Dagpengeloven § 28 - hvilken registreri
Fra : Lars

Dato : 10-04-08 19:24

Jeg har en kollega, som lider af migræne og er er sygemeldt 15-20 dage
om året af den årsag.
Vores arbejdsgiver har foreslået, at hun bliver registretet som en §28
(kronisk sygdom), som skulle betyde, at kommunen refunderer en del af
virksomhedens lønudgifter på sygedagen - der eller ofte skulle være
betalt af vores firma (fordi det som regel er enkeltstående sygedage).

Hun har forståelse for virksomhedens synspunkt og deres økonomiske
interesse i registreringen, det er ikke det, der er probæemet.

Men hun er lidt nervøs for, hvad den registrering betyder både ifht.
hvis hun vil søge nyt job og virksomheden evt. videregiver oplysninger
om hendes "problem", men også ifht. kommune, syge- og livsforsikring, en
(mulig) forestående adoption osv. Har hun noget at være nervøs for? Vil
det kunne "bruges imod hende" i en anden sammenhæng ved samkøring af
f.eks. sociale registre etc.?

pft
Lars

Fra : Lyrik

Dato : 10-04-08 22:56

"Lars" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (mulig) forestående adoption osv. Har hun noget at være nervøs for? Vil
> det kunne "bruges imod hende" i en anden sammenhæng ved samkøring af
Danmarks fundament er selvangivelse. Saa snart man har angivet sig selv
haenger man paa den resten af sine dage.
Arbejdsgiverne konspirerer sammen og folk i bebyggelsen som kender dig
ringer og oplyser om dine private forhold.
Selvangiv dig ikke.

KH
Jens

Fra : K*N

Dato : 11-04-08 05:17

"Lars" <jubija@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> (mulig) forestående adoption osv. Har hun noget at være nervøs for? Vil
> det kunne "bruges imod hende" i en anden sammenhæng ved samkøring af

Uanset du er §28 registreret eller ej har du pligt til ifm. relevante sager
..feks. adoption, jobskifte mv. at oplyse ærligt om dine forhold - dvs.
fortælle om din sygdom - forskellen er altså ens om du er registreret eller
ej.

Knud

Fra : Lars

Dato : 11-04-08 05:50

K*N skrev:

> [...]
> fortælle om din sygdom - forskellen er altså ens om du er registreret eller

Kan du henvise til noget konkret juridisk mht. jobskifte og
oplysningspligt over for arbejdsgiver?

Lars