Rockwool
Fra : Elmer Fjort

Dato : 13-04-08 13:20

Jeg skal til at isolere noget af loftet, og vil høre om nogen kender til
steder hvor man kan komme lidt billigere til Rockwoolen end i
byggemarkederne.

Elmer

Fra : Hauge

Dato : 13-04-08 13:59

Elmer Fjort wrote:
> Jeg skal til at isolere noget af loftet, og vil høre om nogen kender
> til steder hvor man kan komme lidt billigere til Rockwoolen end i
> byggemarkederne.

Hvis du går til et rigtigt byggemarked, eller det som også kaldes en
tømmerhandel, så kan du ret sikkert få det til ordenligt priser. Jem&Fix og
lign. steder, er ikke en tømmerhandel, det er fx. XL-byg og lign., der har
en tømmergård.
Jeg sparede en del ved at vælge "min" lokale rigtige tømmerhandel til både
isolering og gulvspånplader, i forhold til de billige. Bauhaus er også for
dyre.

Mvh Hauge

Fra : Elmer Fjort

Dato : 13-04-08 14:05

> [...]
> isolering og gulvspånplader, i forhold til de billige. Bauhaus er også for

XL-byg burde ændre navn nok engang til Xl-priser.

Har kigget på deres priser, og de imponerede mig bestemt ikke.

Elmer

Fra : Hauge

Dato : 13-04-08 14:10

Hej
Elmer Fjort wrote:
> XL-byg burde ændre navn nok engang til Xl-priser.

Sjovt nok, så er det ikke sådan her hvor jeg bor. Men jeg plejer nu også at
gå ind i deres tømmerafdeling for at tage en snak med dem, og hører om de
vil give mig en ordenlig pris. Jeg køber da ikke til listepris, udover når
jeg køber lister.. ;)

> Har kigget på deres priser, og de imponerede mig bestemt ikke.

Lad være med at kikke
Men husk at du ikke skal ringe til dem, kør ud til dem, de er ikke så nemme
at forhandle med over fonen.

Mvh Hauge

Fra : TP

Dato : 13-04-08 15:53

> [...]
> de vil give mig en ordenlig pris. Jeg køber da ikke til listepris, udover

Der er vejl udsalgspriser hvis du køber EN enhed, og så er der dem når du
går ind og får et tilbud. De to ting ligger oftest MEGET langt fra
hinanden.

Da jeg skulle bruge rockwool til førstesalen, så var stark og XL (dengang
rådogdåd) klart de billigste, trods deres normale priser er noget over alle
andre

Fra : Martin Bak

Dato : 13-04-08 17:00

> [...]
> når jeg køber lister.. ;)

> Lad være med at kikke
> Men husk at du ikke skal ringe til dem, kør ud til dem, de er ikke så

Mine erfaringer med at få gode priser hos XL er ikke imponerende. De er som
regel for store og for ligeglade med en, for dem at se, ret lille ordre. De
mendre steder er nemmere at tale med.
Hvis du kan acceptere at bruge rulle-glas-filt i stedet, så er Isover
miniruller ca. 25% billigere pr m2 end anden isolering. De er samtidig
komprimeret så meget, at de er lette at håndtere, både ved transport og på
byggepladsen. (altså lige indtil man åbner dem
Hvis du har mest brug for batts så kan rullefiltet jo skæres til den bredde
man ønsker, hvilket også giver ret lille spild. Hvis jeg skal vælge selv og
ikke tage hensyn til pris, så foretrækker jeg også Rockwool Flexi-Batts.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ole V Jensen

Dato : 15-04-08 21:00

Elmer Fjort <Whoknows@Whocares.com> wrote:

> Jeg skal til at isolere noget af loftet, og vil høre om nogen kender til
> steder hvor man kan komme lidt billigere til Rockwoolen end i
> byggemarkederne.
>

> Elmer

Jeg kan kun give andre ret i, at XL kan give dig gode tilbd, men sikkert
kun hvis du køber noget mere end pare et par pakker.

Sidste år købte jeg en del fundablokke m.m. og jeg fik dem til ca. det
halve af hvad f.eks. Silvan og Bauhaus skulle have, men jeg købte også
nogle paller.

mvh
Ole-J

Fra : Ole V Jensen

Dato : 15-04-08 21:54

> [...]

> Jeg skal til at isolere noget af loftet, og vil høre om nogen kender til
> steder hvor man kan komme lidt billigere til Rockwoolen end i

Jeg faldt lige over denne side:
http://e-traelasten.dk/Default.aspx?ArticleID=4765

Jeg ved ikke om det er billigt, men det påstår de jo.

mvh
Ole-J

Fra : Michael Hansen

Dato : 15-04-08 23:12

Jeg var i XL byg, listeprisen var vist lidt over 200 kr fik det til omkring
100 kr. pr pakke, men skulle også have 136, men stark ville kunne give mig
listeprisen, men kør ud og spørg, Husk evt. transport...