Lus i æbletræ
Fra : MaG

Dato : 13-04-08 19:53

Øv, har i dag opdaget der er lus i vores æbletræ, det er et med ananas æbler
(tidlige sommer æbler), hvad pokker gør jeg ved dette? normal plejer jeg at
give lusesæbe bla. vores jasmin er af og til meget angrebet af lus....men
det er jo ikke så nemt med sådan et stort træ...

Håber I kan hjælpe...

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-04-08 05:39

On Sun, 13 Apr 2008 20:53:11 +0200, "MaG" <maria@fredslund.biz> wrote:

> [...]
>give lusesæbe bla. vores jasmin er af og til meget angrebet af lus....men
>det er jo ikke så nemt med sådan et stort træ...

Nogle gange kan det hjælpe at spule træet med en kold vandstråle. Det
før selvfølgelig ikke alelusene væk, men så kan det jo være at
mariehønsene kan klare resten

Alternativet er at sprøjte med nogle kemikalier.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/