Klasse-restaurant i Paris
Fra : Gryffe

Dato : 06-04-08 21:44

Sidder paa Hotel Duqusne og vil gerne have lidt input til at vaelge en
*god* restaurant tirsdag eller onsdag - i gastronomiens hovedstad er
det svaert! :)

Een hvor der baade bliver kaelet for opfindsom mad (vinen er ikke saa
vigtig), og portionerne ikke er smaa som taendstik-aesker...

Er villig til at bruge 500 til max. 1000 pr. person - raekker det til
f.eks. en Michelin-stjerne; og er det et godt kriterium?? (Ligger vist
ikke on-line?).. Paa forhaand tak.

--
Mvh. Gryffe

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-08 21:57

Gryffe wrote:
> [...]
>
> Er villig til at bruge 500 til max. 1000 pr. person - raekker det til
> f.eks. en Michelin-stjerne; og er det et godt kriterium?? (Ligger vist

Manray

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 08-04-08 05:46

"Gryffe" <nospam.please@invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er villig til at bruge 500 til max. 1000 pr. person - raekker det til
> f.eks. en Michelin-stjerne; og er det et godt kriterium?? (Ligger vist

Jeg tager ofte på Les Papilles, menu til ca. 30 euro og vin til udsalgspris,
læs bl.a her
http://www.davidlebovitz.com/archives/2006/10/les_papilles_re.html

Ellers er Triporteur i Rue Danzig (4, tror jeg)også supergod, ligeså er
L'Avant Goût: 26, rue Bobilot, 13th (01 53 80 24 00) Métro: Place d'Italie,
men det er ikke nemt at få bord.

Anders

http://spisdrik.blogspot.com
www.vinkritik.dk

Fra : Thomas Jeppesen

Dato : 08-04-08 21:38

Lidt sent men.....

Le Train Bleu - 1. sal på togstationen Gare de Lyon
http://www.le-train-bleu.com/uk/navigation.htm

Helt fantastiske omgivelser http://www.le-train-bleu.com/uk/galerie.htm

Maden er også god

Dagen efter en god middag kræver maven som regel mere. Måske lidt for den
søde tand http://www.laduree.fr/index_en.htm - Skræmmende dyrt men meget
godt "Konditori".

God tur - uanset hvor den går hen!!

Mvh
Thomas

Fra : Simon

Dato : 16-04-08 15:47

Tak for svarene - Gryffe postede det oprindelige spm. på mine vegne...

Kom ikke på nogen af de foreslåede - Gare de Lyon ser ellers meget flot og
lokkende ud på billeder! Og €48 for tre retter er jo ikke så slemt...

Vil kort nævne hvad vi så besøgte (alle sammen i 7. arrondissement ikke
langt fra Eiffel-tårnet, og til små €35 for tre retter), nogle med
inspiration fra http://www.patriciawells.com/paris/ptables-bistros.htm:

_7eme Vin_ .. Middelgo bistro, ikke noget særligt.

_l'Agassin_ .. Lille lokale, halvtomt. Snegle, kalvenyrer i sennepsovs
(kom kun med grønt som tilbehør, kartoffeltern havde været en del af
forretten), og praline parfait - tror jeg nok... Alt smagte rigtig godt.

_Chez les Anges_ .. Nyindrettet og ret stort, lidt smart,
super-imødekommende personale. Maden præsenteres flot, velsmagende uden at
ligefrem at eksplodere i spændende nuancer. Bl.a. kanin-terrine, fisk og
baba m. rom (skøn dessert!).

_l'Ami Jean_ .. Har åbenbart lige været i avisen, fortalte hotel"fatter"
os, så var tæt på alt optaget hver aften. Det kunne vi godt mærke på
betjeningen, som virkede lidt trætte og succes-ramte! Maden god, jeg fik
kalve-brisler som var meget fine og delikate i smagen.

--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_