Strejke evt tilbagebetaling af pasnings ge~
Fra : brian

Dato : 11-04-08 07:26

Hej

Er der nogle der ved hvordan forældre til børn i institution kan
forholde sig over for komunnen.

Har man ret/krav på at få godtgjort betaling for pasning som man jo
ikke modtager i en strejke situation.

Jeg kunne forestille mig at ved lovlig strejke nop det er bare
ærgeligt for dig

Kunne være rart at sende kommunen et giro kort.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-04-08 12:33

brian wrote:
> [...]
> ærgeligt for dig
>
> Kunne være rart at sende kommunen et giro kort.

Strejke er force majeure.

Hvad siger din kontrakt med kommunen?

Visse kommuner lader dog til at ville tilbagebetale:

http://www.hedensted.dk/page28556.aspx

/F

Fra : Per Christoffersen

Dato : 11-04-08 12:45

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Strejke er force majeure.

Jeg tror ikke man kan påkalde sig force majeure for en strejke pga.
overenskomstforhandlinger, hvor man selv er den ene part.

> Hvad siger din kontrakt med kommunen?
>
> Visse kommuner lader dog til at ville tilbagebetale:

Det gælder tilsyneladende en del kommuner:
http://politiken.dk/indland/article492919.ece

/Per

Fra : Joeb

Dato : 11-04-08 15:42

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Findes der nogle ulovlige strejker?
Normalt er de overenskomststridige, men ligefrem ulovlige. Det tror jeg
næppe!

Fra : Klaus H

Dato : 11-04-08 18:47

cut> Findes der nogle ulovlige strejker?
> Normalt er de overenskomststridige, men ligefrem ulovlige. Det tror jeg
> næppe!

Hvis man fortsætter en strejke, efter at arbejdsretten har pålagt en at gå i arbejde. Er det så ikke en situation der læner sig op ad betegnelsen ulovlig strejke?

Klaus H

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-04-08 19:23

"Klaus H" <khvaek@6705e.dk> wrote in

> Hvis man fortsætter en strejke, efter at arbejdsretten har pålagt en
> at gå i arbejde. Er det så ikke en situation der læner sig op ad
> betegnelsen ulovlig strejke?

Bare du peger på den formastelige lov der er brudt...

Misforståelsen er dog ret udbredt. "Overenskomststridig" er ordet du leder
efter.

Fra : Codexx

Dato : 11-04-08 14:45

On 11 Apr., 20:23, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:

> Bare du peger på den formastelige lov der er brudt...

Funktionærlovens § 4 kunne være et eksempel:

"...I tilfælde af ulovlig udeblivelse..."

/Bacher