Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TV OUT
Fra : momo

Dato : 17-07-01 17:05

Jeg har et fjernsyn, som ikke understøtter S-VHS, men har fået at vide, at
jeg godt kan køre i farver alligevel. Har købt composite-ledninger, jumperen
på VGA'en (MX med TV OUT) er sat på PAL, det samme er det i opsætningen
(både PAL G og B giver s/h).
Er det overhovedet muligt at få farver på et fjernsyn, som ikke understøtter
S-VHS, i så fald hvordan?
På forhånd tak for hjælpen!
mvh
Johan Rose

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-07-01 17:44

"momo" <*NO_SPAM*Johan_rose@omk.dk> wrote in message
> [...]
> (både PAL G og B giver s/h).
> Er det overhovedet muligt at få farver på et fjernsyn, som ikke

Mit tv understøtter ikke S-VHS og jeg har ingen problemer med
compositekablet og farvebillede.
Hvilket tv har du?

Har du prøvet tvcc (tvtool.de)

/flemming

Fra : momo

Dato : 17-07-01 18:09

Jeg har et ca. 5 år gammel Samsung. Mit kabel er et S-VHS i en ende og et
scart i den anden. Er det et composite-kabel?
Jeg har installleret TVCC2000, men jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal ændre
i det. Hordan er dit sat op?
mvj
Johan Rose

Fra : Erik G Christensen

Dato : 17-07-01 18:42

momo wrote:

> [...]
> på VGA'en (MX med TV OUT) er sat på PAL, det samme er det i opsætningen

Du skal have en lille "dims", der omsætter s-vhs til composite.
Følger med flere af de tidligere kort.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : momo

Dato : 17-07-01 19:26

Hvordan ser den dems ud, og er det en man kan købe i normale
computerforretninger?
mvh
Johan Rose

Fra : Erik G Christensen

Dato : 17-07-01 19:53

momo wrote:

> Hvordan ser den dems ud, og er det en man kan købe i normale
> computerforretninger?

Ok, du får lidt "ældre" rådgivning med.

fjern venligst det du ikke svarer på, -jeg gider ikke klippe
mit eget indlæg igen
Og svar under, det du har klippet.

Søg på http://google.com på s-vhs composite - evt. på danske sider

Fra : momo

Dato : 17-07-01 20:48

Her er en god forklaring for alle os newbies!

*************************************************'**

www.dvd-centrum.dk

Fra : Madsen

Dato : 17-07-01 21:16

"momo" <*NO_SPAM*Johan_rose@omk.dk> skrev:

> Her er en god forklaring for alle os newbies!

Også her: <http://usenet.dk/netikette/quote.html> :)

:) - tegnet mener at det er venlig ment.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : momo

Dato : 17-07-01 21:36

Modtaget!

Fra : Madsen

Dato : 17-07-01 21:58

"momo" <*NO_SPAM*Johan_rose@omk.dk> skrev:

> Modtaget!

Okay :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-07-01 11:12

> Også her: <http://usenet.dk/netikette/quote.html> :)
>
> :) - tegnet mener at det er venlig ment.

Hejsa Madsen og jer andre,
det var vist delvist min skyld at det så lidt mystisk ud i hans quote da jeg
havde en stor linjelængde på mit indlæg da jeg netop havde postet en mail
med et langt link i.

Her følger mit svar på Johan's spørgsmål i lidt bedre tilstand (og lettere
modificeret).

http://www.blob.dk/joensson/dvd_faq

[...]
slags alt i ét stik - bl.a. derfor de er så store.
Så for at billedet skal blive i farver på dit tv er det nødvendigt at
> [...]

til Composit konverter, scart") til kun kr 49,- plus porto.
Den burde være nok i dit tilfælde hvor du allerede har alle kablerne.

Denne del glemte jeg at svare på i mit oprindelige svar, så det kommer lige
her:
[Setup]
Outputs er sat til Composite (det gule stik)
Resolution and Colordepth 800x600 32bit
Scantype and Format: O - Scan PAL
Displaydevice: Monitor and TV (Mode 1)

[Parameter]
Dem har jeg ikke flyttet på.
Selv om man kan vælge RGB gennem SCART og mit TV understøtter det, så har
jeg ikke en konverter der understøtter det, og jeg har det derfor slået fra.
[Resize]
Disse indstillinger er afhængigt af dit TV, så der kan du ikke bruge mine
indstillinger.

mvh
Flemming

Fra : Madsen

Dato : 18-07-01 20:22

> [...]

> havde en stor linjelængde på mit indlæg da jeg netop havde postet en mail

Der er ikke noget at undskylde Flemming. :)
Jeg gjorde bare Johan opmærksom på at det ikke er nødvendigt at
medtage en hulsens masse linier fra det forrige indlæg når man selv
bare skriver en enkelt linie og gav ham et link hvor han kunne læse
hvorfor. Intet ondt ment i det og jeg håber heller ikke han tager det
som en fornærmelse, for sådan var det ikke ment.

> [...]
> Hvis ikke TV'et har en composite indgang så kan man købe/lave et
> composite->scart konverter til ca. 70kr.

Jeg bruger også sådan en s-video til composite converter.
Den fulgte med til grafikkortet. (G400 Max fra Matrox)
Fra den har jeg så selv loddet et stik med composite i den ene ende
og scart i den anden som så går fra converteren og ind i min video.
Det virker glimrende. Jeg har prøvet med s-video til scart, men det
virker ikke med mit fjernsyn desværre. (Får kun s/h.)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.