Sabai Wine Spritzer?
Fra : Jørn H.

Dato : 06-04-08 15:54

Hej NG.
Jeg har i den forgangne uge været i England, hvor jeg på en Thai-restaurant
fik serveret en spændende wine spritzer ved navn Sabai.
Jeg kan ikke finde noget på Nettet om, at den skulle kunne købes her i
landet.
Er der nogen, der ved noget om det??
MVH Jørn H.

Fra : Lars

Dato : 06-04-08 18:16

http://www.ciao.co.uk/Sabai_Wine_Spritzer_with_Hibiscus__6503712

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-04-08 20:50

"Lars" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.ciao.co.uk/Sabai_Wine_Spritzer_with_Hibiscus__6503712

Spændende. Måske nogen vil forklare mig, hvad en "Wine Spritzer with
Hibiscus" er for noget?

Min opstammede Hibiscus (vi kalder den godt nok Hawaii-blomsten) er ved at
sætte rigtig mange knopper. Måske jeg ligefrem kan bruge dem i madlavningen?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Lars

Dato : 06-04-08 22:17

Jens Bruun skrev:
> "Lars" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Spændende. Måske nogen vil forklare mig, hvad en "Wine Spritzer with
> Hibiscus" er for noget?

en alm. wine spritzer er en blanding af hvidvin og danskvand

> Min opstammede Hibiscus (vi kalder den godt nok Hawaii-blomsten) er ved at
> sætte rigtig mange knopper. Måske jeg ligefrem kan bruge dem i madlavningen?

Du skal bruge blomsterne:

http://www.asiafood.org/glossary_1.cfm?alpha=H&wordid=2679&startno=1&endno=25

Fra : Jørn H.

Dato : 08-04-08 17:06

"Lars" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.ciao.co.uk/Sabai_Wine_Spritzer_with_Hibiscus__6503712

Tak, Lars.
Men hvad med her i Danmark? ("kunne købes her i landet."

/Jørn

Fra : Lars

Dato : 08-04-08 22:17

Jørn H. skrev:

> Tak, Lars.
> Men hvad med her i Danmark? ("kunne købes her i landet."

Der var da ellers ledetråde nok til at du selv burde kunne finde ud af
noget....

Men pyt. Som det fremgår af anmeldelsen står Red Bull bag, så et sted at
starte kunne være den tidligere danske distributør af Red Bull (der nu
er forbudt i DK), Hansen & Co.

Alternativt kan du lede efter producentens, Siam Winery, produkter i
danske butikker. (en af Thailands største).