Grafikfejl i COD4
Fra : Hagar

Dato : 02-02-08 01:25

Hej

Jeg har nu nået at spille 50 timers COD4, og den sidste uge har der kommet
noget grafikfejl, det er dog ikke hele tiden, men ind i mellem. Nogle gange
er det blå og røde prikker der kommer vilkårligt på skærmen, men der er en
del, andre gange er det store hvide flager der kommer, og nej, det er ikke
kun på jule banen. Er der andre der har oplevet det samme, og fundet en
løsning på det ? Jeg har et GF 7950 XFX grafikkort med nyeste drivere til.
Så her til aften fik jeg en fejl i iw3mp.exe filen, og jeg er ikke den
eneste der har haft det problem. De andre har så løst det ved at sætte et
stik i mic indgangen, men det har jeg hele tiden, da jeg bruger headset, så
det er ikke det der er problemet, men har ellers ikke fundet noget om
problemet. Jeg kan efter en total nedlukning af spillet godt starte det op
igen, men det genere mig grænseløst at det måske kan ske igen.

Hagar

Fra : Nicolai

Dato : 02-02-08 02:16

> [...]
> noget grafikfejl, det er dog ikke hele tiden, men ind i mellem. Nogle
> gange er det blå og røde prikker der kommer vilkårligt på skærmen, men der

Hvad siger temperaturen på dit kort? Hvilken directx? hvilken vga driver?

Fra : Hagar

Dato : 02-02-08 05:08

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad siger temperaturen på dit kort? Hvilken directx? hvilken vga driver?

Temp er lidt over lår-varm, directx er 9.0c og driveren er 6.14.11.6921
Jeg ved så ikke hvad det vil hjælpe dig når nu jeg skriver at det er noget
den er begyndt på, det vil sige det har kørt fint før, men det kan være du
har nogle guldkorn som jeg med glæde vil modtage

Hagar

Fra : Martin Hughes

Dato : 02-02-08 14:21

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> den er begyndt på, det vil sige det har kørt fint før, men det kan være du
> har nogle guldkorn som jeg med glæde vil modtage

Skift din blæser poå grafikkortet. Selvom du skirver lårvarm er det noget
der tyder på
den bliver for varm. Har du overclocked det, så juster det ned. Har du
flashet grafikkortet
med en anden bios? En ting er sikkert det er 99% sikkert grafikkortet.

Mvh Martin

Fra : Hagar

Dato : 02-02-08 14:49

> [...]
> flashet grafikkortet
> med en anden bios? En ting er sikkert det er 99% sikkert grafikkortet.

Kortet er ikke mere end et par måneder gammelt. Jeg har det kørende som da
jeg fik det, og jeg har ikke flashet det på nogen måde eller noget andet end
at opdatere mine drivere. Kortet er jo "fabriks tunet" fra man køber det.
Det der undre mig, det er når jeg ser film på computeren, så kommer de der
røde og blå prikker også, men ellers er der ikke noget, men det er jo ikke
hver gang jeg ser film eller spiller de kommer, det er kun en gang i ny og
næ.

Hagar

Fra : Martin Hughes

Dato : 02-02-08 18:50

> [...]
> hver gang jeg ser film eller spiller de kommer, det er kun en gang i ny og

Jeg har haft samme problem og det var pga af det blev for varmt. Købte en
anden blæser og så var det ok, men prøv dig frem med andre drivers og
overvåg det med et software program.

Om ikke andet har du jo evt. din garanti endnu siden det ikke er så gammelt.

Hent evt. driver herfra. http://www.guru3d.com/

Mvh Martin

Fra : Mads

Dato : 03-02-08 00:20

On Sat, 2 Feb 2008 14:49:08 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hver gang jeg ser film eller spiller de kommer, det er kun en gang i ny og

Har du installeret Nvidia Monitor ? Hvis du har, så start den og tjek
temperaturen på kortet når prikkerne dukker op.

mvh Mads

Fra : Hagar

Dato : 03-02-08 03:31

> Har du installeret Nvidia Monitor ? Hvis du har, så start den og tjek
> temperaturen på kortet når prikkerne dukker op.
>
> mvh Mads

Nej den har jeg ikke, men det vil jeg da prøve, takker.
Nu har jeg lige spillet et par timer med COD4, og så var der ikke nogen
fejl, så tog jeg så lige et par timer med BF2, og heller ikke nogen fejl.
Det er nu ganske frustrende med periodiske fejl.

Hagar

Fra : Per Nielsen

Dato : 03-02-08 11:51

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejl, så tog jeg så lige et par timer med BF2, og heller ikke nogen fejl.
> Det er nu ganske frustrende med periodiske fejl.

Det kunne også være RAM'en (grafikkortets) der ligger lige på grænsen af at
kunne klare det. Fik engang ombyttet et Creative Voodoo2 kort på det
grundlag. Og det var ikke overclocket på nogen måde. Ja, det er et par år
siden Jeg ville kontakte butikken hvor du har købt, og finde ud af om du
ikke kunne få en ombytter.

Fra : Hagar

Dato : 03-02-08 04:20

> Har du installeret Nvidia Monitor ? Hvis du har, så start den og tjek
> temperaturen på kortet når prikkerne dukker op.
>
> mvh Mads

Nu har jeg installeret programmet, og kørt COD4 i en 15 minutters tid, og
kortet blev 62 grader, det er vel ikke så slemt ?
Jeg undres nu bare lidt over det program, for ud for system blæseren, der
står der at min blæser kører med 62.000 RPM, det er måske derfor min pc
flytter sig på bordet ?

Hagar

Ham der er ved at være godt træt og vil se dyner.

Fra : Mads

Dato : 03-02-08 11:03

On Sun, 3 Feb 2008 04:19:33 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:

>Nu har jeg installeret programmet, og kørt COD4 i en 15 minutters tid, og
>kortet blev 62 grader, det er vel ikke så slemt ?

Næh, mit 8800GT er 60 - 62 grader uden at jeg spiller 3D spil, men det
er så fordi der sidder et lydkort lige under grafikkortet, så køleren
har ikke optimale muligheder for at hive frisk luft ind. Fjerner jeg
lydkortet falder temperaturen med 5 grader.

>Jeg undres nu bare lidt over det program, for ud for system blæseren, der
>står der at min blæser kører med 62.000 RPM, det er måske derfor min pc
>flytter sig på bordet ?

Den rapporterer også ret høje tal for min systemblæser, nemlig 32000
mens grafikkortet bliver vist til at køre kun 675

Jeg tror vi skal nøjes med at se på temperaturen og den er ihvertfald
ikke for høj. Mit gamle 7800GTX ramte 100 grader efter en halv time
med Crysis og ikke engang det gav grafikproblemer.

mvh Mads

Fra : Hagar

Dato : 03-02-08 13:09

> [...]
> ikke for høj. Mit gamle 7800GTX ramte 100 grader efter en halv time
> med Crysis og ikke engang det gav grafikproblemer.

Nu har jeg så også prøvet mit NFS street pro, og det får kortet op på 73
grader ??? Er der virkelig så meget i det spil til at presse et kort så
meget, jeg undres.
Nå, men du mener altså ikke at varmen er noget problem, så længe det ikke
koger, eller skal jeg gøre som Per skriver, prøve at få en bytter ?

Hagar

Fra : Nicolai

Dato : 03-02-08 13:15

> Nå, men du mener altså ikke at varmen er noget problem, så længe det ikke
> koger, eller skal jeg gøre som Per skriver, prøve at få en bytter ?

Prøv en bytter.

Jeg ligger på 60 idle og i 9x i enkelte baner i COD4 - først omkring 100 får
jeg grafikfejl.

Fra : Mads

Dato : 03-02-08 14:38

On Sun, 3 Feb 2008 13:09:07 +0100, "Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:

>Nu har jeg så også prøvet mit NFS street pro, og det får kortet op på 73
>grader ??? Er der virkelig så meget i det spil til at presse et kort så
>meget, jeg undres.

NFS Carbon var også et af de spil der kunne få mit gamle GF7800 kort
meget højt op, så det må der jo være.

>Nå, men du mener altså ikke at varmen er noget problem, så længe det ikke
>koger, eller skal jeg gøre som Per skriver, prøve at få en bytter ?

Prøv da om de vil bytte det. Det kunne da være dårlige RAM på kortet.

mvh Mads

Fra : Martin Hughes

Dato : 03-02-08 17:02

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message

> NFS Carbon var også et af de spil der kunne få mit gamle GF7800 kort
> meget højt op, så det må der jo være.

> Prøv da om de vil bytte det. Det kunne da være dårlige RAM på kortet.
>
> mvh Mads

Prøv køre en benchmark det kan stress det til det yderste og evt melde hvor
fejlen ligger.

Evt. prog. alla http://www.ultimatebootcd.com/ eller
http://www.hiren.info/pages/bootcd

, men jeg ville da bare sende det retur og få det byttet og spare dig selv
for alt besværet.

Mvh Martin

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-02-08 20:54

"Martin Hughes" wrote

> , men jeg ville da bare sende det retur og få det byttet og spare dig selv
> for alt besværet.

Hvis man gør sig den uljelighed lige at dokumentere hvad man har observeret
så fremmer det ekspeditionen
Hvis det er vel dokumenteret så gider firmaet sjældent at bruge så megen tid
(penge) på kortet

(Det er min oplevelse)

- Peter

Fra : Hagar

Dato : 05-02-08 22:42

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> observeret så fremmer det ekspeditionen
> Hvis det er vel dokumenteret så gider firmaet sjældent at bruge så megen

Jeg har talt med sælger, og de er så hammer flinke at de godt ville bytte
kortet, eller give mig pengene tilbage, så er det bare surt at de ikke har
et kort magen til, for jeg har kun AGP, og det er der ikke så meget tilbage
af hos dem.

Hagar

Fra : Martin Hughes

Dato : 06-02-08 07:56

"Hagar" skrev

> [...]
> kortet, eller give mig pengene tilbage, så er det bare surt at de ikke har
> et kort magen til, for jeg har kun AGP, og det er der ikke så meget

Mega surt, jeg sidder selv med et AGP og overvejde at opgradere hele
skidtet,
så købte jeg mig en PS3 i stedet. og de spil jeg ønkser at spille på PC
spiller
jeg nu på den og det spil til PC der står højest på min ønskeliste er Star
Craft 2,
som min computer sagtens skulle kunne klare.

Synes selv jeg fik langt mere for pengene end ved at opgradere min PC.

For lige at komme tilbage til AGP grafikkort. Du kan jo evt. prøve QXL.
Jeg er ikke tilhænger af siden overhovedt, men jeg kender en der købte et
ASUS v9999 kort der til knap 300-400,- kr. men gå efter et større kort.

Hvis du har brug for det kender jeg mange danske salg/købs forumer.

mvh Martin

Fra : Martin Hughes

Dato : 06-02-08 08:09

Fandt denne side som du evt. nok lige skulle checke igennem.

http://www.xbitlabs.com/forum/viewtopic.php?p=176958&sid=7e346c5b5a15a15b4a7811b3a411a2ab

AGP i s still alive, BEST of AGP.

Fra : Hagar

Dato : 06-02-08 11:51

"Martin Hughes" <martin.hughes.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Fandt denne side som du evt. nok lige skulle checke igennem.
>
> http://www.xbitlabs.com/forum/viewtopic.php?p=176958&sid=7e346c5b5a15a15b4a7811b3a411a2ab
>
> AGP i s still alive, BEST of AGP.

Jamen jeg har også hørt et eller andet, men er lidt usikker på om det
holder, for jeg mener at have hørt noget om ATI, men jeg syntes ikke at
kunne finde andet end rygter. Hvis det holder, og det kommer her til landet
inden længe, så kunne jeg jo muligvis bytte mig til sådan et der hvor jeg
har købt det jeg nu har.

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 09-02-08 22:52

Jeg har nu leget lidt med indstillingerne for mit grafikkort, og skruet lidt
ned for hastigheden på GPU'en, den kørte før 550, men nu er den på 546, og
nu er der ikke nogen problemer med artifact, og jeg mærker ikke nogen
forskel. Så er det bare om det så holder i længden.

Hagar