World of Warcraft - WOW
Fra : spam@datacentral.dk

Dato : 28-01-08 15:42

Hej gruppe

Hvis jeg invistere i wow, hvor hurtig skal net-forbindelsen så
være...?

Hår net-forbindelsen's hastighed også noget med grafikniveauet at
gøre...?

Altså, hvis jeg spiller i alm. opløsning kan en mindre net-forbindelse
så vær OK - end hvis jeg spiller med høj opløsning...?

Hilsen
Carsten.

Fra : Frandsen

Dato : 29-01-08 09:25

<spam@datacentral.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

>Altså, hvis jeg spiller i alm. opløsning kan en mindre net-forbindelse
>så vær OK - end hvis jeg spiller med høj opløsning...?

Det kan jeg ikke forestille mig. Der bliver ikke sendt grafik over
forbindelsen.

Jeg kan ikke finde nogen oplysninger omkring 'minimum requirements' på
hastigheden på éns forbindelse. Der står bare 'internet connection' og
'broadband internet connection'.

Recommended specification er i øvrigt:
Windows® 2000/XP/Vista

* Intel Pentium® IV 1.5 GHz or AMD XP 1500+
* 1024 MB RAM
* 64 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as
an NVIDIA® GeForceT FX 5700 class card or above
* Broadband Internet connection
* Two-button scroll-wheel mouse

Her står der noget om de forskellige grafikkort:
http://eu.blizzard.com/support/article.xml?articleId=19669&categoryId=2094&parentCategoryId=2088&pageNumber=1

Fra : Ostehaps

Dato : 29-01-08 17:17

Det kræver stort set ingenting at køre WoW.. har aldrig set problemer
med det og jeg har en 512DL/256UL linje... og den ville SAGTENS kunne
tage det på en 128DL/128UL linje.. (så længe du ikke sidder og surfer
sider med de helt store billeder.)

Fra : Erik Dan

Dato : 03-02-08 05:34

"Ostehaps" <Ostehaps@jir.dk> wrote in message
> [...]
> på en 128DL/128UL linje.. (så længe du ikke sidder og surfer sider med de
Til gengæld vil det tage en evighed at hente diverse patches.

/ Dan

Fra : Frandsen

Dato : 04-02-08 09:25

"Erik Dan" <aaa@aaa.dk> skrev i meddelelsen

> "Ostehaps" <Ostehaps@jir.dk> wrote in message
> Til gengæld vil det tage en evighed at hente diverse patches.

Ha ha, jeg sidder på en 4mbit, og hvis man bruger spillets "egen"
downloader, så tager det en evighed alligevel. Jeg kan godt lide spillet,
men den måde man downloader patches på, er nok det værste lort jeg længe har
oplevet. Idéen med at man kan hente fra mange andre på én gang er meget god,
men i praksis virker det ikke efter hensigten!

Jeg skrev spillets egen downloader, da jeg har hørt, at man kan downloade
patchen fra andre servere, men det har jeg ikke prøvet. I øvrigt bliver en
patch downloadet over tid i dag, så den dag hvor ændringer tager sted på
serveren, er der ikke ret meget tilbage at downloade.

Fra : Erik Dan

Dato : 04-02-08 19:18

"Frandsen" <a@b.c> wrote in message

> Jeg skrev spillets egen downloader, da jeg har hørt, at man kan downloade
> patchen fra andre servere, men det har jeg ikke prøvet.
----------------

Boomtown har alle patches, kræver dog at man bliver medlem.
http://download.boomtown.net/da_dk/dl/page.php?what=az;sid=1343;gid=1670

/ Dan

Fra : PerX ...

Dato : 05-02-08 16:18

In article <47a6cbd3$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, a@b.c
says...

> [...]
> oplevet. Idéen med at man kan hente fra mange andre på én gang er meget god,
> men i praksis virker det ikke efter hensigten!

Jo, det virker efter deres hensigt! *g* De er med vilje de lægger en
begrænsning på for ikke selv at blive flået i båndbredde.

> [...]
> patch downloadet over tid i dag, så den dag hvor ændringer tager sted på
> serveren, er der ikke ret meget tilbage at downloade.

Netop, hvis man lader downloaderen starte med at hente stadset en uge
eller hvornår det nu bliver tilrådighed, så gør det ikke så meget det
kommer langsomt ind.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 05-02-08 18:41

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> declared in:
MPG.22129c89e22115d498c358@nntp4.usenetserver.com :
> [...]
>
> Jo, det virker efter deres hensigt! *g* De er med vilje de lægger en
> begrænsning på for ikke selv at blive flået i båndbredde.

Der er ingen begrænsning.
P2P virker nu engang bare sådan, at det kan gå langsomt.
Den kan imidlertid slås fra. Så downloader man i stedet direkte
fra en Blizzard server. Dette vil naturligvis gå langsomt hvis
man er dum nok til at forsøge det i myldretiden. Venter man i
stedet til næste dag, eller starter downloaden allerede straks
den frigives, samme morgen, tidligt, så kører det som smurt.

/ Ostenfeldtsvej 8c II tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved - Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : PerX ...

Dato : 08-02-08 19:27

In article <01ffe8ea$0$14912$c3e8da3@news.astraweb.com>,
pilgaard@tele2adsl.dk.dk says...
> PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> declared in:
> MPG.22129c89e22115d498c358@nntp4.usenetserver.com :

> Der er ingen begrænsning.

Jo. Det har de sagt især inden patchen er aktiv for at fordele loadet
udaf til, og nej jeg gider ikke lede efter en link. Belive it or not.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 08-02-08 21:44

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> declared in:
MPG.2216bd7fbdb410998c35d@nntp4.usenetserver.com :
> [...]
>
> Jo. Det har de sagt især inden patchen er aktiv for at fordele loadet
> udaf til, og nej jeg gider ikke lede efter en link. Belive it or not.

Åhja. Det er sandt at man ikke kan downloade med særlig stor hastighed
før et patch ER gået live (eller lige inden). I ugen/ugerne op til det
går live, er der ingen mening i at båndbredden sluges af downloading af
en patch der ikke kan bruges, og sikkert slet ikke er helt færdigt.
Så da triller det lige så stille og roligt derudaf i baggrunden, med en
hastighed der umuligt kan forstyrre anden net-aktivitet.

Men lige når det står til at gå live, ophæves begrænsningen.

Fra : spam@datacentral.dk

Dato : 02-02-08 06:37

On 29 Jan., 17:16, Ostehaps <Osteh...@jir.dk> wrote:
> [...]
> med det og jeg har en 512DL/256UL linje... og den ville SAGTENS kunne
> tage det på en 128DL/128UL linje.. (så længe du ikke sidder og surfer

OK

Nu skriver Ostehaps at du ville tro at en 128dl/128ul kunne være
acceptabel under nogle forudsætninger.

JF. TDC hastighedsside har jeg 5830 kbps i dl (down load) og 110 kbps
i ul (up load)

Er mine 110 kbps så forlidt, eller er det nok.
For jeg kan ikke set hvad du måler i

Hilsen
Carsten

Fra : PerX ...

Dato : 05-02-08 16:16

In article <9c40b449-edc7-4c83-856d-0bde9f794b31
@e4g2000hsg.googlegroups.com>, spam@datacentral.dk says...
> [...]
>
> Altså, hvis jeg spiller i alm. opløsning kan en mindre net-forbindelse
> så vær OK - end hvis jeg spiller med høj opløsning...?

Farten er ikke det store problem (bortset fra når der en gang imellem
skal downloades updates) - nogen kører det på modem (det er dog lidt for
langsomt) - hvis det hakker og kører langsomt så er det mere sandsynligt
det er computeren som ikke helt kan trække det - men wow er med vilje
lavet sådan et selv langsom computere som regl kan følge med.