Italiensk rødvin med "bobler"
Fra : Henrik

Dato : 08-04-08 08:20

Hej
Jeg har et par gange købt italienske rødvine der når de kommer på tungen,
giver en prikkende fornemmelse, som om der er "bobler" i dem. Ikke store
bobler men bare lige ... ja en prikken på tungen.

Der hvor jeg første gang smagte dem, var på en vingård mellem Milano og
Torino, men senest købte jeg et par flasker i en af grænsebutikkerne
(Flensborg).

Jeg har desværre glemt navnet, men satser på at en behjertet sjæl kan hjælpe
mig på vej.

Jeg mener at den sidste flaske var fra vinfirmaet Pasqua.

Henrik

Fra : Knagsted

Dato : 08-04-08 14:46

Henrik skrev:
> [...]
> mig på vej.
>
> Jeg mener at den sidste flaske var fra vinfirmaet Pasqua.

Der er mange italienske rødvine med bobler i, fx. Lambrusco og
Bracehtto. Jeg mener også at have fået Amarone Frizzante engang.....
Knag

Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 08-04-08 09:25

On 8 Apr., 09:20, "Henrik" <hallo_der...@hotmail.comXX> wrote:

> Jeg har desværre glemt navnet, men satser på at en behjertet sjæl kan hjælpe
> mig på vej.

En hel vintype, der bobler ganske let pga. tidlig flaskning er
Novello, som er den tidligste vin, der hvert efterår udsendes under
stor festivitas. Personligt elsker jeg novello, som bedst nydes let
afkølet, måske ved en 15 grader eller så.

Er desværre aldrig stødt på det i dk.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang