akut salat hjælp
Fra : marlene

Dato : 07-04-08 13:57

hej skynd jer at hjælpe mig.
skal lave buffet til 67 pers på søndag.
med flere forsk. slags kød, der er styr på den side.

nu kan jeg ikke finde frisk rosenkål og min lækre salat går død,
hjælp mig med fede ideer. alt skal være lavet lørdag, så vi kun mangler
kirke og gæster for at kunne spise om søndagen.

vi skal derudover have
kartoffelsalat
bønnesalat - tørrede bønner
broccolisalat
pasta m. div. tilbh. til bland selv.

men mangler altså lige det "lækre og delikate"

malene

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-04-08 14:12

"marlene" <rin@nyk.dk> writes:

> nu kan jeg ikke finde frisk rosenkål og min lækre salat går død,
> hjælp mig med fede ideer. alt skal være lavet lørdag, så vi kun mangler
> kirke og gæster for at kunne spise om søndagen.

En mulighed kunne være en bønnesalat med friske bønner. Du må lige
selv gange op.

500 gram bønner
2 hårdkogte æg, ikke smilende
Hvidløg, det skal smage af hvidløg, så mængden kommer an på hvor meget
dine hvidløg smager af
Olivenolie, mængden afgør du selv, jeg plejede at bruge en lille halv
deciliter

Kog bønnerne let og afkøl dem. Hak æggene og pres hvidløgene og bland
det i olien. Vend bønnerne i og smag til med salt og evt. peber.

Og det smager endnu bedre dagen efter det er lavet. :)

Mvh Trine

Fra : Ralph

Dato : 07-04-08 16:03

> [...]
> dine hvidløg smager af
> Olivenolie, mængden afgør du selv, jeg plejede at bruge en lille halv

Tilføj evt. stegt bacon og udskift evt. æg med feta (undskyld salatostetern

--
Ralph

Fra : marlene

Dato : 07-04-08 19:25

> [...]
>
> Mvh Trine
>
> -- synes det lyder rigtig lækkert, tror den yger på bordet.
tak for din tid.
malene

Fra : Lars

Dato : 07-04-08 18:20

marlene skrev:

> nu kan jeg ikke finde frisk rosenkål og min lækre salat går død,
> hjælp mig med fede ideer. alt skal være lavet lørdag, så vi kun mangler
> kirke og gæster for at kunne spise om søndagen.

Hvis det ikke er mere friskt, end at det skal laves lørdag og
indtagessøndag, så kan du vel klare den med frossen rosenkål. Skal det
være frisk, så får du din lokale grøntbiks til at tage dem hjem fra
grønttorvet. Danske rosenkål har sæson fra september til april, så det
bliver næppe et problem.

Fra : marlene

Dato : 07-04-08 19:26

"Lars" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> være frisk, så får du din lokale grøntbiks til at tage dem hjem fra
> grønttorvet. Danske rosenkål har sæson fra september til april, så det

forsøgte idag med tøet rosenkål, det er noget snask, og "brugsmanden" siger
det er slut med de små kål - øv.

Fra : sidse

Dato : 07-04-08 20:18

"marlene" <rin@nyk.dk> wrote in message

> [...]
> hjælp mig med fede ideer. alt skal være lavet lørdag, så vi kun mangler
> kirke og gæster for at kunne spise om søndagen.

At du netop ikke kan finde rosenkål er måske det bedste der kunne ske for
din salat

Henrik

Fra : marlene

Dato : 08-04-08 12:02

"sidse" <inge@spam.dk> skrev i en meddelelse

> "marlene" <rin@nyk.dk> wrote in message

> At du netop ikke kan finde rosenkål er måske det bedste der kunne ske for
> din salat
>
> Henrik
det siger du kun fordi du ikke har smagt den ))
selv min slemt kræsne mand , som absolut ikke spiser kål, er temmelig
skabsvildt med den.
spiste den ved en fejl, da han troede det var meget fintsnittet grøn salat.