Spil til 8 årig
Fra : jones_netng@yahoo.dk

Dato : 31-01-08 12:35

Hejsa

Min nevø skal have 2 spil til hans første PC (Windows Vista), som han
lige har fået.
Forældrene har sagt god for et pædagogisk korrekt spil, og et ikke-
pædagogisk... Men jeg er meget på bar bund, for jeg spiller ikke selv
computerspil, så hvilke titler kan jeg kigge efter?

Han har spillet PS2 det sidste års tid, men jeg ved desværre ikke hvad
han har spillet

/J

Fra : CC

Dato : 31-01-08 22:34

Hejsa

[...]

Købe nogle danske spil fx. Pixiline, Lego racebiler - Det er sådan
"pædagogsiske korrekte spil".
Når gutten er blevet lidt ældre skal han nok finde pornosideren, gratis spil
etc. på www.

Alternativt er at gå på biblioteket og se hvilken spil de låner ud til den
aldersgruppe

Fra : Hagar

Dato : 31-01-08 23:27

<jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Prøv at gå her til http://www.coolshop.dk/catalog/index.php?cPath=61_21 der
er masser af spil, både til børn og dem der er kedelige

Hagar

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-02-08 00:01

jones_netng wrote

> Min nevø skal have 2 spil til hans første PC (Windows Vista), som han
> lige har fået.
> Forældrene har sagt god for et pædagogisk korrekt spil, og et ikke-
> pædagogisk...

De eneste pædagoisk korrekte "spil" der findes er i kategorien
undervisningsprogrammer
Pixeline, lego spil etc er i princippet reklamer for kommercielle produkter
og derved særdeles upædagoiske :)

- Peter

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-02-08 14:49

> De eneste pædagoisk korrekte "spil" der findes er i kategorien
> undervisningsprogrammer
> Pixeline, lego spil etc er i princippet reklamer for kommercielle
> produkter og derved særdeles upædagoiske :)

Hva for noget fis, det findes masser af spil der er ikke er reklamesøjler.
Eks. fætter kanin serien, tankespil 1-3, volmers videnskabshus etc.

Stef