Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batterier til Nikon D3
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-04-08 17:51

Jeg har noteret mig at batteriet til min D3 hedder EN-EL4a, hvor man kan
købe uoriginale EN-EL4 mange steder.
Men fungerer det i et D3, eller er det lissom D200 og EN-EL3e, hvor der er
inkoorporeret en chip, som kameraet ikke kan klare sig foruden?

Nu er det yderst kapapelt, det batteri. JEg har taet 750 RAWs i 1 bit, leget
og chimpet, bladret i menuer og stillet og pillet og kigget billeder
læææænge mm. Og stadig er der 75% kapacitet tilbage.
Men jeg kunne godt tænke mig at have et ekstra batteri, så man slipper for
at sjatlade hvergang, inden man skal ud og lege.

Men det må jo gerne være billigt og kraftfuldt på en og samme tid.
Er der noget, nogen kan anbefale?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-04-08 20:45

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> at sjatlade hvergang, inden man skal ud og lege.
>
> Men det må jo gerne være billigt og kraftfuldt på en og samme tid.

klogeoderne på forskellige review-sites siger at der er 3000-4000 skud i
magasinet. SÅ tag at købe nogle flere memorykort, før du køber batterier

Jeg har købt 2 stk 16Gby kort.

Bo //

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-04-08 21:48

Bo Bjerre wrote:

> klogeoderne på forskellige review-sites siger at der er 3000-4000
> skud i magasinet. SÅ tag at købe nogle flere memorykort, før du køber
> batterier
> Jeg har købt 2 stk 16Gby kort.

Jow, jeg ved godt, der er saft og kraft i det batteri.
Men derfor vil jeg stadig gerne have et ekstra i tasken.

Mest for ikke at skulle lade et næsten fuldt opladet batteri op, inden jeg
tager afsted på racetracken, hvor en weekend nemt kan løbe op i 7-8000
billeder. (Jpgs)

Jeg kan iøvrigt se, at EN-EL4 kan fåes i forskellige varianter fra 1800 mAh
til 2500 mAh.
Jeg ku godt lide at vide om EN-EL4 passer med D3 og om man kan købe og bruge
et uoriginalt 2500 mAh til billige penge.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-08 23:31

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> slipper for at sjatlade hvergang, inden man skal ud og lege.
>
> Men det må jo gerne være billigt og kraftfuldt på en og samme tid.

Jaja nu har vi hørt at du har et D3
Og hvis du har råd til sådan et, så køb dog originale batterier.
Det er 100% sikkert at det er de bedste.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-04-08 23:38

Morten wrote:

> Jaja nu har vi hørt at du har et D3
> Og hvis du har råd til sådan et, så køb dog originale batterier.
> Det er 100% sikkert at det er de bedste.

Der er forskel på at ha råd og tage sig råd

Det er ikke nødvendigvis de originale, der er bedst.
Af erfaring fra mit gamle D70 var de uorginale batterier faktisk de
kraftigste.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Lars Troels.

Dato : 13-04-08 14:41

On 12 Apr., 18:51, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> at sjatlade hvergang, inden man skal ud og lege.
>
> Men det må jo gerne være billigt og kraftfuldt på en og samme tid.

Batteribyens EN-EL4 virker fremragende i D2 og D3.

Der er panasonic eller sanyo enheder i.

Husk på der faktisk ikke findes mere end en håndfuld
batteriproducenter i verden, så begrebet original er sådan
lidt....lala.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 14-04-08 08:23

Lars Troels. wrote:

> [...]
>
> Husk på der faktisk ikke findes mere end en håndfuld
> batteriproducenter i verden, så begrebet original er sådan

Tusind tak!

Det var lige den information, jeg ledte efter.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Steen F.

Dato : 14-04-08 14:42

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> slipper for at sjatlade hvergang, inden man skal ud og lege.
>
> Men det må jo gerne være billigt og kraftfuldt på en og samme tid.

Jeg har ikke erfaringer med batterier til lige netop et D3. Men til andre
Canon har jeg prøvet uorig. noname batterier som faktisk næsten har kostet
det samme som orig. batterier, dog har de haft større kapacitet. Og min
konklussion er klart, at uorig. (lige meget hvor de er fra) er noget lort.
Man får ingen garanti for at de holder strøm særlig godt eller længe. Det
kan man være sikker på med de originale. Det er blot min erfaring.

Mvh Steen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-04-08 15:23

"Steen F."

> [...]
> særlig godt eller længe. Det kan man være sikker på med de originale. Det er blot min

Så har jeg da været heldig med de ebay 19euro batterier jeg fik
med til mit 1dmk2, de fungerer helt på højde med dem der står
Canon på - undtaget låske mekanismen, der virker billig, men
fungerer efter hensigten. Jeg har fået fyldt nye elementer på
notebook batterier, til forholdsvis små penge og det fungerer
sku osse glimrende. Jeg tror du har været særdeles uheldig, alle
andre jeg har talt med har været tilfredse med uoriganale batterier.
-max-