anbefaling af miniblender
Fra : Christian Hansen

Dato : 09-04-08 19:22

Hej igen :)

Min kone ønsker sig en miniblænder, men hvad køber man. Den må gerne
kunne blænde noge ti størrelsesordenen 500-600ml - måske en ala magic
bullet, som var oppe i tiden for nogen tid siden. Er der nogle, der kan
anbefale et mærke/en model.

At den er nem at rengøre er en vigtig parameter.

På forhånd tak

Mvh Christian

Fra : Gainsbourg

Dato : 09-04-08 21:21

Vi er meget glade for vores Bamix blender - dyr, men god maskine. I en helt
anden klasse end de (efterhånden utallige) blendere vi har haft.

http://www.hwl.dk/Default.aspx?ID=5578&M=Shop&PID=15305&ProductID=2038386

http://www.bamix.com/de/gastro/index.shtml

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Max

Dato : 10-04-08 06:47

Hej Christian

> bullet, som var oppe i tiden for nogen tid siden. Er der nogle, der
> kan anbefale et mærke/en model.

Jeg er ikke helt klar over hvad type maskine du præcis efterlyser,
men hvis det er en egentlig hakker du er ude efter, ja så kan jeg
da godt anbefale denne lille tingest som jeg selv har meget
fornøjelse af til daglig i køkkenet.

http://net-shoppen.dk/product.asp?product=94136&page=1

--
Mvh Max

Fra : Padre

Dato : 10-04-08 00:49

On 9 Apr., 20:22, Christian Hansen <chr...@fundanemt.com> wrote:

> Min kone ønsker sig en miniblænder, men hvad køber man. Den må gerne
> kunne blænde noge ti størrelsesordenen 500-600ml - måske en ala magic
> bullet,

Er magic bullet ikke mere en hakker end en blender?

Jeg har en cuisinart minihakker, og er meget tilfrads med den.

http://www.cuisinart.dk/produkt10.htm

--
padre

Fra : Linde

Dato : 10-04-08 16:49

"Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> blænde noge ti størrelsesordenen 500-600ml - måske en ala magic bullet,
> som var oppe i tiden for nogen tid siden. Er der nogle, der kan anbefale

Jeg ved i hvert fald hvad jeg ikke vil anbefale...Bosch ledningsfri "Mixxo"
stavblender. Den mangler kræfter til stort set alt andet end direkte
flydende substanser eller meget små kvantum nødder. Min lever en
tilbagetrukket tilværelse som kakaomælksmixer(hvilket den så gør
fremragende), og sovseblender. Smooshies med frossen frugt kan man ligeså
godt glemme alt om.

Mvh
Linde

Fra : Padre

Dato : 11-04-08 03:06

On 10 Apr., 17:49, "Linde" <deli...@gmailfjern.com> wrote:

> [...]
> tilbagetrukket tilværelse som kakaomælksmixer(hvilket den så gør
> fremragende), og sovseblender. Smooshies med frossen frugt kan man ligeså

Tja. Jeg har også sådan en og er mægtig tilfreds med den, men jeg
ville heller ikke bruge en stavblender til smoothies eller andre
krævende opgaver, det har jeg en rigtig blender til. Godt nok ikke en
Waring, men det eer jo snart jul .........

Til gengæld er jeg meget glad for at jeg ikke behøver bekymre mig om
ledninger og gasblus/varme gryder, når jeg laver kartoffelsuppe og den
slags ting.

--
padre

Fra : Gainsbourg

Dato : 11-04-08 13:28

>Tja. Jeg har også sådan en og er mægtig tilfreds med den, men jeg
>ville heller ikke bruge en stavblender til smoothies eller andre
>krævende opgaver, det har jeg en rigtig blender til.

Det er lige præcis derfor vi har en Bamix stavblender - den kan det hele,
knuse is, blende -18 grader frosne jordbær, lave mos, pure, supper og
luftige mousser af alt muligt. Den kan også piske skummetmælk til stift
skum, som man kan tilsætte lidt flormelis og bruge som tilbehør til frugt og
is. Det er noget helt andet end end almindelig blenderstav og efter vi fik
den har vi overhovedet ikke brugt hverken vores almindelige blender eller
vores pisker eller vores ismaskine.

Fra : Padre

Dato : 12-04-08 13:50

Gainsbourg skrev:

> den har vi overhovedet ikke brugt hverken vores almindelige blender eller
> vores pisker eller vores ismaskine.

Jeg går ud fra, at det er en slåfejl, at en stavblender har afløst jeres
ismaskine?

--
padre

Fra : Gainsbourg

Dato : 12-04-08 19:10

> Jeg går ud fra, at det er en slåfejl, at en stavblender har afløst jeres
> ismaskine?

Nej, det er det faktisk ikke. I mange tilfælde er det simpelthen nemmere og
langt hurtigere, at bruge Bamix'en end ismaskinen og resultatet bliver mere
luftigt og cremet. På under 1 minut kan man lige blende lidt flormelis, evt.
en æggeblomme, en smule mælk og nogle dybfrosne bær til en lækker italiensk
is, og det er langt hurtigere end først at tø bærrene, purere og blande
ingredienserne, hælde dem i ismaskinen og vente 25 minutter på, at det er
blevet til is. Især her om vinteren, hvor vi ikke har friske bær i haven og
er nødt til at trække på de frosne. Bamix'en er så kraftig at den sagtens
kan purere både isterninger og dybfrosne bær og der følger en særlig skive
med som kan lave mousse-konsistens af alting (selv ganske almindelig
skummetmælk kan den piske lige så stift som æggehvider).

Ikke-frosne bær (køleskabskolde) kan pureres med lidt flormelis og ½ dl.
iskold skummetmælk og derefter piskes "stift" med den særlige skive, så det
får nogenlunde samme konsistens som flødeis der har stået ude lidt og er
helt serveringsklar. Lidt som en iskold mousse. Vi kommer nok til at bruge
ismaskinen igen ind i mellem, men i hverdagen til en hurtig portion
hjemmelavet italiensk is eller en smoothie bruger vi blenderen. Det er
absolut blevet det køkkenredskab jeg nødigst ville undvære.

Med venlig hilsen
Gainsbourg