Marinade til kalvemørmbrad ?
Fra : Autocadster

Dato : 11-04-08 02:42

Hvis man nu vil give sin kalvemørbrad et ekstra pift og lidt smag, hvad
gør man så ?

Den skal i øvrigt grilles som hel (fredag aften)

--
Venligst
Autocadster / 2620

Fra : Leif Langgaard

Dato : 11-04-08 11:33

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis man nu vil give sin kalvemørbrad et ekstra pift og lidt smag, hvad
> gør man så ?

Det er selvfølgelig en smagssag, men jeg syntes fademe det er synd at
merinere så godt et stykke kød.

> Den skal i øvrigt grilles som hel (fredag aften)

Det kan jeg godt forstå, held og lykke!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-04-08 18:02

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis man nu vil give sin kalvemørbrad et ekstra pift og lidt smag,
> hvad gør man så ?

Giver den et skud omviklet, tørsaltet bacon

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 11-04-08 21:27

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis man nu vil give sin kalvemørbrad et ekstra pift og lidt smag, hvad
> gør man så ?
>
> Den skal i øvrigt grilles som hel (fredag aften)

Gnider den ind i en blanding af spidskommen, fennikelfrø, kanel,
chiliflager, korianderfrø, peber og flagesalt. Denne blanding fandtes
tidligere som Kille Enna's Marokkosalt, men findes vist ikke mere. jeg laver
den selv istedet, og den er fin til et stykke kød som nok er mørt, men ikke
smager af alverden....

mvh
Anders

www.vinkritik.dk