Wittenborg FB 55 kaffemaskine
Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 08-04-08 14:30

Hej

Vi har lige fået os en Wittenborg FB 55 på arbejdet, og det er da en
fornøjelse ikke længere at komme ud til en tom kande, men...

Jeg har prøvet at tweake lidt på nogle indstillinger, specielt pga. at
kaffen mildest talt var *meget* mild. Kaffen der brygges på er pt. noget
"Peter Larsen Kaffe Santos Columbia" groftmalet, fra kvickly.

Det er måske et ret sjældent forekommende spørgsmål, men er der nogen af
jer der har tips og tricks til at få noget godt, velsmagende kaffe ud af
maksinen? Gerne med forslag til andre kaffer, der er til at overtale
chefen til at købe . Så vidt jeg ved, *skal* der bruges groftmalet
kaffe, og der er ingen kværn i maskinen.

Lige nu er maskinen indstillet til største dosering og længst mulige
bryggtid, men jeg får stadig kun noget halvmudret vand ud (underdrivelse
fremmer forståelsen, som i ved, men det er ikke nær så mørk, som hvis
det var brygget i en normal kaffemaskine), og man kan nærmest smage
kaffegrumset.

Mvh
Jakob

Fra : Max

Dato : 08-04-08 14:40

Hej Jakob

> Lige nu er maskinen indstillet til største dosering og længst mulige
> bryggtid, men jeg får stadig kun noget halvmudret vand ud

Vi har 2 stk. lidt større modeller af maskinerne, der har vi
brugt standardkaffen fra Cafax altid, og det giver mulighed
for at lave både tynd, almindelig og stærk kaffe med de
instillinger der er på maskinen.

--
Mvh Max

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 10-04-08 08:23

Max wrote:
> Vi har 2 stk. lidt større modeller af maskinerne, der har vi
> brugt standardkaffen fra Cafax altid, og det giver mulighed
> for at lave både tynd, almindelig og stærk kaffe med de
> instillinger der er på maskinen.

Takker. Det lader til, at vi får en mand forbi med smagsprøver.

Mvh
Jakob