Fundamentalistisk ideologi ? Kristne fanat~
Fra : Pelle Birger Thomsen

Dato : 09-04-08 16:09

Jeg har alltid reagert når folk beskylder andre for å lyve
på news - som regel er det jo snakk om forskjellige oppfatninger,
og de færreste lyver bevisst.

Derfor er det ekstra spesielt at vi nå ser et mønster hvor
kristne fundamentalister nå nærmest hevder hva som helst av
uriktige fakta - uten den minste form for dokumentasjon,
og mot bedre vitende. Vi har også sett grove og stygge
personangrep med pedofilianklager fra såkalte "personlige
kristne" på no.s.religion.

Det å ikke tro på gud fremstilles som fanatisk darwinisme,
man hevder at kristendommen alltid har fremmet vitenskapen(!),
at Hitler var darwinst og lignende absurde og nødvendigvis
bevisste løgner, ettersom dokumentasjon forevises som f.eks.
Hitlers siterte taler og bibelsitater, noe som ikke påvirker
de rabiate fanatikere.

Når man viser til en link om Galileo Galilei i et nettleksikon,
får man svar av typen " du har aldri vist noe dokumentasjon..."
for Galileo var jo "kristen" må vite, og fjolset "glemmer" at
det var inkvisisjonen som fengslet "the father of sience".

Det neste absurde påstanden man kan vente seg fra den kanten
er vel at det var darwinistene som drepte Jesus...

Dette er jo på den ene side en form for absurd moro -
jeg har tidligere spekulert i om det kan være satanister
som infilterer nyhetsgrupper for å stille kristendommen
i et dårlig lys, mens det på den annen side kan være så
enkelt som en oppblomstring av fundamentalisme i religiøse
gruppereringer, som andre steder i verden.

Vi ser jo en indikasjon over alvoret når et dansk psykiatrisk
kasus ikke bare gir kristendommen æren for det vitenskapelige nivå,
men også skriver "Mange videnskabshistorikere har spekuleret
over, hvorfor den moderne naturvidenskab netop blev til i Europa
og ikke fx i Kina eller i Indien. Et godt bud synes at være, at
der i det kristne Europa i modsætning til i Østen var en tro på,
at verden er skabt efter principper...."snip

Her er det altså ikke bare et forsøk på feilaktig å gi kristendommen
æren for vitenskapens utvikling - men det er også et forsøk på
a nedvurdere andre kulturer, frata dem menneskeverdet (de er jo
prinsippløse), og dermed "ramme" andre religioner/religiøse.

Dette "fenomenet" er svært interessant å observere !

Forvrengningen er desto mer interessant om man vet at aritmetikk,
algoritme og algebra alle er arabiske ord og kina foretok kompliserte
medisinske operasjoner før vår tidsregning.

Man må kunne spørre seg om det er pga. ignoranse eller kunnskaps-
løshet disse feilaktige påstandene fremsettes, eller om det er
et mer alvorlig fundamentalistisk og/eller ideologogisk ståsted
som ligger bak...

Fra : Øyvind Segrov

Dato : 09-04-08 10:25

Kan det være så enkelt at du velger å se verden på en annen måte en de
du anklager for å ofre det aattende bud...?

Fra : Pelle Birger Thomsen

Dato : 09-04-08 19:04

Øyvind Segrov skrev:
> Kan det være så enkelt at du velger å se verden på en annen måte en de
> du anklager for å ofre det aattende bud...?

Nei, jeg viser jo hva "anklagene" består i.
Da må du jo i såfall gå inn i materien og påvise feil.

Fra : Øyvind Segrov

Dato : 09-04-08 13:08

On Apr 9, 8:03 pm, Pelle Birger Thomsen <n...@noe.no> wrote:

> Nei, jeg viser jo hva "anklagene" består i.
> Da må du jo i såfall gå inn i materien og påvise feil.

Dere diskuterer begge så snevert om helt generelle fakta at dere begge
fortjener gullmedalje for å klare å bli uenige:) Alt dere har å vise
til er forskjellige vinklinger på samme hendelser, og det blir litt
som å lese Klassekampen vs. VG som dekker samme nyhet men med helt
forskjellige vinkler på artiklene.

Fra : Pelle Birger Thomsen

Dato : 09-04-08 20:33

Øyvind Segrov skrev:

> Dere diskuterer begge så snevert om helt generelle fakta at dere begge
> fortjener gullmedalje for å klare å bli uenige:)

For noe tull - jeg påviser og dokumenterer at både tauler og den
sinnssvake dansken juger mot bedre vitende.
Tauler beskylder meningsmotsandere for pedofili,
og fjolset falck benekter fakta som er dokumentert,
og faktumet at noe i det hele tatt er dokumentert.

Hva du tror er meg revnende likegyldig, og du er jo dessuten
ikke noen nøytral deltager her med alt det religiøse våset du har
prestert.

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-04-08 21:41

Pelle Birger Thomsen skrev i ebSdnUZtsZwthGDa4p2dnAA@telenor.com:

[ ... ]
> Hva du tror er meg revnende likegyldig,

Det eneste der er dig revnende ligegyldig er fakta og kendsgerninger som du
benægter.

Men det er jo en helt normal adfærd fra fanatiske og dogmatiske ateister som
dig.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Pelle Birger Thomsen

Dato : 09-04-08 23:46

Andreas Falck skrev:

> normal adfærd fra fanatiske og dogmatiske ateister
> som
> dig.

Se på dette da dere.

Jeg har fått en sånn marionette med en åpen munn og med masse tråder,
og når man bare drar litt i den til høyre, så spreller den, gitt.

Fra : Pelle Birger Thomsen

Dato : 10-04-08 00:48

Andreas Falck skrev:

> Det eneste der er dig revnende ligegyldig er fakta og kendsgerninger som du
> benægter.

Å ja forresten - nevn ett eneste eksempel som bevis
på at denne tåpelige løgnaktige påstanden da.

Jeg utfordrer deg, ditt latterlige suppehue,
ett eneste eksempel...

kom igjen da, ditt fanatiske nek !

og husk hvor du ender, hvis du ikke er sannferdig nå da...

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-04-08 21:41

Øyvind Segrov skrev i
0465d8b1-ad2a-4146-8b65-0e4e8bf30cba@n1g2000prb.googlegroups.com:

> [...]
> til er forskjellige vinklinger på samme hendelser, og det blir litt
> som å lese Klassekampen vs. VG som dekker samme nyhet men med helt

Den dogmatiske ateist Pelle Birger Thomsen benægter faktuelle
kendsgerninger, nemlig at den moderne videnskab *ER* grundlagt af kristne
ungjordskreationister.

Fra : Pelle Birger Thomsen

Dato : 09-04-08 23:43

Andreas Falck skrev:

> Den dogmatiske ateist Pelle

Nå har jeg jo fortalt deg at jeg ikke er ateist,
men fakta fester seg jo ikke for deg, så lenge du kan
bibelbabble videre...

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-04-08 23:57

Pelle Birger Thomsen skrev i FeednWhLzpOk22DaRVnzvQA@telenor.com:

[ ... ]
> Nå har jeg jo fortalt deg at jeg ikke er ateist,

Om du er ateist eller afgudsdyrker er lige fedt. Det ændrer ikke spor på din
fundamentalistiske dogmatisme.

Fra : Pelle Birger Thomsen

Dato : 10-04-08 00:31

Andreas Falck skrev:

> Om du er ateist eller afgudsdyrker er lige fedt. Det ændrer ikke spor på
> din fundamentalistiske dogmatisme.

Nå nå, din surrete gamle gammeljordskreasjonist,
det blir jo ikke sant bare ved at en ignorant mørkemann
påstår det, vet du!

dette med fakta er tross alt ikke noe av det trosbaserte tøyset
mikset med reaksjonær ideologi som du jo er mest vant til...

Fra : N/A

Dato : 09-04-08 23:41

Fra : N/A

Dato : 09-04-08 20:33

Fra : Øyvind Segrov

Dato : 09-04-08 13:51

On Apr 9, 9:32 pm, Pelle Birger Thomsen <n...@noe.no> wrote:

> [...]
>
> Hva du tror er meg revnende likegyldig, og du er jo dessuten
> ikke noen nøytral deltager her med alt det religiøse våset du har

Ok - siden du insisterer, skal du få lov til å slippe å dele
gullmedaljen i konfliktorientering med noen:)

Fra : Pelle Birger Thomsen

Dato : 09-04-08 23:41

Øyvind Segrov skrev:

> Ok - siden du insisterer, skal du få lov til å slippe å dele
> gullmedaljen i konfliktorientering med noen:)

Nå holdt du på å ødelegge showet med en rabiat
fundamentalist som dummer seg ut, igjen.

Heldigvis baserer han reaksjonene sine på reflekser,
ikke refleksjon, for å si det mildt.

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-04-08 21:41

Øyvind Segrov skrev i
aed8c2ac-83d6-4df9-8ab3-d165bcd72e64@w5g2000prd.googlegroups.com:

> Kan det være så enkelt at du velger å se verden på en annen måte en de
> du anklager for å ofre det aattende bud...?

Fanatiske, dogmatiske og fundamentalistiske darwinister som Pelle Birger
Thomsen er så hjernevasket og inddoktrineret at han slet ikke er i stand til
at fatte og forstå hvad der er sandt og hvad der er fantasier. Og han har
det bedst med helt bevidst at både forvanske og fordreje kendsgerninger og
fakta krydret godt op med de sædvanlige ateistiske løgne.

Fra : Pelle Birger Thomsen

Dato : 09-04-08 23:37

Andreas Falck skrev:

Ja, her ser man hvordan en kristenfundamentalist
fungerer i praksis.

Det er som å røyke ut utysker - ganske moro egentlig,
men ...
GJESP... man blir jo litt lei dem også.

Fra : Øyvind Segrov

Dato : 09-04-08 16:57

On Apr 10, 12:41 am, Pelle Birger Thomsen <n...@noe.no> wrote:

> Nå holdt du på å ødelegge showet med en rabiat
> fundamentalist som dummer seg ut, igjen.
>
> Heldigvis baserer han reaksjonene sine på reflekser,
> ikke refleksjon, for å si det mildt.

Hehe, ja, dere to kamphaner får sloss videre om sannheten og alt det
der:)

Fra : Øyvind Segrov

Dato : 09-04-08 17:52

On Apr 9, 10:41 pm, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.invalid> wrote:
> [...]
> det bedst med helt bevidst at både forvanske og fordreje kendsgerninger og
> fakta krydret godt op med de sædvanlige ateistiske løgne.

Kan du i såfall bare ikke ignorere vedkommende? Det blir veldig mye
støy ut av slike "meningsutvekslinger" som dere to har... Vær så
snill?