Fra musik-dvd til ipod?
Fra : KentBM

Dato : 10-04-08 20:11

Kan jeg få min lovlig indkøbte musik-DVD rippet i et format, som kan
lægges ind på min iPod via standard programmerne på min Macbook?
Eventuelt kun musikken (lydsporet)?. Jeg har ikke brug for at gemme
musikken på Macbooken.

Dog har jeg også Quicktime pro og VLC-player installeret.
--

Kent

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-04-08 20:35

KentBM skrev:
> Kan jeg få min lovlig indkøbte musik-DVD rippet i et format, som kan

Det er en almindelig DVD med både lyd og billede?

Har du prøvet at spørge Google om "convert dvd ipod mac"?

Fra : KentBM

Dato : 10-04-08 21:09

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Det er en almindelig DVD med både lyd og billede?
George Michael "Twentyfive"

> Har du prøvet at spørge Google om "convert dvd ipod mac"?
Nej, men det burde jeg selvfølgelig. Og fandt straks nogle nyttige sider
I vore dage er det vel tæt på fejl-40?

--

Kent

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-04-08 22:19

KentBM skrev:

> George Michael "Twentyfive"

Jeg spørger fordi der findes også et DVD-audio format og så er der det
her SACD jeg heller ikke kender. Hvis det er sårn en der kan ses på
fjernsynet så er det en "almindelig DVD" for mig :)

> Nej, men det burde jeg selvfølgelig. Og fandt straks nogle nyttige sider
> I vore dage er det vel tæt på fejl-40?

Mnjah, mere sårn hen i retning af "ok, hvad HAR du egentlig prøvet inden
du spurgte her"?

Det er som regel sådan man hitter svarene til folk. Kunsten er at kende
de rigtige ord at proppe ind i Google.

Fra : Jesper

Dato : 10-04-08 22:11

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> [...]
> musikken på Macbooken.
>
> Dog har jeg også Quicktime pro og VLC-player installeret.

Hent HandBrake: http://handbrake.fr

Vælg kilde, vælg Title, vælg Preset: Ipod High-Rez, Ipod Low-Rez eller
iPhone/iPod Touch hvis du har en sådanne, klik på start.

Træk musikvideo over i iTunes spilleliste, synkroniser med iPod.
--
Jesper
On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-04-08 22:34

> [...]
> iPhone/iPod Touch hvis du har en sådanne, klik på start.
>
> Træk musikvideo over i iTunes spilleliste, synkroniser med iPod.

der for du også video med ... og det er ikke altid ønskeligt.

Jeg bruger MacTheRipper til at rippe hvert enkelt track til en VOB fil
og derefter MPEG Streamclip til at konvertere VOB -> .aiff. Aiff smider
jeg i iTunes og laver .aac filer.

/thomas

Fra : Jesper

Dato : 11-04-08 05:20

> [...]
>
> Jeg bruger MacTheRipper til at rippe hvert enkelt track til en VOB fil
> og derefter MPEG Streamclip til at konvertere VOB -> .aiff. Aiff smider

Hvis du bruger FairMount, så kan du helt spare MacTheRipper, da MPEG
Streamclip så kan udskille lydsporet direkte fra DVD.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-04-08 05:22

> Hvis du bruger FairMount, så kan du helt spare MacTheRipper, da MPEG
> Streamclip så kan udskille lydsporet direkte fra DVD.

også med de rigtige chapter markers ? ... hvis min live dvd har 13 numre
vil jeg gerne have dem som enkelt numre :)

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 12-04-08 10:38

Jesper wrote:

> Vælg kilde, vælg Title, vælg Preset: Ipod High-Rez, Ipod Low-Rez eller
> iPhone/iPod Touch hvis du har en sådanne, klik på start.
>
> Træk musikvideo over i iTunes spilleliste, synkroniser med iPod.
Jeg har hentet Handbrake og brugt Low-Rez til min iPod. Og kan da også
afspille filmen uden problem. Nu begynder jeg at forstå idéen ved iTouch
Altså den større skærm.

På Macen kan jeg vælge det enkelte kapitel (nummer), men på min iPod 5G
Video starter filmen forfra og så skal jeg vælge næste indtil det
korrekte nummer starter. Kan det gøres anderledes? Jeg kan ikke rigtig
finde noget om dette i hjælpefunktionen.

--

Kent