BF2 kan ikke spilles
Fra : towli

Dato : 07-02-08 00:47

Hej

Min gode ven har en HP Pavilion maskine som han har puttet et rigtig godt
geforce i (mener det er et Geforce 8xxx -et eller andet). Det giver ham
>9000 i 3dmark05, men kan slet ikke køre BF2 - det er kantet og vildt
hakkende grafik, medmindre man sætter alle settings på laveste.
Jeg har forsøgt at putte nyeste Nvidia drivere på, geninstalere directX og
geninstalere BF2.
Ingenting hjælper.
Hvad kan der være galt?

/T

Fra : Hagar

Dato : 07-02-08 04:41

"towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hakkende grafik, medmindre man sætter alle settings på laveste.
> Jeg har forsøgt at putte nyeste Nvidia drivere på, geninstalere directX og

Vi skal næsten have mere at vide om maskinen, Hvad der er af RAM o.s.v.
Spillet kræver som minimum 1 Gb RAM, men kører bedst med 2 Gb, så hvis han
ikke har det, kan det være en af årsagerne.

Hagar

Fra : towli

Dato : 07-02-08 09:08

1gb ram
3400 Athlon XP
men som sagt får han >9000 i 3dmark05 og den kører andre spil fint.

Det må væere noget BF2 specifikt...(?)

/T

Fra : Jan

Dato : 07-02-08 09:49

> 1gb ram
> 3400 Athlon XP
> men som sagt får han >9000 i 3dmark05 og den kører andre spil fint.

> [...]
Kan det så være at der er åbnet for Messenger og alt muligt i bagrunden
blandt andet virus test mens man spiller, stop dette inden man starter
batlle op så tror jeg at det køre

Fra : Dopedog

Dato : 07-02-08 13:02

> Vi skal næsten have mere at vide om maskinen, Hvad der er af RAM o.s.v.
> Spillet kræver som minimum 1 Gb RAM, men kører bedst med 2 Gb, så hvis han
> ikke har det, kan det være en af årsagerne.

Ah det er nu ikke rigtigt. Da jeg kun havde 512 MB ram, der kørte spillet
flydende alligevel.

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-02-08 14:02

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Spillet kræver som minimum 1 Gb RAM, men kører bedst med 2 Gb, så hvis han
> ikke har det, kan det være en af årsagerne.

Vrøvl. 512 som minimum, 1Gb anbefalet.

Fra : Mads

Dato : 07-02-08 20:34

On Thu, 7 Feb 2008 14:01:32 +0100, "Peter Larsen" <spak@spak.dk.com>
wrote:

>Vrøvl. 512 som minimum, 1Gb anbefalet.

Ja, hvis man gider vente på at harddisken skal arbejde hele tiden.
( med deraf følgende hakkende grafik )

Og hvis man gider vente flere minutter på at BF2 lukker ned når
man er færdig med at spille.

På det område gør springet fra 1 til 2 GB RAM en virkelig stor
forskel.

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-02-08 21:28

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message

> [...]
> man er færdig med at spille.
>
> På det område gør springet fra 1 til 2 GB RAM en virkelig stor

Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved at det hjælper på spillets performance.

Men harddisk lag var jo ikke Towlis problem, og er det er dét problem
som vi skal forholde os til i den her tråd.

Fra : Hagar

Dato : 07-02-08 23:19

> Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved at det hjælper på spillets performance.
>
> Men harddisk lag var jo ikke Towlis problem, og er det er dét problem
> som vi skal forholde os til i den her tråd.

Uanset hvad, så har manden et problem med sit spil, kan du hjælpe, så hjælp,
eller hold dig fra tråden. Ind til nu har du kun bidraget med negative
vibrationer !

Hagar

Fra : Bjarne K.

Dato : 07-02-08 14:49

"towli" <towli@oldboyz.dk> wrote in message
> [...]
> hakkende grafik, medmindre man sætter alle settings på laveste.
> Jeg har forsøgt at putte nyeste Nvidia drivere på, geninstalere directX og

Han har husket at afinstallere de gamle grafikdrivere helt.

Hvis BF2 var installeret under det gamle grafikkort, så prøv i første omgang
at slette filer under

Documents and Settings\[username]\My Documents\Battlefield 2\mods\bf2\cache\

Ellers prøv en reinstallation + uppatchning

Bjarne K.

Fra : towli

Dato : 08-02-08 01:16

Kan årsagen være hans stømforsyning?
Jeg har forsøgt ALT muligt....
Men hvis Psu'en ikke kan levere nok strøm, burde hans 3dmark score vel ikke
være så høj?

/T

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 08-02-08 02:00

towli skrev:
> Kan årsagen være hans stømforsyning?
> Jeg har forsøgt ALT muligt....
> Men hvis Psu'en ikke kan levere nok strøm, burde hans 3dmark score vel ikke
> være så høj?

Prøv at tjek hvad hans grafikkort kræver af ampere vs hvad hans psu
levere af ampere. For en psu kan være nok så stor volt mæssigt, hvis
ikke den levere ampere nok ifht. hvad hardware i pc'en kræver.

Hvilket grafikkort havde han i før, var det også nvidia eller var det
ati? Når i uninstallede den gamle driver kørte i så bagefter et tool så
som drivercleaner? for uninstall via windows fjerner sjældent alt fra
den gamle driver og kan derfor ligge rester og rode rundt og lave problemer.

Link til driver cleaner 1.5
http://www.download3k.com/Install-Driver-Cleaner-Professional.html

Hygge

[C&B]AngelFire