mener

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-02-08 22:14

Kenneth wrote:

> Ikke fuldstænding som han har skrevet det. Han skriver effekt ikke er
> vigtigt
> men strøm er.

Det er også fuldstændig korrekt.

> Det der er vigtigt er at forsyningen kan give dig de ampærer som
> du skal bruge på de forskellige volt. Men jeg tænker nu også at

Præcis - og derfor er PSU'ens effekt også revnende ligegyldig

Jesper Poulsen

Fra : Kenneth

Dato : 17-02-08 00:41

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message
> Præcis - og derfor er PSU'ens effekt også revnende ligegyldig

V * A = W

så ja og nej

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-02-08 18:12

Kenneth wrote:

> V * A = W
> så ja og nej

PSU'en leverer jo ikke kun _en_ spænding. Og da den ikke gør det er
effekt ikke et issue. Det er strøm til gengæld.

Jesper Poulsen

Fra : Ole

Dato : 16-02-08 11:30

Jesper Poulsen wrote:

> Han har fuldstændigt ret - ellers skal han have sine skolepenge tilbage
> og aflevere sit svendebrev

"Effekten af en PSU er faktisk irrelevant. Det er derimod vigtigt hvad
den kan levere af strøm."

Og hvordan regner man så lige effekt (W) ud ?

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Hagar

Dato : 16-02-08 12:27

> [...]
> den kan levere af strøm."
>

> Og hvordan regner man så lige effekt (W) ud ?

Hvis du nu futter over i dk.edb.hardware, så er der nogen der der har
opskriften til dig, jeg har set den før, men kan ikke lige finde den igen,
men der er med garanti nogen der er villig til at hjælpe der.

Hagar

Fra : Ole

Dato : 18-02-08 15:41

Hagar wrote:

> [...]
> opskriften til dig, jeg har set den før, men kan ikke lige finde den igen,
> men der er med garanti nogen der er villig til at hjælpe der.

Det var et ledende ?

Jeg ved godt hvordan.

Jeg prøvede bare at gøre opmærksom på at effekten
har alt at gøre med hvor stor en strøm man kan trække
ud af en PSU.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-02-08 18:33

Ole wrote:

> Jeg prøvede bare at gøre opmærksom på at effekten
> har alt at gøre med hvor stor en strøm man kan trække
> ud af en PSU.

Nope. Ikke det mindste.

Jesper Poulsen

Fra : Ole

Dato : 19-02-08 21:03

Jesper Poulsen wrote:

> Nope. Ikke det mindste.

OK, så ved du noget vi der designer PSU's ikke ved.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-02-08 17:36

Ole wrote:

> OK, så ved du noget vi der designer PSU's ikke ved.

Følger du med i tråden eller sidder du bare og spiller smart?

PSU'en i en PC leverer 5-6 forskellige spændinger. Den kan ikke levere
fuld effekt på en af spændingerne alene og derfor er Ohm's Lov ubrugelig
i denne sammenhæng.

Der er _ingen_ direkte sammenhæng mellem PSU'ens effekt og
forsyningevnen på feks. +12V.

Jesper Poulsen

Fra : Ole

Dato : 20-02-08 20:38

Jesper Poulsen wrote:

> [...]
> i denne sammenhæng.
>
> Der er _ingen_ direkte sammenhæng mellem PSU'ens effekt og

Ha ha.. amatør.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 20-02-08 20:50

Ole skrev den 20-02-2008:

> Ha ha.. amatør.

Det var dog et latterligt svar, Jesper har jo ret, kom dog med et link
hvor du har alle watt til rådighed på samtlige rails...

--
I en debat om voldtægt, ytrede Christian R. Larsen
"Dødsstraf til offeret - så er han eller hun da sikker."

Fra : Ole

Dato : 23-02-08 10:20

Ludvig Nielsen wrote:

> Det var dog et latterligt svar, Jesper har jo ret, kom dog med et link
> hvor du har alle watt til rådighed på samtlige rails...

"Alle Watt til rådighed" fnis...

Nej, Jesper har ikke ret.

Forøvrigt utroligt at han ikke har leget netcop endnu,
han elsker netop at futte.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-02-08 10:22

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
> "Alle Watt til rådighed" fnis...
>
> Nej, Jesper har ikke ret.
>
> Forøvrigt utroligt at han ikke har leget netcop endnu,
> han elsker netop at futte.
>
> Ole Mogensen
> --
> http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Hop nu lidt ud af sandkassen og kom med noget konkret. Nej, det regnede jeg
heller ikke med du gjorde...

Fra : Ole

Dato : 23-02-08 10:42

Per Nielsen wrote:
> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> Hop nu lidt ud af sandkassen og kom med noget konkret. Nej, det regnede jeg
> heller ikke med du gjorde...

Noget konkret, ok, Jesper påstår at den max effekt der er mulighed
for at hive ud af en PSU ikke har noget med hvor meget strøm PSU'en
kan belastes med.

Dette er naturligvis noget vrøvl.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 23-02-08 15:13

Ole sendte dette med sin computer:

> Noget konkret, ok, Jesper påstår at den max effekt der er mulighed
> for at hive ud af en PSU ikke har noget med hvor meget strøm PSU'en
> kan belastes med.
>
> Dette er naturligvis noget vrøvl.

På samtlige rails har man det hele tilrådighed, men ikke på den enkelte
f.eks 12v, så Jesper har ret, om du kan lide det eller ej.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 23-02-08 15:09

Følgende er skrevet af Ole:

> "Alle Watt til rådighed" fnis...
>
> Nej, Jesper har ikke ret.

Nævn navnet på en PSU hvor man har det hele til rådighed på samtlige
rails...

Kan du det? nej det regnede jeg heller ikke med.

Fra : Ole

Dato : 23-02-08 17:53

Ludvig Nielsen wrote:
> Følgende er skrevet af Ole:

> Nævn navnet på en PSU hvor man har det hele til rådighed på samtlige
> rails...
>
> Kan du det? nej det regnede jeg heller ikke med.

Og du kan naturligvis henvise til det indlæg hvor jeg har skrevet
sådan noget useriøst .....

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 23-02-08 17:58

Ole har bragt dette til os:

> Og du kan naturligvis henvise til det indlæg hvor jeg har skrevet
> sådan noget useriøst .....
>
> Kan du det? nej det regnede jeg heller ikke med.

ERGO giver du Jesper ret i, at en PSU på XXXwatt ikke ikke siger ret
meget om hvad man har til rådighed på 12v, er det ikke skønt når der
opnås enighed.

Fra : Ole

Dato : 23-02-08 18:33

Ludvig Nielsen wrote:

> ERGO giver du Jesper ret i, at en PSU på XXXwatt ikke ikke siger ret
> meget om hvad man har til rådighed på 12v, er det ikke skønt når der
> opnås enighed.

Nej...

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 23-02-08 18:42

Ole forklarede:

> Nej...

Godt, så giv mig navnet på en PSU på f.eks. 500watt hvor jeg har det
hele til rådighed på en enkelt 12v rail.

Kan du det? nej det tænkte jeg nok...

Fra : Ole

Dato : 23-02-08 18:56

Ludvig Nielsen wrote:
> Ole forklarede:

> Godt, så giv mig navnet på en PSU på f.eks. 500watt hvor jeg har det
> hele til rådighed på en enkelt 12v rail.
>
> Kan du det? nej det tænkte jeg nok...

Kan du henvise til det indlæg hvor jeg påstår at al effekt kan
trækkes på feks. + 12v ?

Du troller som sædvanligt Ludvig, tilbage i politikgruppen med dig.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 23-02-08 18:58

Ole forklarede den 23-02-2008:

> Du troller som sædvanligt Ludvig, tilbage i politikgruppen med dig.

Det har intet med at trolle at gøre, du har kvajet dig og du ved det
godt...

Fra : Ole

Dato : 23-02-08 19:18

Ludvig Nielsen wrote:
> Ole forklarede den 23-02-2008:

> Det har intet med at trolle at gøre, du har kvajet dig og du ved det
> godt...

Nej, jeg har bare forstand på det som jeg udtaler mig om.

Ville du have de "købe" diagrammer du blev tilbudt, jeg skal være flink
kun at sende dig 3, du skal bare fortælle os andre hvad der er hvad.

Du får de nemme:

PID regulering af laserkrystal.

Strømgenerator, fast rampe 0,1 - 10 Hz, 0-10 A til kritisk strømmåling
på superleder med udlæsning af kritisk strøm 0,1 nA- 100nA (remote sensing)

Programmerbar strømgenerator (rampe/sinus/firkant) 0,000001-500 Hz 0-20
A, naturligvis computerstyret, kritisk strøm 0,001 nA-1 mA (remoe
sensing), også til superledere.

Måske vil du også have et lille diagram på en SM PSU jeg har lavet,
6v 100A, der vil noget af diagrammet dog være blankt da det
er "hemmeligt" (ikke arbejde) til en mofo laserdiode, (500 watt)

Jeg venter.....

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 23-02-08 19:29

Ole sendte dette med sin computer:

> Nej, jeg har bare forstand på det som jeg udtaler mig om.
....snip

Hvis så bare du gjorde det, men nænej, du dummede dig og er for
stolt/dum til at indse det...

Tag en kiks...

Fra : Ole

Dato : 23-02-08 20:36

Ludvig Nielsen wrote:
> Ole sendte dette med sin computer:

> ...snip
>
> Hvis så bare du gjorde det, men nænej, du dummede dig og er for
> stolt/dum til at indse det...
>
> Tag en kiks...

Det er, desværre, også den måde du argumenter på i
politik gruppen, utroligt at jeg hoppede på den!

Mit tilbud står ved magt, kom forbi "Ludvig" vi
kan da få en øl og lidt mad, jeg betaler

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-02-08 20:50

Ole wrote:

> Nej, jeg har bare forstand på det som jeg udtaler mig om.

Det er ikke det du giver udtryk for her i gruppen.

> PID regulering af laserkrystal.

Flot.

> [...]

> 6v 100A, der vil noget af diagrammet dog være blankt da det
> er "hemmeligt" (ikke arbejde) til en mofo laserdiode, (500 watt)

Kan du ikke fortælle mig hvad en 400W PC-PSU kan levere på +5V, +3.3V og
+12V - samtidigt.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-02-08 20:47

Ole wrote:

> Kan du henvise til det indlæg hvor jeg påstår at al effekt kan
> trækkes på feks. + 12v ?

Du skriver at Ohm's Lov er relevant i forbindelse med strømberegninger
på PC-PSU'er. Det er ingenlunde tilfældet.

> Du troller som sædvanligt Ludvig, tilbage i politikgruppen med dig.

Det er du ikke den rette til at udtale dig om!

Jesper Poulsen

Fra : Ole

Dato : 23-02-08 18:53

Ole wrote:

> Nej...
>
> Ole Mogensen

Hehe, jeg må lige rette mig selv, jo det er fint når
man kan sætte sig og flette tæer, men nej, det er ikke
lige meget hvor meget effekt man kan trække fra en PSU!

De fleste designer PSU's ud fra hvor meget at "man"
forventer at de forskellige forbrugende dele har brug for.

Derfor har man en simpel fingerregel om hvormeget de forskellige
spændinger skal kunne trække af strøm (effekt), simpel
men meget ofte forkert.

Man designer altid ud fra "Worst-Case Scenarios" og opgiver
effekten i en Sinus effekt.

Jeg er pt ved at bygge en 8 core Xenon (2 x 4) og den
PSU som er leveret er totalt overkill, netop pga. den
"fingerregel" som bliver brugt.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-02-08 20:52

Ole wrote:

> man kan sætte sig og flette tæer, men nej, det er ikke
> lige meget hvor meget effekt man kan trække fra en PSU!

Man kan trække det der står på den.

> De fleste designer PSU's ud fra hvor meget at "man"
> forventer at de forskellige forbrugende dele har brug for.

Ja.

> Derfor har man en simpel fingerregel om hvormeget de forskellige
> spændinger skal kunne trække af strøm (effekt), simpel
> men meget ofte forkert.

??

> Man designer altid ud fra "Worst-Case Scenarios" og opgiver
> effekten i en Sinus effekt.

Hvad har det med sagen at gøre?

> Jeg er pt ved at bygge en 8 core Xenon (2 x 4) og den
> PSU som er leveret er totalt overkill, netop pga. den
> "fingerregel" som bliver brugt.

Hvad har det med sagen at gøre?

Jeg skriver at Ohm's Lov ikke duer når man skal være en PSU og det
modsætter du dig. Kan vi komme tilbage til det eller indrømmer du at du
ikke ved nok om elektronik?

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-02-08 20:46

Ole wrote:

> Nej...

Nej, hvad?

Begrund eller klap kaje.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-02-08 20:45

Ole wrote:

> Og du kan naturligvis henvise til det indlæg hvor jeg har skrevet
> sådan noget useriøst .....

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-02-08 20:43

Ole wrote:

> Nej, Jesper har ikke ret.

Det må du meget gerne uddybe. Du må også meget gerne uddybe hvorfor du
mener at Ohm's Lov stadig er enerådende når man skal være PC-PSU.

Hvis du ikke kommer med en uddybende forklaring, så må forholde os til
dine udsagn indtil videre og de er ikke til fordel for dig.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-02-08 23:46

Ole wrote:

> Ha ha.. amatør.

Jeg ser kun _en_ amatør.

Jesper Poulsen

Fra : Slambert

Dato : 21-02-08 08:50

On Wed, 20 Feb 2008 17:35:32 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Følger du med i tråden eller sidder du bare og spiller smart?

Put knægten i dit filter.

Jeg har luret lidt, og han kommer kun med snot og spiller pisseklog
uden at nogensinde bakke det op med relevante beviser.

Knægten er jo typisk opmærksomhedssøgende, som de fleste trolls er.

Alt peger på en 13-15 årig mentalt forstyrret møgunge hvis forældre
allerede har opgivet.

Så igen, i filteret med ham og hvis du gør det så virker mit også,
eneste grund til at jeg ser noget fra ham er når nogen quoter ham.

Fra : Ole

Dato : 23-02-08 10:24

Slambert wrote:

> [...]
>
> Så igen, i filteret med ham og hvis du gør det så virker mit også,
> eneste grund til at jeg ser noget fra ham er når nogen quoter ham.

46, min første uddannelse var elektronikmekaniker, har designet
Switch mode PSU's fra før du blev tør bag ørene.

At du så tror mere på en selvudnævnt ekspert.. tjaaa

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 23-02-08 15:11

Ole forklarede den 23-02-2008:

> 46, min første uddannelse var elektronikmekaniker, har designet
> Switch mode PSU's fra før du blev tør bag ørene.
>
> At du så tror mere på en selvudnævnt ekspert.. tjaaa

Jeg er kongen af danmark, vil du købe rundetårn?

Ord er nemme, som du ser.

Det nærmeste du kommer elektronik, er det du køber færdigt...

Fra : Ole

Dato : 23-02-08 17:56

Ludvig Nielsen wrote:
> Ole forklarede den 23-02-2008:

> Jeg er kongen af danmark, vil du købe rundetårn?
>
> Ord er nemme, som du ser.
>
> Det nærmeste du kommer elektronik, er det du køber færdigt...

Du skal da være velkommen til at tage det "købe" elektronik i
øjesyn som jeg har designet ,hvornår kommer du ?

Er det OK hvis jeg bare sender diagrammerne ?
Husk at mit arbejde ejer dem, så ikke noget med at publicere dem.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Ole

Dato : 23-02-08 18:38

Ole wrote:

> [...]
>
> Er det OK hvis jeg bare sender diagrammerne ?
> Husk at mit arbejde ejer dem, så ikke noget med at publicere dem.

Kom så Ludvig, jeg sender min "købe elektronik" diagrammer til dig
og du forklare så hvad der er på dem, de er i Protel format, men jeg
konvertere dem gerne til PDF......

Nej..? tænkte det nok.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-02-08 20:54

Ole wrote:

> 46, min første uddannelse var elektronikmekaniker, har designet

Det er desværre ikke alle elektrnikmekanikere der kan finde ud af at
designe elektronik. Jeg havde den tvivlsomme ære at være på 3.
skoleperiode med netop sådan én.
Større smart-ass findes næppe.

> At du så tror mere på en selvudnævnt ekspert.. tjaaa

Hvem er den selvudnævnte ekspert?

Jesper Poulsen

Fra : Ole

Dato : 27-02-08 15:56

Jesper Poulsen wrote:

> Det er desværre ikke alle elektrnikmekanikere der kan finde ud af at
> designe elektronik. Jeg havde den tvivlsomme ære at være på 3.
> [...]

Du var den eneste der reagerede.....

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-02-08 18:05

Ole wrote:

> Du var den eneste der reagerede.....

Jeg stillede et spørgsmål og du svarede ikke. Troll!

Kom igen når du har lært noget om elektronik.

Jesper Poulsen

Fra : Ole

Dato : 27-02-08 19:38

Jesper Poulsen wrote:

> Jeg stillede et spørgsmål og du svarede ikke. Troll!
>
> Kom igen når du har lært noget om elektronik.

Du skal da være velkommen til at besøge mig på
min arbejdsplads.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-02-08 21:28

Ole wrote:

> Du skal da være velkommen til at besøge mig på
> min arbejdsplads.

Den er du også blevet spurgt om før og har stadig ikke svaret.

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-02-08 19:10

"Ole" wrote

> OK, så ved du noget vi der designer PSU's ikke ved.

Kan vi ikke lige få et firmanavn så vi ved hvad vi skal holde os fra?

- Peter

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-02-08 22:13

Ole wrote:

> "Effekten af en PSU er faktisk irrelevant. Det er derimod vigtigt hvad
> den kan levere af strøm."
> Og hvordan regner man så lige effekt (W) ud ?

Kig på de stik der kommer ud af en PSU. Hvis du mener at din PC kun
bliver forsynet på én af farverne, så kan du også sagtens regne med din
formel.

Virkeligheden er bare en anden og der er kun én måde at finde den
korrekte PSU på - nærstudér specifikationer.

Drop Ohm's Lov i forbindelse med PC-PSU'er.

Jesper Poulsen

Fra : Kenneth

Dato : 17-02-08 00:45

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message
> Drop Ohm's Lov i forbindelse med PC-PSU'er.

Den gælder nu stadig men er noget mere avanceret at regne ud
pga de forskellige volt udtag m.m.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-02-08 18:14

Kenneth wrote:

> Den gælder nu stadig men er noget mere avanceret at regne ud

Ohm's Lov er ubrugelig i denne sammenhæng - drop den...

> pga de forskellige volt udtag m.m.

Der er kun én måde at finde en korrekt PSU på. _Én_.

Jesper Poulsen
- Elektronikmekaniker

Fra : Kenneth

Dato : 17-02-08 19:32

> Ohm's Lov er ubrugelig i denne sammenhæng - drop den...

Det er den sikkert for folk som ikke kender meget til Ohm's
lov, Stokes theorem, Kirchovs Volt og Strøm lov osv.

> Der er kun én måde at finde en korrekt PSU på. _Én_.

Du snakker så for den almindelige forbruger.
Det gør jeg ikke

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-02-08 20:12

Kenneth wrote:

> Det er den sikkert for folk som ikke kender meget til Ohm's
> lov, Stokes theorem, Kirchovs Volt og Strøm lov osv.

Du har ikke noget diagram over PSU'en, så du kan ikke bruge dine flotte
formler og love til noget.

Det _eneste_ du kan forholde dig til er de specifikationer som
producenten har givet.

> Du snakker så for den almindelige forbruger.
> Det gør jeg ikke

Læs ovenfor.

Jesper Poulsen

Fra : Kenneth

Dato : 17-02-08 21:25

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message
> Du har ikke noget diagram over PSU'en, så du kan ikke bruge dine flotte
> formler og love til noget.

Det har jeg sjovt nok over min.

> Det _eneste_ du kan forholde dig til er de specifikationer som
> producenten har givet.

Som man alligevel ikke kan gå 100% efter.
Producenten angiver A som der er muligt at trække på de forskellige
V. De angiver yderst sjældent under hvilke forbehold.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-02-08 21:45

Kenneth wrote:

> Det har jeg sjovt nok over min.

Du er så absolut blandt de få.

> Som man alligevel ikke kan gå 100% efter.
> Producenten angiver A som der er muligt at trække på de forskellige
> V. De angiver yderst sjældent under hvilke forbehold.

Det står der i de rigtige specifikationer. Der findes PSU'er hvor der
ikke er opgivet forudsætninger - disse PSU'er vælger man fra... De er
diskvalificeret.

Jesper Poulsen

Fra : Kenneth

Dato : 18-02-08 00:34

> Det står der i de rigtige specifikationer. Der findes PSU'er hvor der
> ikke er opgivet forudsætninger - disse PSU'er vælger man fra... De er
> diskvalificeret.

Der foretrækker jeg så at undersøge sagen nærmere og finde
den jeg mener er bedst. Det er det ikke nødvendigvis på
din måde.

Jeg synes at det primært er ved de billige forsyninger at
der ikke står noget om forudsætninger. Det er ihvertfald
min erfaring. Det er der sikkert også en grund til

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-02-08 10:34

Kenneth wrote:

> Der foretrækker jeg så at undersøge sagen nærmere og finde
> den jeg mener er bedst. Det er det ikke nødvendigvis på

Hvordan finder du den der er bedst, når du ikke ved hvad den kan?

> Jeg synes at det primært er ved de billige forsyninger at
> der ikke står noget om forudsætninger. Det er ihvertfald

Det er skam også set på dyrere apparater. De 3 mest anbefalede PSU'er i
dk.edb.hardware.* mangler info desangående.

NorthQ-forsyninger som ikke hører til blandt de 3 har en fin
dokumentation i dén retning.

Måske derfor at jeg kan drive en overclocket Athlon 64, et overclocket
GF7600GT, 2 diske og 2 brændere plus det løse på en 400W PSU (og den er
ikke engang presset).

Jesper Poulsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 18-02-08 10:47

> [...]
> Måske derfor at jeg kan drive en overclocket Athlon 64, et overclocket
> GF7600GT, 2 diske og 2 brændere plus det løse på en 400W PSU (og den er

Her kører en overclocket C2D E6750 (3.2GHz), Geforce 8800GTS 640MB
(overclocket), 3 diske, en DVD-brænder + det løse fint med SeaSonic S12
430W.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-02-08 18:28

Per Nielsen wrote:

> Her kører en overclocket C2D E6750 (3.2GHz), Geforce 8800GTS 640MB
> (overclocket), 3 diske, en DVD-brænder + det løse fint med SeaSonic S12
> 430W.

Har du gennemtrævlet specifikationerne forud for dit valg af PSU?

Jesper Poulsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 18-02-08 21:06

> Har du gennemtrævlet specifikationerne forud for dit valg af PSU?

Til mit daværende system fik jeg nogle anbefalinger vedr. hvor mange A jeg
skulle regne med at PSU'en skulle kunne levere, for at kunne trække det.
Læste om andres erfaringer med og anbefalinger af SeaSonic. Kiggede på
producentens specifikationsblad(e) og besluttede mig for den pågældende
SeaSonic. At den stadig kan trække det efter en større opgradering klager
jeg ikke over

Fra : Kenneth

Dato : 18-02-08 11:03

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message
> Hvordan finder du den der er bedst, når du ikke ved hvad den kan?

Det kan man finde ud af ved at kontakte producenten og bede om
oplysningerne. Det er så ikke alle der gider give den service men
så er der så mange andre man kan vælge.

> Det er skam også set på dyrere apparater. De 3 mest anbefalede PSU'er i
> dk.edb.hardware.* mangler info desangående.

Det er nok et spørgsmål om hvad man mener er dyrt/billigt.

> NorthQ-forsyninger som ikke hører til blandt de 3 har en fin
> dokumentation i dén retning.

Det er fint at de kan finde ud af at give de oplysninger. Hvis bare
alle andre så også kunne det.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-02-08 18:32

Kenneth wrote:

> Det kan man finde ud af ved at kontakte producenten og bede om

Jeg fravælger producenter der ikke giver så basale informationer.

> Det er nok et spørgsmål om hvad man mener er dyrt/billigt.

Det er det jo nok. Men der PSU'er i den øvre ende af prisskalaen som man
ikke kan finde fuldstændige specifikationer på og PSU'er i den lavere
ende af prisskalaen hvor fuldstændige specifikationer nærmest er en
selvfølge.

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 24-02-08 21:57

Så kan i kamphaner godt stoppe, eller smut over i en relevent gruppe, det i
diskuterer har ikke en disse med fundasen at gøre.

Hagar

Fra : Ole

Dato : 27-02-08 15:57

Hagar wrote:
> Så kan i kamphaner godt stoppe, eller smut over i en relevent gruppe, det i
> diskuterer har ikke en disse med fundasen at gøre.
>
> Hagar

rgr, sorry

Ole Mogensen
--