Distribution af program skrevet i VB6
Fra : M@ds

Dato : 17-07-01 17:24

Hej

Jeg har skrevet et program i Visual Basic 6.0, som jeg nu vil distribuerer
ud til forskellige kunder. Derfor har jeg compiled mit VB projektet og
lavet en setup fil, vha. "Package & Deployment Wizard".
Men i den rapport, som Package & Deployment Wizard laver, står der:
"You have included mdac_typ.exe in your installation package. If you will
be installing this package on a Windows 95/98 system, it will require DCOM98
to install properly."

Jeg bruger selv Windows NT 4.0, men jeg kan ikke være sikker på at mine
kunder ikke bruger Windows 95/98. Så hvordan får jeg det "DCOM98" med i min
setup? Så mit program også kan bruges på Windows 95/98 PC'er.
Mit mål er at det skal kunne installeres på alle Windows platforme efter
win95 (minus WinCE).
Jeg har brugt Microsofts ADODB komponent til at opnå forbindelse med en
Access database.

Hilsen
M@ds

Fra : Jan

Dato : 18-07-01 06:28

"M@ds" <mads@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> win95 (minus WinCE).
> Jeg har brugt Microsofts ADODB komponent til at opnå forbindelse med en

Tja, nøjagtigt dette var grunden til at jeg forlod P & D og gik over til
Wise. For den eneste måde som jeg fandt ud af at det kunne lade sig gøre,
var ved at give kunden en løs diskette med og sige "hvis du kører win 95/98
skal du liiige køre den her først." Ikke særligt professionelt.

Jan

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 25-07-01 18:58

Jan <jv(remove me)@miljodata.dk> skrev i

> [...]
95/98
> skal du liiige køre den her først." Ikke særligt professionelt.

Hvor kan jeg få tak i Wise ??? Eventuelt, er det noen som kan sende meg en
kopi ???

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 25-07-01 19:37

> Hvor kan jeg få tak i Wise ??? Eventuelt, er det noen som kan sende meg en
> kopi ???

Jeg fant ut av det ... Beklager ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net

Fra : Jan

Dato : 26-07-01 06:53

"Erlend Klakegg Bergheim" <erlendkb@c2i.net> skrev i en meddelelse

> Hvor kan jeg få tak i Wise ??? Eventuelt, er det noen som kan sende meg en
> kopi ???
>
> --
>
> Vennlig hilsen Erlend
> erlendkb@c2i.net
> ICQ 42053660
> http://www.kleggen.com/

Wise er nu heller ikke helt fejlfri.

Jeg har et program, der bruger DAO og har bedt Wise om at tilføje MDAC 2.5.
Den installerer VBjet og så skulle den jo være i vinkel .

Men lige netop med Windows 2000 er det et problem. For den HAR allerede MDAC
2.5, men ikke VBJet. Så derfor virker dette program ikke i Win 2000.

Jan

Fra : Bjørn Jeberg

Dato : 18-07-01 21:11

M@ds <mads@iname.com> wrote in message

> [...]
> setup? Så mit program også kan bruges på Windows 95/98 PC'er.
> Mit mål er at det skal kunne installeres på alle Windows platforme efter

Det er muligt at checke om DCOM er installeret ved at læse i Registry. Dette
check kan du lægge ind i setup programmet. Er DCOM ikke installeret må du
bede brugeren køre programmet DCOM98.EXE, som du leverer med (kan hentes hos
Microsoft).
Min erfaring er at kun brugere med ret gamle Windows installationer vil løbe
ind i denne ekstra installation.
--
Bjørn

Fra : M@ds

Dato : 28-07-01 21:49

"Bjørn Jeberg" <LabSoft@vip.cybercity.dk> wrote in message
> M@ds <mads@iname.com> wrote in message
> Det er muligt at checke om DCOM er installeret ved at læse i Registry.
Dette
> check kan du lægge ind i setup programmet.
Hvordan gør man det?
Er lidt grøn mht. professionelt VB programmering (jeg har tidligere kun
udviklet programmer vi brugte internt i virksomheden).

Hilsen
M@ds

mads@iname.com

Fra : Bjørn Jeberg

Dato : 30-07-01 20:59

> [...]
> Er lidt grøn mht. professionelt VB programmering (jeg har tidligere kun
> udviklet programmer vi brugte internt i virksomheden).

Ja, undskyld det tynde svar, men jeg havde ikke lige informationerne ved
hånden.

For det første skal du lave dit eget Setup program. Source koden til
standard installationsprogrammet installeres sammen med VB. Projektet hedder
Setup1.vbp (hos mig under Wizards\PDWizard\Setup1). Det nemmeste er først at
lave en standard installation med Package & Deployment Wizard. Herefter kan
du erstatte Setup1.exe med det program du selv kompilerer ud fra Setup1.vbp.

Jeg fandt på et tidspunkt nedenstående i en nyhedsgruppe, jeg kan desværre
ikke huske hvem forfatteren er. Håber at det hjælper.

Public Sub InstallDCOM()

Dim bResult As Boolean
Dim hKey As Long
Dim strDCOM As String
Dim Msg As String
Const strDCOM_ARGS = " /r:n /q:u"

If IsWindowsNT() Then Exit Sub ' NT comes with DCOM
bResult = RegOpenKey(HKEY_CLASSES_ROOT,
"CLSID\{bdc67890-4fc0-11d0-a805-00aa006d2ea4}\InstalledVersion", hKey)
If bResult Then ' Nothing to do
RegCloseKey hKey
Else
' If the key doesn't exist DCOM98 has not been installed
'
On Error Resume Next
strDCOM = "DCOM98.EXE"

If Not (DirExists(gsTEMPDIR)) Then
MkDir gsTEMPDIR
End If
FileCopy gstrSrcPath & strDCOM, gsTEMPDIR & strDCOM
If FileExists(gsTEMPDIR & strDCOM) Then
SyncShell gsTEMPDIR & strDCOM & strDCOM_ARGS, INFINITE
End If
End If
End Sub

--
Bjørn

Fra : M@ds

Dato : 28-07-01 21:51

> [...]
> "You have included mdac_typ.exe in your installation package. If you will
> be installing this package on a Windows 95/98 system, it will require

Der er vel ikke andre måder at tilgå en access database fra et VB program.
Altså en måde som ikke kræver specielle drivere??

Hilsen
M@ds

mads@iname.com