Tjek om mail er fra samme person - DEL 2 !~
Fra : Tissetrolden

Dato : 17-07-01 17:43

Jeg konfronterede vedkommende med det faktum at de forskellige mails der var
sendt via hotmail, havde samme X-Originating-IP nummer, og var sendt kort
efter hinanden.
Men han påstår stadig at det er sendt fra forskellige folk, med denne
forklaring:

( er den holdbar !? )

Hello the reason why that is is that we are all up late and we all use the
same proxies that make your connection different. cause these people wanted
to travel around the internet safely. an I always use a proxy just because
its safe and that is one of my high security ones. So I gave it to them so
they could travel around and sign up for things safely as well. I care for
my clientel and I try to make it careful for them everytime.

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 17-07-01 18:05

>( er den holdbar !? )

Det er den vel egentlig. Jeg kan huske der var noget snak om nogle
grupper af folk på nettet som demonstrerede imod at man ikke kunne
være anonym på nettet. Derfor poolede man folks IP adresser, således
at man fik ens IP'er (Tror jeg nok det var. Kan ikke ikke huske
historien 100%)

--
Med venlig hilsen / Regards
Palle Hans Jensen

Fra : Christian Andersen

Dato : 17-07-01 18:37

Tissetrolden wrote:

> [...]
>efter hinanden.
>Men han påstår stadig at det er sendt fra forskellige folk, med denne

[Forskellige folk der bruger den samme proxy]

Det lader da til at han godt kender de folk der bruger hans proxy. Så er
det bare om at bede ham holde hans "klientel" i ørene.

Alternativt kan du gennemlæse UU.nets kundevilkår og se om de indeholder
et forbud mod at leje eller låne internetforbindelsen ud til andre <hint
hint>.

--
..signature

Fra : Simon Skals

Dato : 18-07-01 01:28

It seems Tissetrolden wrote:
> [...]
>efter hinanden.
>Men han påstår stadig at det er sendt fra forskellige folk, med denne

Nej, den er meget, meget tynd.

Reverse DNS-navnet for 63.48.18.52 (X-Originating-IP) er:

2Cust52.tnt1.ann-arbor.mi.da.uu.net

Dvs. IP-adressen hører hjemme på en dial-up-concentrator i UUNets
amerikanske netværk, nærmere bestemt en boks i Ann Arbor,
Michigan.

Det er *meget* usandsynligt, at nogen skulle tilbyde en proxy-
service fra en dial-up-forbindelse - og endnu mere usandsynligt,
at nogen i så fald ville gide anvende den, da det ikke er sjovt
at være mange mennesker om at dele fx en 64 kbps ISDN-linje.

Efter min bedste vurdering kan du være 99,9% sikker på, at de tre
mails er fra en og samme person, og at historien med
proxy-serverne er en tynd omgang bluff.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 22-07-01 18:07

Tissetrolden <kim@esenet.dk> wrote:

> [...]
> they could travel around and sign up for things safely as well. I care for
> my clientel and I try to make it careful for them everytime.

Hvis du checker med en port sniffer om der er aktivitet på de vanlige
proxy porte kan du jo finde ud af om han taler sandt. dvs portene 23
(Wingate Telnet), 80, 81 , 82, 1080 (SOCKS), 3128, 8000, 8001, 8080,
8081, 9000, 10080 og hvis du får resultat fra nogen af portene( alle
porte er HTTP proxyer undtagen 23 og 1080) så prøv om du kan få
forbindelse igennem.
--
Jesper Oersted.
"Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property